Minst 28 skadade vid protest i Bangkok

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Lara Croft

Medlem
Minst 28 skadade vid protest i Bangkok

Två explosioner skakade en protestmarsch i Thailands huvudstad Bangkok på fredagen. 28 människor ska ha skadats och förts till sjukhus, rapporterar CNN.

Akanat Promphan, talesman för proteströrelsen, säger att rörelsens ledare, Suthep Thaugsuban, var med i marschen men ska ha undkommit utan skador. Suthep ska ha befunnit sig dussintals meter från explosionen, enligt Akanat. Sprängmedlet ska ha slängts på en truck som kördes av demonstranterna på en av huvudstadens gator skriver aftonbladet.

Källa: Aftonbladet där du kan läsa nyheten i sin helhet.
Ännu mer info hittar du på CNN.
bangkokw.jpg

Militären sökte igenom ett område med tomma lägenheter och fann ett rum med vapen det såg jag direktsändning på BlueSky.
Det visas på TV nu.

Även jag såg detta på TV , tyvärr ser jag annat varje dag , Suthep är en krigshetsare av stora mått, kallar sittande Yuingluck för idiot samt beskyller henne för att vara den som låg bakom bomben idag, riktigt otrevlig kille .. Påminner om de klipp man sett från en annan herre som med sitt hetsande förde Stortyskland mot ett stort nederlag under andra kriget ... Riktigt otrevliga tal man ser nu i thailändsk media ,, snart , mycket snart kommer det att bli värre om ingen innan dess kommer att se till att få tyst på den mannen , med Abhisit i bakgrunden , Hoppas verkligen att Thailand och Thailands demokrati går helskinnad ur detta :eek:

"Phonta " sa:
Även jag såg detta på TV , tyvärr ser jag annat varje dag , Suthep är en krigshetsare av stora mått, kallar sittande Yuingluck för idiot samt beskyller henne för att vara den som låg bakom bomben idag, riktigt otrevlig kille .. Påminner om de klipp man sett från en annan herre som med sitt hetsande förde Stortyskland mot ett stort nederlag under andra kriget ... Riktigt otrevliga tal man ser nu i thailändsk media ,, snart , mycket snart kommer det att bli värre om ingen innan dess kommer att se till att få tyst på den mannen , med Abhisit i bakgrunden , Hoppas verkligen att Thailand och Thailands demokrati går helskinnad ur detta :eek:

Kan bara hålla med dig där utom med jämförelsen du gör, jag är verkligen orolig. Och hur är det då inte för er som bor därnere året runt?

Tja!
Jag hörde av nån att Thailand har varit 2 länder än gång i tiden det kanske blir så igen.

Tja !

Kanske det vore bast ,mest folk fran sodra Thailsnd som brakar ..

Enligt BangkokPost så sa Suthep Pm was not stupid but a "demon". Man ska nog inte skriva vad man tror att han sagt utan vad han sagt.

Han sade nog både det ena och det andrar vad vi hörde , dvs ett antal personer som häpnar över han fräckhet och hets mot en demokratiskt vald regering , nu vet jag att du förmodligen har en Suthepkvinna med rötter i det muslimska södra Thailand , tyvärr så är detta defakto till större delen folk från samma område där det alltid är oroligt , sen om detta med att köpa demonstranter , det är just vad han gjort .......

Se inte allt från en sida , Thaksin har gjort mycket skit , dock övervägande bra saker för Thailand , att han även på sina företag tjänat stora slantar har inte med hans eller Yinglucks politik att göra .. Han skall inte skymfa hennes familj samt deras far offentligt i media , massor med rena grodor hoppar ur käften på denna mycket motbjudande person,, men han håller på och förstör fö sig själv samt ett em mindre del av Thailands beefolkning som hakar på av intresse för party , fri mat mm..

Rena idiotin

Bor i Korat. Det ligger norr om Bangkok. Allt nedanför Isan är söder? Folk grupp har inte med saken att göra.

Haha.. ;D Då anser jag att du skall hålla dig ifrån bestämda åsikter, dessutom inte yppa Dina ev sympatier för mycket uppe i "röda delen" av Thailand , att bära en gul skjorta eller en Suthepflagga kan resultera i sjukhusvistelse ... Dessutom så har detta i allra högsta grad med folkgrupp att göra .. Har du inte ännu "snappat" upp detta så ta dig en funderare varför Yuingluck sitter så säkert på sin post samt varför Suthep absolut vill undvika ett val av folket ;D ;D ;D Ojoj trodde folk var mer insatta :eek:

Istället för att försvara ren galenskap, kan du inte ringa upp din polare eller använda djungeltelerafen, och ge han tips om Reinfeldt-modellen?
Dom kan lansera "Nya Demokraterna" som skall föra en politik som inte enbart gynnar mångmiljonärer!
Min farsa bor uppe i Udon och han e fanatiker precis som Farang53. Försvarar rent galna uttlanden från Suthep. Jag är däremot mer imponerad av Yingluck som inte luras av provoktionerna.
Hon är väl som jag inte ett dugg skraj för att Sutep skall värksälla sina hotelser. Överklassen har inte råd att stänga ner Bkk i mer än ett par dagar, och då bara på några fåtal platser i Bkk. Folk kan ju fortfarande ta tunnelbanan, skytrain eller MC taxi till jobbet.

"krister " sa:
Istället för att försvara ren galenskap, kan du inte ringa upp din polare eller använda djungeltelerafen, och ge han tips om Reinfeldt-modellen?
Dom kan lansera "Nya Demokraterna" som skall föra en politik som inte enbart gynnar mångmiljonärer!
Min farsa bor uppe i Udon och han e fanatiker precis som Farang53. Försvarar rent galna uttlanden från Suthep. Jag är däremot mer imponerad av Yingluck som inte luras av provoktionerna.
Hon är väl som jag inte ett dugg skraj för att Sutep skall värksälla sina hotelser. Överklassen har inte råd att stänga ner Bkk i mer än ett par dagar, och då bara på några fåtal platser i Bkk. Folk kan ju fortfarande ta tunnelbanan, skytrain eller MC taxi till jobbet.
Precis, vem är det som får betala kalaset av en nedstängning av Bkk, inte dom röda iaf..
Tror också att det mest luft i skitsnacket från Suthep, han försöker provocera fram bråk för att militären ska tvingas ta över men Yingan är smart nog att inte nappa.
Problemet med det här är väl det här med tappa ansiktet i Thailand, ingen av dem kan ge upp. Förhoppningsvis lyckas dom gripa Suthep snart.

Vadå "lyckas gripa" kan väl inte vara så svårt om dom vill . vet du om dom verkligen har försökt .. han är en terrorist ,inget annat , uppviglar mot en folkvald regering ,,
Tyvärr med förre "mygeltillsatte "ej folkvaldet "Abbhisit i bakgrunden .... Dom snackar om att Thaksin styr Yingan men vem styr och sponsrar Suthepgalningen ??? ;D

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp