Marijuanaodling I Thailand

Hej

Använder folk i byn mask?

Vi får ju bilder ifrån släkten i vår by och på dessa verkar nästan ingen längre bära mask.

Mvh isan lover

Då bor du nog i en udda by.
Här är der främst Thai som har mask och själv tycker jag att det är bra med mask tvång i butiker, utomhus använder jag den inte men in på 7 så går den på automatiskt. Enda tråkiga är att man inte får se hur söta kassörskorna är.

Då bor du nog i en udda by.
Här är der främst Thai som har mask och själv tycker jag att det är bra med mask tvång i butiker, utomhus använder jag den inte men in på 7 så går den på automatiskt. Enda tråkiga är att man inte får se hur söta kassörskorna är.
Hej

Det var just därför jag frågade hur det var med det vardagliga användandet av mask i en vanlig by på landet, har folk mask i umgänge med grannar och släkt, ute på risfälten o.s.v, vad jag kan se på dom bilder vi får verkar det inte vara så där.

Men det verkar som om ganska många använder det på ex.vis trånga marknader, på bussar och på köpcenter, men jag tror som sagt att kravet på mask kommer att tas bort innan den stora turistsäsongen drar igång kommande senhöst och vinter.

Mvh isan lover

Hej

Det var just därför jag frågade hur det var med det vardagliga användandet av mask i en vanlig by på landet, har folk mask i umgänge med grannar och släkt, ute på risfälten o.s.v, vad jag kan se på dom bilder vi får verkar det inte vara så där.

Men det verkar som om ganska många använder det på ex.vis trånga marknader, på bussar och på köpcenter, men jag tror som sagt att kravet på mask kommer att tas bort innan den stora turistsäsongen drar igång kommande senhöst och vinter.

Mvh isan lover
När jag var i byn sist använde alla det om dom gick över till grannhuset, svärmor och svärfar tog på sig om någon kom förbi och hälsa på, svärfar sov i hängmattan med det på sig.
Men vart skillnad när jag var där 6 månader innan var det inte många som använde sen nästa gång alla.

Hej

Mvh isan lover
I tjejens hemby verkar det vara precis som här, mask på utanför hemmet och om det kommer folk på besök.
Grejen är ju att Thai i gemen har för vana att lyda och göra som överordnad säger åt dom så om polisen eller tesseban säger mask på så är det mask på utan att fundera på varför, bara gör som du blir tillsagd. Men din by kanske är lite anarkistisk?

Just hemkommen från frugans hemby. Inte många med mask där inte. Skillnad mot när jag var där i februari när dom nästan sprang och gömde sig när jag kom dit trots mask och 3 negativa PCR test senaste veckan. Här bilder från helgen. Ni får räkna masker själva :)

B702887A-F143-47E5-B818-115FBEC99092.webp

A855CD63-254C-4E92-B4A1-E36EA7507B0F.webp

B8E5EC80-01F0-4647-AC45-3F7D1BC5A37E.webp

B2B38FD8-C9CD-4300-B789-DCB2B81ABA1F.webp

Hej

Mvh isan lover
När det var begravning så hade alla som kom dit mask men när de trängde ihop och skulle äta och dricka togs masken av så de har nog inte riktigt fattat varför mask används, sedan har många stollar mask när de kör och är ensamma i bilen. :laugh:

Hej

Slagsmål utbröt när Marijuanaplantorna tog slut vid Mae Jo University och en man blev frustrerad över att han inte kunde köpa marijuanaplantor, efter att ha stått i kö så länge.

1656223545175.jpeg

1656223380840.jpeg

Mvh isan lover

Senast ändrad:
Nya regler för Marijuanaproducenter – igen

Länk till källan

Cannabisrelaterade företagare måste vara en thailändsk medborgare som är över 20 år och saknar nyligen anamnes på illegal narkotika, sa Cannabis Special Committee.

Cannabis Special Committee har specificerat att cannabisrelaterade företagare måste vara thailändska medborgare i åldern 20 år eller äldre och aldrig ha suttit i fängelse för illegala narkotikafall.
En talesman för specialkommittén sa till Associated Press sa efter ett möte den 24 juni att kommittén hade övervägt och gått med på att klassificera entreprenörers kvalifikationer för cannabisrelaterade affärer.
Oavsett om det handlar om att sälja, producera, importera eller exportera måste entreprenörerna vara av thailändsk nationalitet.

Nya regler för Marijuanaproducenter – igen

Länk till källan

Cannabisrelaterade företagare måste vara en thailändsk medborgare som är över 20 år och saknar nyligen anamnes på illegal narkotika, sa Cannabis Special Committee.

Cannabis Special Committee har specificerat att cannabisrelaterade företagare måste vara thailändska medborgare i åldern 20 år eller äldre och aldrig ha suttit i fängelse för illegala narkotikafall.
En talesman för specialkommittén sa till Associated Press sa efter ett möte den 24 juni att kommittén hade övervägt och gått med på att klassificera entreprenörers kvalifikationer för cannabisrelaterade affärer.
Oavsett om det handlar om att sälja, producera, importera eller exportera måste entreprenörerna vara av thailändsk nationalitet.
Företagare ja, men det är ju fritt fram att odla hur mycket du vill hemma och tydligen så är det här med 0.2% THC bara gällande för produkter som man förädlar av plantan, typ olja. Finns ingen lag längre som förbjuder någon vare sig Thai eller falang att odla hemma och röka på hemma så ögonen blöder.
Cannabis är borttagen ur listan över narkotika klassade medel.

Men det lär nog komma en ny lag som reglerar detta så småningom.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp