Marijuanaodling I Thailand

Hahaha jag med :beer:

/ SatanG
Hade gärna betalt ett par hundra k mindre i mån till thailändska staten... eller om det är mutor detmesta går till.. jag vet inte oavsett är det för mkt.

Man kanske skulle ordna en bod nere i centrum o sälja majja istället. Problemet är att det redan finns några tusen såna bodar

Fan svårare att hitta nån som säljer stekt ris eller nudlar

Hade gärna betalt ett par hundra k mindre i mån till thailändska staten... eller om det är mutor detmesta går till.. jag vet inte oavsett är det för mkt.

Man kanske skulle ordna en bod nere i centrum o sälja majja istället. Problemet är att det redan finns några tusen såna bodar

Jag antar ni har företag och en bra revisor?

/ SatanG

Vem kunde ha sett det komma? I och med avkriminaliseringen och avregleringen av cannabis har priserna rasat och bönder ber om prisreglering från regeringen. Nu kan folk odla växten på egen hand och sälja grödorna. De ursprungliga bönderna med statliga kontrakt har sett en minskning av värdet på sina skördar med 80 % till 90 %.
I många delar av Thailand är överutbudet av cannabis uppenbart, med nya butiker i varje gathörn och cannabis införlivas i mat- och dryckesmenyer. Ungefär en miljon människor fick tillstånd att odla, sälja och konsumera växten. Den öppningen översvämmade marknaden.

Dräller av dem nu :thumbsup:

Vad jag kan se röker folk på för fulla muggar nu. Khaosarn rd är en stor jäkla knarkfest. Rejvfest. På stranden i Pattaya sitter folk o röker överallt. Vet intd hur mycket landet eller staten tjänar på detta sattyg, lycka till att beskatta dessa pundare.
Ja precis överallt, lite överdrivet skrivet eller?

Har du ingen koll eller, om du påstår att du skattar så ligger skattekontoret i Jomtien.
Du vet ju inte ens.

Vem kunde ha sett det komma? I och med avkriminaliseringen och avregleringen av cannabis har priserna rasat och bönder ber om prisreglering från regeringen. Nu kan folk odla växten på egen hand och sälja grödorna. De ursprungliga bönderna med statliga kontrakt har sett en minskning av värdet på sina skördar med 80 % till 90 %.
I många delar av Thailand är överutbudet av cannabis uppenbart, med nya butiker i varje gathörn och cannabis införlivas i mat- och dryckesmenyer. Ungefär en miljon människor fick tillstånd att odla, sälja och konsumera växten. Den öppningen översvämmade marknaden.

Har inte läst artikeln men att priserna på lokalodlat skulle ner var väl ingen högoddsare direkt.
Även priserna på kvalitet kommer naturligtvis gå ner men inte lika snabbt.
Lokalodlat bulkpressat skräp var ju inte så dyrt innan heller så ras vet jag inte om det kommit till än.

Ser dock inte riktigt kopplingen mellan rejvfest och cannabis, lite motpoler kan tyckas.
Vad är det du ser som så allvarligt med just cannabis (Sattyg) jämfört med skador som t.ex. alkohol orsakar? Cannabis ligger ju oerhört långt efter med våld/skador både i samhället, familjen och relationer.

Hårdare tag mot Yaba hade jag sett som mer angeläget, där kan man snacka om prisras de senaste åren.
Själv gav jag nyligen svärmor några nya kvalitetsbuskar av strängen Gelato, ingen lokalodlat bulkpressat skit, bättre att ha riktiga plantor.
Dom ser du nog inte i varje gathörn.

Gelato.webp

/ SatanG

Hon har revisor.

Nej. Åk till Kaosarn runt midnatt och säg sedan att jag har fel.

Bara av nyfikenhet, vad får du lägga på en admin/revisor om året?
Vet att jag frugan tidigare sagt 5k/mån och kanske 15k för årsredovisningen men det var ett tag sedan och kanske inte var färska siffror.

/ SatanG

Har inte läst artikeln men att priserna på lokalodlat skulle ner var väl ingen högoddsare direkt.
Även priserna på kvalitet kommer naturligtvis gå ner men inte lika snabbt.
Lokalodlat bulkpressat skräp var ju inte så dyrt innan heller så ras vet jag inte om det kommit till än.

Ser dock inte riktigt kopplingen mellan rejvfest och cannabis, lite motpoler kan tyckas.
Vad är det du ser som så allvarligt med just cannabis (Sattyg) jämfört med skador som t.ex. alkohol orsakar? Cannabis ligger ju oerhört långt efter med våld/skador både i samhället, familjen och relationer.

Hårdare tag mot Yaba hade jag sett som mer angeläget, där kan man snacka om prisras de senaste åren.
Själv gav jag nyligen svärmor några nya kvalitetsbuskar av strängen Gelato, ingen lokalodlat bulkpressat skit, bättre att ha riktiga plantor.
Dom ser du nog inte i varje gathörn.

Gelato.jpg

/ SatanG
Knark har säkert jättebra påföljder. Lycka till

Bara av nyfikenhet, vad får du lägga på en admin/revisor om året?
Vet att jag frugan tidigare sagt 5k/mån och kanske 15k för årsredovisningen men det var ett tag sedan och kanske inte var färska siffror.

/ SatanG
Ok. Jag har ingen direkt koll på vad dom gör och vad det kostar. Jag sköter bara inköpen.

Knark har säkert jättebra påföljder. Lycka till

Testa cannabis idag och garanterat gå på heroin imorgon eller vad?
Fattar inte varför cannabis skulle vara en stor grej därför jag frågar.
Sen kan det naturligtvis skilja på att nöjesröka, hänt mig två gånger under de åren jag bott i Thailand, eller medicinskt.

/ SatanG

Testa cannabis idag och garanterat gå på heroin imorgon eller vad?
Fattar inte varför cannabis skulle vara en stor grej därför jag frågar.
Sen kan det naturligtvis skilja på att nöjesröka, hänt mig två gånger under de åren jag bott i Thailand, eller medicinskt.

/ SatanG
Nä det är väl ingen som röker cannabis som tycker det är "så farligt".

Jag antar du har ägarandel i företaget, tänker på Businessvisa samt minskad skatt. Det borde ju löna sig.

/ SatanG
Nej jag har inget businessvisum. Har funderat på att skaffa men det behövs nog inte för jag jobbar inte i Thailand. Stannar inte så himla länge och skulle jag stanna kan man lösa det med anhörigvisum. Jag fick ett år för jag var far till en thalländsk medborgare

Nä det är väl ingen som röker cannabis som tycker det är "så farligt".

Nej jag har inget businessvisum. Har funderat på att skaffa men det behövs nog inte för jag jobbar inte i Thailand. Stannar inte så himla länge och skulle jag stanna kan man lösa det med anhörigvisum. Jag fick ett år för jag var far till en thalländsk medborgare

Personligen klassar jag mig knappast som cannabisrökare, har rökt två gånger på 2000-talet men upplys gärna varför det är ett sattyg men alkohol som orsakar långt med skador/lidande är bättre. Borde vara förbjudet att inte få lov att använda det i medicinskt syfte.

Ang. ägarandel tänkte jag mer på att få ner skatten.

/ SatanG

Personligen klassar jag mig knappast som cannabisrökare, har rökt två gånger på 2000-talet men upplys gärna varför det är ett sattyg men alkohol som orsakar långt med skador/lidande är bättre.

Ang. ägarandel tänkte jag mer på att få ner skatten.

/ SatanG
När har alhohol blivit bra för folks hälsa

Godnatt här från Harrogate. Stämplar ut nu

Liknande trådar

Tillbaka
Topp