"Marknaden" i Thailand respektive Sverige

Hon kom till Sverige 2003 , jobbade heltid fram till 2013 då vi flyttade ner , sen har hon inte jobbat sen dess , så vi lever nu på min pension , jag jobbar lite extra och då är hon hemma med vår gemensamma dotter. min pension ligger med extrajobbet på ca 25 netto /månad, så vi klarar oss
än så länge
IMG_20160709_180609.jpg
10 intjänande pensionsår ger nog en bra slant som pensionär i Thailand.
Garanterat mycket mer än vad thai får :);)

Hon har köpt 3 rai fin tomtmark inne i Nong Song Hong , en stad som växer ,, tomtpriserna har femdubblats inom stadsgänsen på dessa år , sen har hon ju huset i Byn ca 12km därifrån samt 35 rai rismark , sen sina banktillgångar , så jag kan sova lugnt den dagen ,, med ett leende på läpparna hoppas jag :)

För mig är det främmande uttryck med marknad, då syftar man på folk som tar betalt.
Om man väljer en asiatisk fru eller svenska så skit samma. Jag ser ingen skillnad och behöver inte försvara min sambo, hon älskar mig som jag henne.
Det här snacket om att utnyttja hör inte till ett normalt förhållande.
Onormalt förhållande kan man ha med kvinnor från Sverige till Timbuktu men det är en helt annan fråga.

Kan MOD splitta denna tråd så att alla inlägg om pension hamnar i en egen tråd?

Kanske säger något om medelåldern på forumet när en tråd om dejting snabbt förvandlades till en tråd om pension. ;)

Kan MOD splitta denna tråd så att alla inlägg om pension hamnar i en egen tråd?

Kanske säger något om medelåldern på forumet när en tråd om dejting snabbt förvandlades till en tråd om pension. ;)
Vad jag ser så är det för ovanlighetens skull inga ot.
Om du menar med "marknaden" samma som dejting så får du förtydliga dig.
Att man slutar dejta när man har stadgat sig och det är dags för tillbakablick är väl rätt naturligt. Det kallas på marknadspråk efterkalkyl eller revision. :cool:
Man kan utvidga sina perspektiv lite när man har dejtat färdigt.
Föraktar du något äldre kanske? Bättre att läsa och begrunda så lär du dig något mera. :rolleyes:

Då detta bara är ett debattforum och inget faktaforum så känns det löjligt att hela tiden splitta och flytta trådar så fort någon begär det.
Ska det hela tiden måste följa trådstart och rubrik så måste varje inlägg granskas väl av en mod innan publicering.

Då detta bara är ett debattforum och inget faktaforum så känns det löjligt att hela tiden splitta och flytta trådar så fort någon begär det.
Ska det hela tiden måste följa trådstart och rubrik så måste varje inlägg granskas väl av en mod innan publicering.
Det gör vi inte heller men eftersom TS kom med begäran så gjorde jag det. Och lite OT är det allt.

Du gjorde nog rätt som delade tråden, men det var inte TS som kom med begäran. :)
Jo, det var faktiskt TS (jag) som bad om att pensions-diskussionen skulle lyftas ut till en egen tråd.

Är inte denna redan avknoppad tidigare från sinsodtråden?
Nja, jag ville inte trasha den tråden, så jag skapade en ny tråd och hänvisade till den andra tråden.

Utan att ha någon säker statistik, så skulle jag nog våga sticka ut hakan och påstå att kanske flertalet av (åtminstone svenska) män har tagit över en thailändska som någon thaikille har dumpat. Det är ganska vanligt att det följer med någon unge i paketet och här tror jag nog att thaimännen ofta håller sig undan då de inte har lust att betala för andras ungar.

Många svenskar är kanske frånskilda, med (vuxna) barn sedan tidigare, och har en annan syn på saken. Även om det inte är gratis att vara plastpappa, så betalar ju det allmänna en stor del för de som väljer att bo i Sverige och för de som väljer att leva i Thailand är man kanske förhållandevis välbärgad och klarar av den extra kostnaden som andras barn innebär.
Precis, men skulle du fråga en svensk man i Sverige skulle han förmodligen föredra en kvinna utan barn. Dock skulle ju de flesta män över 40 bli kroniskt singel om de inte accepterar att en svensk kvinna har barn.

Varför tvingas inte thailändska män till samma kompromiss?

Det är också ett stort överskott på kvinnor, en hel del katoyer och killar med andra preferenser. Det där med "damaged goods", minskar väl men är viktigt för en hel del thaimän. Så andrahandsmarknaden är bra, faranger bryr sig mindre om att kvinnor har barn sedan tidigare.

Andrahandsmarknaden är fantastisk för västerländska män, men hur ser andrahandsmarknaden ut för en Issan-man som arbetar för minimilön?

Min flickvän har många historier från hembyn om kvinnor som arbetar och om män som mest slappar, dricker whiskey och raggar kvinnor. Här i väst har man som man valet att ta sig i kragen eller bli ensam, men tydligen inte på samma sätt i Thailand.

Nu är du lite överkänslig Micke.
Tror inte att någon här har dålig syn på asiatiska kvinnor och varför reagera så starkt på uttrycket marknad?
Det är ju bara ett ord som beskriver verkligheten, den blundar du väl ändå inte för eller?
Eller har du ett bättre ord för ex datingsiter mm? Finns säkert många sätt att beskriva det men det är vad det är.
Precis - order "marknad" får man väl se som en kul benämning på något som har klara likheter med en marknad.

Skulle jag ge mig ut på en dejtingsajt och ragga på 20-åriga storbystade blondiner skulle jag nog fort tvingas inse mitt marknadsvärde..........

Jo, det var faktiskt TS (jag) som bad om att pensions-diskussionen skulle lyftas ut till en egen tråd.

Nja, jag ville inte trasha den tråden, så jag skapade en ny tråd och hänvisade till den andra tråden.
Bra :)
Jag ber om ursäkt, det var många inlägg o trådar att hålla reda på.
Men Berralund fixade det (och han hade rätt) :(

:)

Storbystade blondiner bara trånar efter mig men behöver inte mera bröst, det hör ungdomen till
Fick du en ungumstråd nu ziplock?

Liknande trådar

Tillbaka
Topp