Oj, vilken konstig nivå det är på detta forum, vad tråkigt!
Ja Jonas, jag har inte koll på Thailand då jag aldrig varit där, men är ekonomiskt ansvarsfull så jag fungerar som en god man. Dock är min uppgift att ordna så hon kommer ner dit, inte att få henne att fungera löpande även om jag självklart vill att hon får ett tryggs pensionärsliv. Du har förmodligen rätt i att hon kunnat få en lämpligare god man för Thailand men hon är inte berättigad någon god man så jag ställer upp helt utan ersättning.
Tack Nmax för så tydlig förklaring att den hyran liknar ren blåsning. Jag fick först idag namnet på resorten - Veranda Lanta Resort - och googlade upp den. Ligger inte direkt vid vattnet utan en bit därifrån och långt från någon stad. Det har tydligen bra rykten men de nyrenoverade rummen skulle en månad kosta 3 500 kr vilket väl blir runt 15 0o0 baht så då inser jag ju själv att det är hög hyra. Både vatten och el ingår i hyran. Förmodar att det därmed är ett överpris i hyra.
Tack för att ni intygade att det inte alls är ovanligt med hyreskontrakt och att man kan betala hyran via banköverföring, det underlättar mycket för mig. Jag kan nämligen fortsätta vara god man för henne om jag könner att jag kan ha koll på läget.
Tack Macke för bra svar, jag kommer kontakta dig via PM och sen summera här så andra kan få ta del om ämnet ifall någon finner det intressant. Självklart bör man klä upp sig när man går till banken, så var det ju även här i Sverige för i tiden. Bra knep där.
Holmen, om du har goda råd att te mig får du gärna komma med dom, men jag undanber mig att du bara kritiserar andra medlemmars inlägg i min tråd, det blir dels oerhört tråkigt att läsa samt att man missar de andra viktiga inläggen. Tack på förhand.