Mest prisvärt i Thailand

Hej

En sak som jag tycker är prisvärt i Thailand är det som odlas inom landet, tänker då på olika frukter, svamp, grönsaker och fisk, mycket av detta finns ju att köpa i Sverige ovkså men då är det både dyrt och inte alls så färskt, solmoget och välsmakande som på plsts i Thailand.

Vi handlar mycket efter säsong i Thailand och då det mesta som odlas extremt billigt, en klase små söta bananer för 10 baht, gul precis lagom mogen stor mango för 25-30 baht per kg, svamp för 30-50 baht per kg, olika grönsaker för bara 20-30 baht per kg, o.s.v.

Mvh isan lover

Hej

En sak som jag tycker är prisvärt i Thailand är det som odlas inom landet, tänker då på olika frukter, svamp, grönsaker och fisk, mycket av detta finns ju att köpa i Sverige ovkså men då är det både dyrt och inte alls så färskt, solmoget och välsmakande som på plsts i Thailand.

Vi handlar mycket efter säsong i Thailand och då det mesta som odlas extremt billigt, en klase små söta bananer för 10 baht, gul precis lagom mogen stor mango för 25-30 baht per kg, svamp för 30-50 baht per kg, olika grönsaker för bara 20-30 baht per kg, o.s.v.

Mvh isan lover
Nu förstår jag hur mycket min fru sparar in pengar .
Hon odlar bananer, mango, gurkor, tomater , lime, olika grönsaker vitkål, rödkål, blomkål, osv.osv.
Pengar i plånboken :eek::p

Hej

Mvh isan lover
Dessa priserna gäller bara närodlat och inte i hela Thaland.:xmas_smiley:

Dessa priserna gäller bara närodlat och inte i hela Thaland.:xmas_smiley:

Hej

Det är nog så men säg den region i Thailand där man inte odlar frukt och grönsaker, men det är klart att allt blir dyrare om det ska packas, transporteras och säljas i butik i en stad.

Vi köper ju direkt av odlarna alternativt av ambulerande försäljare och på lokala marknader, mycket humana priser på allt som har odlats i området och det finns mycket att välja på.

Mvh isan lover

Hej

Mvh isan lover
Det enda som är prisvärt här är väl det som produceras i landet

Farsan hade ett rejält murad och trälåda överst tyvärr brann den upp.
Har sett och använt varmrök i många olika skepnader.
Lättast om man hittar en gammal toppmatad tvättmaskin med snurrande trumma.
Slakta den men behåll rostfria innanmätet .
Kanske svårt och hitta i Thailand men en jättekastrull går väl också.
Fisken bör vara närmast locket.
Kokoskal har jag också hört men tog med mig några påsar rökspån sist.

En rök kan man med fördel bygga av ett torkskåp.

Vet inte vad du menar med vattenmassage ?
Det var massage av en certifierad person på massage shop. Min föstmö är från Isaan, hon var med, så det var nog ett "thaipris"

Liknande trådar

Tillbaka
Topp