Medlemmar presenterar sig ...

Hej! Jag gick med i forumet, då jag kände mig lite annorlunda...

Nästan jämnårig med thaikvinnan ifråga (6 års åldersskillnad), hon har 6 års universitetsutbildning, jag "bara" drygt > 3 år. Hon har ett välbetalt jobb, i praktiken mer ekonomiska resurser än mig i Sverige. Jag hamnar väl där vid tidig pension, hennes släkt kan erbjuda mig flera jobb direkt. för att bättra på pensionen.

Jag bor efter dyr skilsmässa i en Stockholmsförort; här finns inget för mig eller henne i framtiden. Det är inte speciellt svårt för mig att välja på Sverige eller Thailand i framtiden, redan nu känns livet mer "verkligt" där än hemma.

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Hej Lars och välkommen hit. Ja nog kan det bli komplicerat alltid, själv är jag än så länge lyckligt förskonad från detta. Ha det gott!

Pepsi

Forumveteran
Hej!
Är helt ny medlem här på forumet... Har tillbringat många månader i omgångar i Nai Yang, Phuket.
En liten by söder om Phuket Airport. Ett helt under bart ställe långt från Patong eller andra uppskruvade partyställe.
Är en skåning som har massor av vänner i Thailand. Såväl Thai som Svenskar, Australienare, tyskar mm.
I sommar så gifter jag med min underbara tjej från Korat.. 2 år sedan vi träffades... Vi gifter oss i Sverige.. och sedan blir det ett hejdundrande party med familj och vänner i Korat ( Nakhon Ratchasima ).
Det är ett måste.. En välsignelse av munkarna i Wat. Massor av gåvor till Wat.. ( Tempelet )
Familjen, buddha och barnen är allt för oss...

Sawadi krap mak mak!

Lev idag!! Nu eller aldrig..
เป็นโอกาสเดียวเท่านั้นที่จะทำบางสิ่ง

11143380_867201180021910_534534071441876545_n[1].jpg

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Sawadee krap:wai:, ny på detta forum...Tillsammans med Thai sedan sju år(gift fem).
Har nyligen renoverat på frugans hus i Nakhon Sawan, hoppas någon mer forummedlem
bor där så man kan träffas nån gång:). Bor dock i Sverige för närvarande.
Välkommen hit Fantomen, ja det finns mycket att läsa här när du har en stund till övers. Och du är mycket välkommen att vara med i diskussionerna. :wai:

Sawasdee khrap.... ska man väl skriva på ett thai-forum. Jag har varit med länge, men oförskämt overksam, men det kan ju bara bli bättre.
Har rest i Thailand sedan 1998 då jag hälsade på hos mitt fadderbarn. Är fortfarande överförtjust i landet. Tycker bäst om att resa runt - även om jag har mina favoritställen.
Bor norr om Dalälven och trivs med att fotografera naturen.
/Lung Nok

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Sawasdee khrap.... ska man väl skriva på ett thai-forum. Jag har varit med länge, men oförskämt overksam, men det kan ju bara bli bättre.
Har rest i Thailand sedan 1998 då jag hälsade på hos mitt fadderbarn. Är fortfarande överförtjust i landet. Tycker bäst om att resa runt - även om jag har mina favoritställen.
Bor norr om Dalälven och trivs med att fotografera naturen.
/Lung Nok
Hej Lung Nok! Kul att du presenterar dig. Ja inte är det svårt att bli förälskad i Thailand, vare sig som turist eller via en djupare mänsklig relation som i mitt fall.

Välkommen bland skribenterna! :wai:

Hej
jag är ny på forumet
Flygresan till Thailand blir 3 december hemresan 31 januari
Tänkte hyra en lägenhet i 2 månader och utforska omgivningen
och samtidigt lära känna en thailänska som jag har pratat mycket med på internet
Ska bli roligt att få träffa henne på riktigt
Var i Thailand 1992 i 3 månader och jag älskade landet och folket så det ska bli kul att komma tillbaka
och se vad det leder till

Hej alla,

Ny här efter tips från kamrat Lung Nok. Har delat yrke med herrn på avatarbilden (Tintin) och gillar att upptäcka Thailand. Delar liv med en lika nyfiken och upptäckarglad kvinna från Indokina. Tintin besökte förresten den franska delen av Indokina, men jag tror inte att han gjorde någon tur till Siam. Eller har jag fel, rätta mig gärna :)
Chock dee khrap!
image.jpg

Milou söker skugga i Kalasin.

Flötet hälsar till er alla.
48 årig man från västsverige,jobbar i metallindustrin.
Har gjort många semesterturer med familjen till Thailand genom åren.

Skild sedan fem år. Några år efter det så blev det lite nätdating,kände mig väl lite ensam kanske.
Det gick väldigt bra,träffade en jättehärlig kvinna. Tyvärr fick vi inte så mkt tid,vi träffades bara tre gånger. Hon gick hastigt bort i Augusti.

13142_424180841081978_4337816385318596790_n.jpg

Lyco

Forumveteran
Flötet hälsar till er alla.
48 årig man från västsverige,jobbar i metallindustrin.
Har gjort många semesterturer med familjen till Thailand genom åren.

Skild sedan fem år. Några år efter det så blev det lite nätdating,kände mig väl lite ensam kanske.
Det gick väldigt bra,träffade en jättehärlig kvinna. Tyvärr fick vi inte så mkt tid,vi träffades bara tre gånger. Hon gick hastigt bort i Augusti.

Visa bilaga 51121
Ja, det var ju verkligen inte trevligt att höra, men jag tror att hastigt och hastigt, tyvärr är det så, låter jävligt cyniskt, men Thai döljer ofta sina sjukdomar, för oftast ha de aldrig råd att söka för något och sen en annan viktig faktor som är mer relevant.

Jag och min fru hade en otroligt god vän som hade (restaurangen finns kvar), helt plötsligt var hon död. Alltså många Thai är som djur, de går undan och vill inte prata om det, för de vill inte orsaka problem eller framstå som svaga och få andra att tappa ansiktet. Detta ansikte man aldrig får tappa.

Jag har en kompis som bor i Bang Saen, han hade en flickvän i många år, efter ett tag blev hon mer frånvarande och han fattade inget. Via min fru fick vi veta att hon har livmoderhalscancer men hon sa inget till min kompis för hon vill inte oroa sin Samii, efter ett tag ville hon inte träffa han alls, alltså detta är fel, alltså allt detta för hon ville inte tappa ansiktet inför sin familj och honom, utan hon litar blint på Buddha som skall vägleda henne.

Jag har fler exempel på detta beteende, dels har många inte råd utan lever med sin sjukdom i flera år tills det är för sent och samtidigt vill de heller inte ha hjälp, för de vill inte vara till last och tappa ansiktet för är du sjuk kan du inte bidra till ditt uppehälle eller till familj, så sjukt är Thailand, välkommen till Land of Smile

Detta låter hårt, men så är det

Ja, det var ju verkligen inte trevligt att höra, men jag tror att hastigt och hastigt, tyvärr är det så, låter jävligt cyniskt, men Thai döljer ofta sina sjukdomar, för oftast ha de aldrig råd att söka för något och sen en annan viktig faktor som är mer relevant.

Jag och min fru hade en otroligt god vän som hade (restaurangen finns kvar), helt plötsligt var hon död. Alltså många Thai är som djur, de går undan och vill inte prata om det, för de vill inte orsaka problem eller framstå som svaga och få andra att tappa ansiktet. Detta ansikte man aldrig får tappa.

Jag har en kompis som bor i Bang Saen, han hade en flickvän i många år, efter ett tag blev hon mer frånvarande och han fattade inget. Via min fru fick vi veta att hon har livmoderhalscancer men hon sa inget till min kompis för hon vill inte oroa sin Samii, efter ett tag ville hon inte träffa han alls, alltså detta är fel, alltså allt detta för hon ville inte tappa ansiktet inför sin familj och honom, utan hon litar blint på Buddha som skall vägleda henne.

Jag har fler exempel på detta beteende, dels har många inte råd utan lever med sin sjukdom i flera år tills det är för sent och samtidigt vill de heller inte ha hjälp, för de vill inte vara till last och tappa ansiktet för är du sjuk kan du inte bidra till ditt uppehälle eller till familj, så sjukt är Thailand, välkommen till Land of Smile

Detta låter hårt, men så är det

Ja fast nu är ju en trafikolycka ganska hastig,okej.

Liknande trådar

Topp