Vilka matvaror saknar ni mest i Thailand?

Salmiakki, Haribo Salino och Ahlgrens salta bilar finns på Lazada.

Tycker inte att det är svårt att hitta vad man kan tänkas vilja ha.

Men tyvärr så blir ju vissa import varor lite väl dyra när man har pension i sek. Exempelvis färsk piggvar a 2500 Thb/kg.
Haribo är ok om de är hårda.

Sen är det tyvärr inte helt lätt att hitta bra saltlakrits i Sverige heller enligt mig, för mycke sött o mjukt, smaken är olika.

En burk salta pingviner brukar åka med ner om man hittar dem!

Då håller det att hålla i plomberna om man börjar tugga på dem.

Ost saknar jag, jag gillar typ Västerbotten, Prästost och Svecia. Svensk Prästost finns visserlien här i Udon Thani på Cheese to Meet You men den ser "konstig" ut, saknar hål, så jag har aldrig vågat prova.
Gott bröd av lite grövre typ, Ciabatta mm saknar jag också men man kan ju baka själv.
Burktomater har jag slutat leta efter, köper en påse på marknade och fixar själv.
Åso vin till vettigt pris.
Behöver du hål i prästosten kan jag ställa upp med borrmaskin, borr och även hålsåg i olika dimensioner

Ostdisken och ostkylarna på Big-C Pattayaklangen, slår nog utbudet på den lokala Ica Maxi.

20230321_162509.jpg

20230321_162511.jpg

20230321_162610.jpg

20230321_162612.jpg

20230321_162616.jpg

20230321_162620.jpg

20230321_162625.jpg

Många ostar men kanske många av samma sort.
Skulle köpa gympaskor i Pattaya i slutet av 80 eller början av 90-talet, de hade många skor men bara storlek 43 :laugh2:
Är nog lite variation där, 5 ostkylar och en ostdisk, det är inte 5 foton på 1 ostkyl, sen är ostdisken oval, ost på andra sidan med.
Men klart många av samma sort från olika nationer/producenter med.

Är nog lite variation där, 5 ostkylar och en ostdisk, det är inte 5 foton på 1 ostkyl, sen är ostdisken oval, ost på andra sidan med.
Men klart många av samma sort från olika nationer/producenter med.
Vem köper alla dessa ostar?

Asiater är inga ostälskare i vanliga fall.

Vem köper alla dessa ostar?

Asiater är inga ostälskare i vanliga fall.
Mycket faranger i den butiken, den med bäst urval, redan kl 08 på morgonen börjar den fyllas av expats.
Thai är knappt i topp 10 kundkrets på den Big-C, bättre urval än foodland, Villamarket, Friendship etc när det kommer till utbud och prismässigt för expat.
Skiljer sig stort från dom andra Big-C i Pattaya och den största här.

Liknande trådar

T
Svar
24
Visningar
7 K
Anonymius
A
A
Svar
1
Visningar