Mitt liv i Si Bun Rueang, Isaan

Det sket sig med bilköpet. Jag ville ha en vit Fortuner och killen säger det kan jag ordna, pris 1.369.000tb, ok han får alla uppgifter och ville ha 10.000tb bokning.Skulle ha fått bilen i torsdags. När vi kommer och pråtar med honom i onsdags då säger han att dett finns bara svart färg och priset har gått upp till 1.419.000tb. Jag blev illröd och sa dra åt helvt-( det blev inte översatt) så ingen bil denna gången:mad::mad::mad:

Det sket sig med bilköpet. Jag ville ha en vit Fortuner och killen säger det kan jag ordna, pris 1.369.000tb, ok han får alla uppgifter och ville ha 10.000tb bokning.Skulle ha fått bilen i torsdags. När vi kommer och pråtar med honom i onsdags då säger han att dett finns bara svart färg och priset har gått upp till 1.419.000tb. Jag blev illröd och sa dra åt helvt-( det blev inte översatt) så ingen bil denna gången:mad::mad::mad:
Helt rätt, jag hade gjort precis likadant. Har man kommit överens om ett pris så gäller det utan kompromiss, färgen kan jag alltid förhandla om till ett möjligt reducerat pris.

Inte roligt när man väl kommit överens om en sak och sen så finns den inte och priset har helt plötsligt gått upp 50.000. Hoppas du hittar något annat som är likvärdigt

Helt rätt, jag hade gjort precis likadant. Har man kommit överens om ett pris så gäller det utan kompromiss, färgen kan jag alltid förhandla om till ett möjligt reducerat pris.

Tyvärr gäller inte det i Thailand, angående uppgjorda priser alltså.

Jag har svurit många gånger men man lär sig den hårda vägen.

Varför en Fortuner magunnar?
Dom andra nya suvvarna har mycket nyare teknik, pajeron är dessutom billigare och ford everest skönare att köra.
Bara nyfiken hur du resonerat?

Dom andra nya suvvarna har mycket nyare teknik, pajeron är dessutom billigare och ford everest skönare att köra.
Vem köper en Ford, en bil jag aldrig skulle köpa par år sen så var det Ford modeller som låg längst ner på listan över bilar, världens sämsta bilar.
Medan Toyota hade flera modeller som kvala in på topp 10 bland världens bästa.
Vet jag inte kanske Ford bättrat sig men sånt dåligt rykte släpper inte i första taget.
Pajeron den är ju så jäklar ful.

jag resonerar inte något när jag tittar
Jag resonerar inte något när jag köper bila, jag köper bara Volvo hela tiden. Men här i Thailand köpte jag Honda Jazz för frugan var ok när vi var här korta perioder. Nu är jag här för gott och ville lite större bil och man ser Fortuner överallt har kört den nya engång och tyckte ok bättre en Jazz. Men nu har jag tänkt till lite en suv varför? Vi behöver kannske inte så stor bil. Har sett nya Honda civic köra här i byn ser fin ut, kannske jag kollar lite?

Liknande trådar

Tillbaka
Topp