Månadskostnad wifi Thailand

Ok, du får kolla avståndet till huvudstationen, är inte alltid just det abonemang du har är bäst i villagen, sen tänka på att ni delar lina i området.
För oss funkar utmärkt, bra ms när jag kör tex WOW eller COD och vi är 4 st rätt mycket internetanvändare hemma.
All tv går via internet i huset, även nationella kanaler.
Nä väldigt olika. Är jag i Pattaya funkar Telenor sverige fint men inte här i huset. Funkar att surfa och chatta men streama går segt. 3bb funkar kanon så jag är nöjd.

Jag frågade en gång veteranerna i Thailand men glömde bort (Demens 5555) Vilket simkort är bäst för 2 månader med obegränsat surf samt kunna ringa till fast telefoni i Sverige? Var det AIS ?

Jag frågade en gång veteranerna i Thailand men glömde bort (Demens 5555) Vilket simkort är bäst för 2 månader med obegränsat surf samt kunna ringa till fast telefoni i Sverige? Var det AIS ?
Vad betyder ”kunna ringa till fast telefoni i Sverige”? Går väl med de flesta abonnemang eller har jag missat något? Kostnaden däremot kan nog skilja en hel del.
Har endast testat AIS i Thailand men efter pandemin så skaffade jag inget nytt SIM kort där. Nu kör jag med Telenor obegränsad surf i Sverige (familje abonnemang) vilket innebär att jag får nyttja 100GB surf per månad i Thailand. Ringer till Sverige samt inom Thailand gör jag endast med Messenger, Signal, What’s App, FaceTime, Line.

Enklast är nog att gå in på leverantörens hemsida och jämföra

Vad betyder ”kunna ringa till fast telefoni i Sverige”? Går väl med de flesta abonnemang eller har jag missat något? Kostnaden däremot kan nog skilja en hel del.
Har endast testat AIS i Thailand men efter pandemin så skaffade jag inget nytt SIM kort där. Nu kör jag med Telenor obegränsad surf i Sverige (familje abonnemang) vilket innebär att jag får nyttja 100GB surf per månad i Thailand. Ringer till Sverige samt inom Thailand gör jag endast med Messenger, Signal, What’s App, FaceTime, Line.

Enklast är nog att gå in på leverantörens hemsida och jämföra
Jag har haft olika leverantörer varje gång sist hade dtac men när jag ringde till Sverige sa en röst med detta abonnemang kan du inte ringa till utlandet. Jag ringer med WhatsApp till alla i Sverige men ibland måste man ringa till någon myndighet eller bank så det behövs.

Jag har haft olika leverantörer varje gång sist hade dtac men när jag ringde till Sverige sa en röst med detta abonnemang kan du inte ringa till utlandet. Jag ringer med WhatsApp till alla i Sverige men ibland måste man ringa till någon myndighet eller bank så det behövs.
Okej då är jag med. Varför inte ringa med ditt svenska SIM kort de gånger nöden kräver?

Okej då är jag med. Varför inte ringa med ditt svenska SIM kort de gånger nöden kräver?
Jag har en telefon med dubbla simkortsplatser , Kör med Thrue 200 bath /månad obegränsad mängd surf på detta. Sen har jag ett AIS som jag kan ringa vanliga telefonsamtak med med , Jag kan ringa även med Thrue , men då är det dyrt , Använder mest messenger eller whatsapp . Tyvärr så är det dyrt att ringa utlandet med Thai simkort ,

Sist ringde jag till undermåliga Swedbank och skatteverket fick en räkning på 482 kr, tänkte kanske kan få de samtalen med långa köer med Bath fast man vet aldrig vad som händer toch ill vem kommer man att ringa.
Ja det är dyrt att ringa utomlands. Ett alternativ kan vara någon tjänst som Skype eller annan där man kan ringa till fasta nummer till en lägre kostnad. Jag stannar sällan någon längre tid utomlands så behöver aldrig ringa några längre samtal till hemlandet.

Sist ringde jag till undermåliga Swedbank och skatteverket fick en räkning på 482 kr, tänkte kanske kan få de samtalen med långa köer med Bath fast man vet aldrig vad som händer toch ill vem kommer man att ringa.
Jag ringde med voipdiscount från Thailand till en myndighet i Sverige häromdagen ca 10 min. Kostade inte många kr. Fyller med 150 kr brukar räcka 1år.

Jo då ibland måste man ringa när man har bråttom eller de skickar meddelande till kunden att ring till detta nummer, det har hänt mig många ggr när jag flyttar pengar utomlands.
I så fall ringer man och betalar för samtalen.
Lägg upp kunder mm på Messenger och ring den vägen.
Wise går att använda för att flytta pengar utomlands och även större belopp om banken ifrågasätter.

I så fall ringer man och betalar för samtalen.
Lägg upp kunder mm på Messenger och ring den vägen.
Wise går att använda för att flytta pengar utomlands och även större belopp om banken ifrågasätter.
Jag tror du blandar ihop saker och ting ett samtal till särskild avdelning för redovisning av stora summor har eget nummer och du måste ringa och vänta på din tur.
Du vill hitta på lösningar som är inte godkänt av Swedbank, messenger är inte ett säkert app. Även du flyttar stora summor till Wise, Westerunion, Revolut mm måste du redovisa varför och vem är mottagaren. Det görs för att hindra penningtvätt.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp