Mitt liv i Si Bun Rueang, Isaan

Jag blev överraskat, dörren snart klar.

1439119666449.jpg

1439119663588.jpg

I dag har dom lovat att lägga bänkskivornar, till köket. Dom kommer från Udon. Dom skulle vara här i går, men maskinen dom sågar med krånglade, men nu är allt fixat, jag håller tummarna.

Där kan man verkligen snacka om effektivitet. Men du har absolut lyckats bygga ett vackert hem åt er, dörren är inte att leka med och det första intrycket är det som är bestående.

1439189720383.jpg
hittar jag inte kökstråden men jag trodde magunnar skulle bygga ett kök som det här när jag såg första fotot med hålet i hyllorna.
Dessa skitkök gillar jag inte men billiga 10.000-20.000 bath komplett

Det bör i ärlighetens namn tilläggas att svenska matroser inte är ett dugg bättre nuförtiden. Det var bättre förr.
Det bör i ärlighetens namn tilläggas att svenska matroser inte är ett dugg bättre nuförtiden. Det var bättre förr.

Sist jag var på båt med skift ena Norska matroser andra skiftet Svenska.
Var som kadett på Tor Viking.
Aldrig vart med om värre och slöare mannskap än Norrmännen.
Där hade jag 2 skift att jämföra med.
Inte för att vara sån Berralund men var väl ett tag sen det var Svendkt på däck?
Min erfarenhet är att det är gubbar som gör sitt jobb kan inte säga samma om Norska matroser.

Sist jag var på båt med skift ena Norska matroser andra skiftet Svenska.
Var som kadett på Tor Viking.
Aldrig vart med om värre och slöare mannskap än Norrmännen.
Där hade jag 2 skift att jämföra med.
Inte för att vara sån Berralund men var väl ett tag sen det var Svendkt på däck?
Min erfarenhet är att det är gubbar som gör sitt jobb kan inte säga samma om Norska matroser.
Nej vi har några svenskar här och det är stor skillnad mellan dom och filippinarna. Det är trist att behöva säga så men det är den bistra sanningen.

Ursäkta OT @magunnar, vill du att jag tar bort inläggen så säg bara till.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp