Migrera till Thailand

Detta kallar jag rappkalja i stort format , men synonymt för dig, och ditt stora ego.
Men var insinuerar jag i mitt svar till dig ang affärer imitt innlägg tildig. Åter igen du läser inte .
Angående nMax så var det väl relevant inf, det bästa hitills.

"För det kan väl inte vara så att det finns en dold agenda här."
Är inte detta en tydlig insinuation så vet jag inte vad som är det.

Angående rappakaljan, jag erbjöd dig att komma i kontakt med folk som skrivit liknande frågor, känt sig illa behandlade och slutat skriva. Men fakta är väl ointressant som vanligt.

Är det verkligen relevant info att påstå att det är "rena blåsningen" utan att veta något mer än att det finns dusch, toalett och gasspis. Det är så man skrämmer iväg folk. Man kanske kunde säga att det låter dyrt!
Visst kanske ett annat ordval varit bättre som t.ex ”ett kraftigt överpris” eller ”för dyrt”, men jag tolkade att nMax i all välmening uppmanade att inte betala överpris.

Tycker du överreagerar......

Är det verkligen relevant info att påstå att det är "rena blåsningen" utan att veta något mer än att det finns dusch, toalett och gasspis. Det är så man skrämmer iväg folk. Man kanske kunde säga att det låter dyrt!
Det framgår ju betydligt mer än så (om man läser.. ) och som jag skriver så om det inte är strandläge så är det en blåsning vilket är precis vad det är.
Märkligt att du som verkligen hatar dem som tar överpriser och utnyttar andras okunskap inte håller med, men du bor ju ute på landet långt från turistort och har väl inte koll på vad som är normalt pris.

Ingen har antagligen bekymrat sig om att kolla prisläget för lägenheter på Koh Lanta. Gör det, det är högt!
15.000 Baht verkar inte vara något överpris men naturligtvis beror det på saker vi inte vet något om.

Ingen har antagligen bekymrat sig om att kolla prisläget för lägenheter på Koh Lanta. Gör det, det är högt!
15.000 Baht verkar inte vara något överpris men naturligtvis beror det på saker vi inte vet något om.
Jag har bekanta på Lanta och dom säger att det inte avviker i pris att hyra där från ställen som Pattaya eller Hua Hin.
Finns blåsningar i Hua Hin också där man annonserar på Blocket och får det uthyrt.

Han skriver ett rum, slitet, en toalett, dusch.
Han skall vara god man åt henne och se efter hennes ekonomi, det där är svindyrt och som god man så vill han veta så hon inte åker på blåsningar tror jag.
Hon har 10.000 kronor i månaden.
Är Kho Lanta så dyrt så är det kanske inte rätt plats för henne.
Med dom pengarna kanske den gode mannen skall diskutera alternativ med henne tex. Hua Hin där priserna är rimliga.
Han verkar inte känna till något om Thailand så kanske han skall fråga sig själv om han är lämplig som god man åt henne?
Kanske det skulle överlämnas åt någon som har mer koll på landet?

Han har ju rätt du tex. gör ju precis det han säger nu, du börjar tjafsa om annat och ts får inget svar.
Men sen håller jag med @nmax i det han skriver med angående rum och kontrakt för det är korrekt och bra info.

Det ända jag gorde var att ställa en fråga till Mackes varför Pm, tycker jag var väldigt relevant fick i mitt tycke väldigt dåligt svar.
Det har ju nu i denna tråd visats sig felaktiga påstånde, så vad vet vi om rådena, om vi skall använda oss av Pm.
Ock inget nytt lär vi oss.

Nu får man ju bestämma sig skall svar ges i PM form, eller redovisas öppet på forumet.

Detta handlade min fråga till mackes.

Angående rappakaljan, jag erbjöd dig att komma i kontakt med folk som skrivit liknande frågor, känt sig illa behandlade och slutat skriva. Men fakta är väl ointressant som vanligt.
Har jag aldrig skrivet till dig , men till en annan m

Du får nog hål

Gå och tillbaka och läs vad jag skrev till till dig, sedan kan du ju läsa innlägget efter som inte var till dig, utan till en helt annan person, eller är ni samma, där näms en dold agenda, som inte var riktat till dig

Du får nog ge dig nu .

Jag ger mig, denna tråden är totalt förstörd, jag tvivlar på att den "gode mannen" har lust att kontakta någon efter det här rabaldret. Han gjorde i alla fall ett försök att få kunskap om Thailand men vände sig dessvärre till fel forum...

Oj, vilken konstig nivå det är på detta forum, vad tråkigt!
Ja Jonas, jag har inte koll på Thailand då jag aldrig varit där, men är ekonomiskt ansvarsfull så jag fungerar som en god man. Dock är min uppgift att ordna så hon kommer ner dit, inte att få henne att fungera löpande även om jag självklart vill att hon får ett tryggs pensionärsliv. Du har förmodligen rätt i att hon kunnat få en lämpligare god man för Thailand men hon är inte berättigad någon god man så jag ställer upp helt utan ersättning.

Tack Nmax för så tydlig förklaring att den hyran liknar ren blåsning. Jag fick först idag namnet på resorten - Veranda Lanta Resort - och googlade upp den. Ligger inte direkt vid vattnet utan en bit därifrån och långt från någon stad. Det har tydligen bra rykten men de nyrenoverade rummen skulle en månad kosta 3 500 kr vilket väl blir runt 15 0o0 baht så då inser jag ju själv att det är hög hyra. Både vatten och el ingår i hyran. Förmodar att det därmed är ett överpris i hyra.

Tack för att ni intygade att det inte alls är ovanligt med hyreskontrakt och att man kan betala hyran via banköverföring, det underlättar mycket för mig. Jag kan nämligen fortsätta vara god man för henne om jag könner att jag kan ha koll på läget.

Tack Macke för bra svar, jag kommer kontakta dig via PM och sen summera här så andra kan få ta del om ämnet ifall någon finner det intressant. Självklart bör man klä upp sig när man går till banken, så var det ju även här i Sverige för i tiden. Bra knep där.

Holmen, om du har goda råd att te mig får du gärna komma med dom, men jag undanber mig att du bara kritiserar andra medlemmars inlägg i min tråd, det blir dels oerhört tråkigt att läsa samt att man missar de andra viktiga inläggen. Tack på förhand.

Som jag frågade Mackes varför PM är väl fler som är intreserade, det är väl darför vi har ett forum.

För det kan väl inte vara så att det finns en dold agenda här.
Nej ingen mer agenda än att när man sköter sådana här saker, så pratar man PRIVATA affärer, som nog är det sista som man skall delge ett forum som detta. Och det inbegriper dig i allra högsta grad.

Nej ingen mer agenda än att när man sköter sådana här saker, så pratar man PRIVATA affärer, som nog är det sista som man skall delge ett forum som detta. Och det inbegriper dig i allra högsta grad.
Rätt, men här gälde det inte privata affärer utan frågor som en tråd skapare stält som kan vara av intresse för många på forumet.
Men fårstår att du inte förstår

Du köper ett Non Immigrant "O" Micki, och sedan skaffar du ett uppehålls-tillstånd baserat på ditt giftmål med en thailändska. Pengakravet som du har att fylla är;

a - ha en inkomst på minst 40.000 baht månad som ambassaden då intygar om du har dokument på det.
ELLER
b - ha 400.000 baht stående på banken vid ansökningstillfället (skall ha funnits där 3 månader första året, och sedan vid de följande förlängningarna vara stående på bankkontot i 2 månader...

Detta uppehålls.tillstånd kallas här; EXTENSION OF STAY BASED ON MARRIAGE... Finner du det vara krångligt så kan du få hjälp av mig, men vi sköter det via PM i så fall... Vet ju dock inte om du läser PM eftersom du inte svarade på mitt tidigare till dig...
Tack! Ska kika på detta, och hoppas att det inte ändras till det krångligare när det väl blir aktuellt.
PM.... Vettu, handlar om att jag är så korkad o_O:wai:

Och DESSUTOM så kan du i Inkorg upp till höger läsa de PM som kommit dig tillhanda, som du inte svarar på.... OM du förstår det rätt...

Liknande trådar

Tillbaka
Topp