Matvaror till Thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

elmer

Medlem
Hej.
Som jag skrivit förut så tänker jag åter tillbringa vintermånaderna i Thailand. Min fråga är hur tullmyndigheterna förhåller sig till diverse mat jag tänker ha med mig i bagaget. Det handlar bara om lite "frukostmat" typ ost, salami, sillburk eller dyligt. Förutom det önskar många utflyttade vänner att jag tar med mig mat av olika slag. Jag åker ju med nästan tom väska så plats finns, bara det är möjligt.
Läste någonstans förut att allt detta är förbjudet. Kan det stämma? Kanske någon här på forumet har mera kunskaper än jag.

"legolas " sa:
Skall först säga Elmer att jag INTE känner till reglerna exakt. Men jag vet att man INTE skall lägga några matvaror och sådant i handbagaget.

Alla mina medtaganden, och alla mina emottagna matleveranser som mina polare kommit med, har skett genom att de packar resväskan full. Det verkar vara ganska normalt att folk har matvaror med sig i just resväskorna, så de reagerar inte mycket alls på det.

Däremot så reagerar tull och flygbolag på matvaror, och alla typer av varor som har liquid i sig när de går igenom handbagaget. Så glöm handbagaget ni blir bara av med allt ni handlat då.

Tyvärr detta är allt jag kan säga..

MVH

Tack för svaret. Jag har tänkt ha allt i resväskan. Vet att i handbagaget går det inte att ha något sånt.

Nej jag har aldrig heller blivit stoppad nar jag kommit till Thailand och jag bhar tittat pa Thai Customs hemsida och jag kan inte hitta nagot om mat eller forbjuden mat.

Anda ar ju det vanliga med tobak, sprit och inget over 10000B, men vem kollar det? Som Lego sa inget i handbagaget, fick jag erfara pa Kopenhamns flygplats da jag skulle ga igenom security, hade ju "makrill i tomatsas" med mig till Lego, den snodde de direkt och jag var tvungen att kopa nya burkar inne i butiken sitallet ;D ;D ;D.

Jag skojade med honom och sa, vad kan man gora med makrill i tomatsas, mer an att ata den ;D

Men kolla tullverket i Thailand, jag kan inte hitta nagot om restriktioner om mat.

http://www.customsclinic.org/

Mvh Peter :wai:

Vi har också haft en hel del varor med oss i resväskorna, inga som helst problem. Tullarna har aldrig visat något som helst intresse, så även om något är förbjudet så är risken för upptäckt liten. Ingen garanti naturligtvis, men ändå! 8)

Jag håller med alla andra här, jag har alltid haft med mig mat och godis när jag har åkt till Thailand, jag har aldrig haft några problem med att få föra in det i landet.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp