Mitt liv i Si Bun Rueang, Isaan

Det ser verkligen stilfullt och propert ut. Ni har god smak, vårt hus är mera rent thaistuk.

Frugan sa att hon har åkt förbi och kikat på bygget, dörren ser riktigt dyr ut enligt henne. :)

Frugan har så mycket av porslin, så denna ska fyllas. @Glimten jag har bara 2 soffor, är en fattig pokje.

20150905_180943.jpg

20150905_183948.jpg

20150905_190720.jpg

Ser riktigt trevligt ut, kul!

Snart skall väl även vi få in möbler i vårt hus :) Just nu kör vi thai style och sitter på golvet.

Är den inbrottsäker till det priset eller bara snygg?
Dörrarna i Thailand brukar oftast inte vara så inbrottsäkra mer där som prydnad ;)
Själv hade vi inte ens en dörr men ditt hus är ju lite fancy så lite säkerthet kanske behövs, även om byn är välvillig kanske det finns grannbyar med krimminella element.

Dörrarna i Thailand brukar oftast inte vara så inbrottsäkra mer där som prydnad ;)
Själv hade vi inte ens en dörr men ditt hus är ju lite fancy så lite säkerthet kanske behövs, även om byn är välvillig kanske det finns grannbyar med krimminella element.
Dom vi tittade på var snygga, vi tittade på liknande som dessa

image.jpg
image.jpg
image.jpg

Dörren kostade lite mer på grund av jag har dörrrammen 4,5"×4,5". Jag tror inte att någon vill göra inbrott hos mig, då får dom lite overraskning, har 2 stora Thai Bang Keaw hunda inget att leka med.

Nu får man väl hoppas på att dörren inte slår sig, är ju väldigt vanligt, många byter ut sina fönster o dörrar efter några år, till annat material.
Massiva trä material är alltid svårt i det Thailändska klimatet.

J
Nu får man väl hoppas på att dörren inte slår sig, är ju väldigt vanligt, många byter ut sina fönster o dörrar efter några år, till annat material.
Massiva trä material är alltid svårt i det Thailändska klimatet.
Ja, jag hoppas att den haller i manga ar den far ingen sol pa sig, men varmen??

Liknande trådar

Tillbaka
Topp