Mitt liv i Si Bun Rueang, Isaan

Hej MAGUNNAR.

Nu har jag en bensindriven Husqvarna LC19 se bild. Den klipper 60 cm och har 4 knivar.

Tidigare har jag haft två stycken bensindrivna Honda GXV 150 60 cm. Färg rod.. Två knivar.
Motorerna har varit bra, men knivar, hjul mm har varit sämre.

Elklippare är svagare, och svårt med kabeln på så stora ytor.
Robotklippare är väl for radhustomter på 300 kvm.

Har inte kopt självgående eftersom jag behover motionen.

Pris for samtliga jag kopt ca 15.000B/st

IMG_0070.jpg
Husqvarna ser bra ut , måste kolla var jag kan köpa en i Udon. Tackar:wai:

Robotklippare är väl for radhustomter på 300 kvm.

IMG_0070.jpg

Nu var du rolig, robotklippare har man på stora tomter för att man inte vill ägna hela dagar åt att klippa gräs.
Mina pärons gräsmatta är på ca 2500 m2 och den stora fördelen med robot klippare är att gräsmattan ser nyklipp å fin ut hela tiden och blir mycket grönare och tätare än om man klipper med vanlig klippare.
Absolut värt investeringen om det nu inte är så att man tycker att det är förbaskat roligt att klippa gräset.
Men det kanske ni tycker att det är i 40° hetta?..

Annars så kan man göra som vi, vi får det lilla vi har klippt gratis av en granne, när han är klar så tar han det han behöver och ger det till sina kossor ;)

Hur mycket får du betala for en robotgräsklippare där i Hua Hin Bson?
Forstår att du har sett en på golfbanan.

Sedan använder jag en manuell motorgräsklippare eftersom det ger lite motion också,
men klipper forståss aldrig när det är som varmast på dagen utan oftast efter middagen vid 6-tiden när det är svalare.

Senast redigerad av en moderator:
Hur mycket får du betala for en robotgräsklippare där i Hua Hin Bson?
Forstår att du har sett en på golfbanan.

Sedan använder jag en manuell motorgräsklippare eftersom det ger lite motion också,
men klipper forståss aldrig när det är som varmast på dagen utan oftast efter middagen vid 6-tiden när det är svalare.
Du har uppenbarligen aldrig varit på en golbana, men finns väl inga inne i Pattaya.

Ja @Glimten jag sag en i homepro i udon oct tycte den var fin, ska till udon pa lordag, har tvo butiker kvar att kolla i udon, ena ar Home Hub och den andra ar Tools Pro. Sen bara att kopa?
Det var den enda märket man kände igen om jag inte missminner mig, tools pro hade husqvarnan som Bossej pratade om iaf på nätet genom lazada på rea nu för 17000, men det kan vara värt att kolla in.

Ett palats med grön inramning. Där kommer du garanterat att trivas, jag ser verkligen fram emot nästa sommar. Återstår bara att se när man kan åka ner.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp