Mitt liv i Si Bun Rueang, Isaan

Pratade lite mer med gumman min och hon sa att hon ville kalla dit han i vitt igen när utbyggnaden är klar, även om inte toaletten är installerad så han kan driva ut (fler) andar och vad han nu gjorde även i utbyggnaden och då kan vi bo där temporärt tills huset är klart om några år, för att då kalla dit munkarna som fixar resten
Hur många är dom (andar) kvar hos dig

Hör med den gumman så kanske ni kan bo där inom några få dagar eller så iaf temporärt som gumman min sa, sen när munkarna får jobba så anlitar ni dom och dom fixar resten, så behöver du inte vänta 3 månader på att flytta in om du har tur
Det var vist en mann i vit men det var vist många kärringar där jag trodde at någon av dom hade vit men frugan skall kolla med vita mannen (inte jag ) och fråga honom när allt är klart med huset jag håller tummana.

Här är munkarna i arbete med att driva ut " pi " i huset till mina grannar , och dom vill ha lite mat också.

P1260015.JPG

P1120263.JPG

P1120266.JPG

Här var det 9 munkar och han i vit , och foto av den ena munken skvättar helig vatten på alla grannar .
Ceremonien varar cirka tre timmar , och cirka två timmar med bön och sang från munkarna och han i vit .
Och så må munkarna köras hem med bil .
Och så försätter festen med alla grannar med god mat och Whisky och öl hela natten .

P1260034.JPG

P1260031.JPG

P1260037.JPG

P1120264.JPG

P1120277.JPG

Munkarna får gå ut tygga mat men inte utföra något

Fint hus Magunnar och jag förstår att du vill flytta in snarast.

Tycker det låter egendomligt att du skall behöva vänta till slutet av oktober på inflyttning.

Berättade om detta för frugan. Hon instämmer med mig.

Hon säger att visst kan munkar utföra ritualer under denna period.

Antar att en hel del människor avlider under augusti-oktober, och att vissa munkar även utför sina plikter
i samband med detta.
Förekommer säkert bröllop och husinvigningar också under augusti-oktober.

Så leta vidare tycker vi. Lycka till

Palatset växer fram, det blir som sagt väldigt tjusigt. Ett hus värt att vänta på, men jag hoppas att din fruga ordnar det med munkarna.

Han i vitt - är det inte han som förrättar den buddhistiska bröllopsceremonin? Han som gjorde det med oss hade vita kläder hur som helst. Och det var en oförglömlig upplevelse.
Tyvärr så vet ja inte det, då vi drog iväg till bbk och gifte oss genom att lämna in lite papper på Bangrak tror jag det hette

Dom skulle sätta in entré dörren i går men, det regnade så in i helv.... det gick inte att köra i leran. Det blir i alla fall inte i dag.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp