Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Det finns ju några byggföretag i Si Bun Rueang men svärfar köpte nästan allt material till vårt hus på Thaiwatsadu i Nong Bua Lamphu. Det ligger dock en TOA färgaffär nära ditt bygge @magunnar där har jag köpt ganska mycket färg.
Det är intressant att se hur bygget framskrider och ännu roligare skall det bli om vi kan träffas nästa sommar när vi skall hem till byn.
Det var en god nyhet, det är fler och fler stora kedjor som etablerar sig i Nong Bua Lamphu. Det sparar många mil på den tråkiga vägen till Udon Thani. Vi blev glada när Tesco Lotus hade öppnat exempelvis.
Precis, men lilla Lotusen är en bra konkurrent till 7/11, det skadar inte. Annars handlar vi kött och grönsaker på marknaden, har aldrig fått något dåligt där.
Thai själva har ingen koll på detta, jag fick förklara hur länge som helst innan poletten trilla ner för dom men till slut så. Du skulle ju kunna skippa samtliga mittstolpar längsmed om du hänger med, dvs 4st.
8m bärlinor är inga problem med rejäla stålbalkar. Jäkla skillnad att få 96 m2 öppen ytan mot rutorna du får nu.
Än är det inte för sent men blir ju lite extra jobb.
Hur räknar du m2 tycker det låter stort men ser inte så stort ut. Mäter du boyta eller m2 över bygget?
Inte för att vara på men låter ändås dyrt av fotona att se.
Nu kom inte jag längre än ungefär som dig när jag stoppade. Räknade på boyta 200m2 innerrvägg till innervägg trappor borträknade.
Har du räknat från yttersta kant på huset eller är fotona missvisande?
Skulle jag räknat ytterkanterna 450m2 men så kan man inte räkna. Man räknar väl boyta?
Med mitt ögonmått kanske inte alltid så bra 340m2 på 1 plans tror inte ditt hus har så stor boyta.
1.1-1.8 millioner bath hade jag satt som rimligt pris i Isaan.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.