MC och allt som hör till oavsett land

Chattade på Line med butiken jag länkade till och dom svarade snabbt som attan men tyvärr ingen butik i Pattaya.
Sök på Lazada också väljer du sen på location Chonburi och ser om kommer upp någon här.
Går du in på butiken på Lazada och lokaliserar den.
Här har du en butik som säger sig ha Shoei i Chonburi, följ länken så har du chatt med butiken där längst ner till höger.

Screenshot_20230126_110918_Lazada.jpg

Jag tror ingen annan än ni mc intresserade känner till, tror du överskattar folks kunskap om något dom inte är intresserad av.
Själv aldrig hört talas om Shoei, känner inte till ett hjälmmärke.
Sådant man bara kan om man har intresse.
Enstaka thai med mc intresse känner nog till men inte annars.
Tror jag.

Jag känner till Shoei. Varför vet jag inte, då jag inte kör MC, men jag tror de flesta av de jag känner av manligt kön känner till Shoei.

Det finns massvis av MC-intresserade thai och jag kan även tänka mig att en MC-intresserad farang med ansträngd ekonomi gärna skulle ta med sig hjälmen som NamFalang lämnat utan uppsikt.

Jag känner till Shoei. Varför vet jag inte, då jag inte kör MC, men jag tror de flesta av de jag känner av manligt kön känner till Shoei.

Det finns massvis av MC-intresserade thai och jag kan även tänka mig att en MC-intresserad farang med ansträngd ekonomi gärna skulle ta med sig hjälmen som NamFalang lämnat utan uppsikt.
Ok, men du är bilmekaniker i grunden och även om du inte har mc intresse har du viss motoranknytning.
Men men vem vet, får väl göra en undersökning, mc hjälm är ju inte en vardagssak som gemene man har anknytning till.

Ok, men du är bilmekaniker i grunden och även om du inte har mc intresse har du viss motoranknytning.
Men men vem vet, får väl göra en undersökning, mc hjälm är ju inte en vardagssak som gemene man har anknytning till.

Kanske det har med mitt generella motorintresse att göra eller så är det bara så att jag snappar upp saker och ting.
Jag har knappt något hår på huvudet men kan trots det nämna flera schampomärken.

Enda hjälmen jag själv ägt var en Nolan N32 som jag hade på huvudet för 30 år sedan när jag körde moped.

Kanske är det så att jag är intresserad av detaljer och jag tror nog att jag gärna hade lyssnat på när Fiskarn och NamFalang diskuterar hjälmar och dess för- och nackdelar. Jag hade nog även ställt frågor om det om jag satt vid samma bord.

Det är nog så jag fungerar rent allmänt och det är nog därför jag aldrig har jobbat som bilmekaniker.

Och jag vågar påstå att mc-hjälmar är något som jag ser massvis av varje dag på mina promenader så nog verkar det vara en vardagssak som gemene man i Thailand har har anknytning till. Det behöver du inte göra någon egen undersökning för att komma fram till ifall du tvivlar.

Och jag vågar påstå att mc-hjälmar är något som jag ser massvis av varje dag på mina promenader så nog verkar det vara en vardagssak som gemene man i Thailand har har anknytning till. Det behöver du inte göra någon egen undersökning för att komma fram till ifall du tvivlar.
Var det kunskapen om det märket jag tänkte på, om gemene thai är känd med 18k baht hjälm märken.
Kanske skall vara övertydlig nästa gång......

Ja, helt korrekt, om jag får lov att yttra mig i den frågan så tror jag nog mer på en klåfingrig fattig Farang, Min erfarenhet är att Thaisen gärna sitter på min hoj, (vilket jag inte alls gillar då den är för tung och de kan inte hantera 260 kilo) de tittar och frågar som fasen, men de stjäl inte från en hojåkare. Har inte blivit av med nåt vad jag kan minnas

Ja, helt korrekt, om jag får lov att yttra mig i den frågan så tror jag nog mer på en klåfingrig fattig Farang, Min erfarenhet är att Thaisen gärna sitter på min hoj, (vilket jag inte alls gillar då den är för tung och de kan inte hantera 260 kilo) de tittar och frågar som fasen, men de stjäl inte från en hojåkare. Har inte blivit av med nåt vad jag kan minnas
Nu vet jag inte, om jag kan kalla mig för hojåkare med en Honda Wave 125, men jeg har fått stulit en hjälm, som var låst till sätet, utanför BigC Sukhumvit Pattaya.
Remmen skars av.....

Oavsett var de är tillverkade så verkar de inte hjålpa eftersom thailändare oftast verkar sikta på en 'powerpole' eller ett träd för att sakta ner sin hastighet till 0. Kort sagt, idioter på vägarna.
De sover eller kollar Mobilen, det är de flesta singelolyckor idag ser ut tyvärr. Jag vågar inte kalla dem fula namnet, Man får inte göra det här :)

Senast ändrad:

Liknande trådar

A
Svar
95
Visningar
14 K
Gazton
G
W
Svar
46