Mitt liv i Si Bun Rueang, Isaan

Köp en sådan här i stället, plats för 4 vuxna plus lite packning :)

image.jpeg
Ja de är roliga :)
Frugan vill ha en sumota cargo (kåpa bak), får la kolla lite till sommaren.

Nu har cheffen på Honda här i Nong Bua, ringt frugan och bett om ursäkt och gett oss rabatt på bilen och lovat att vi får den 11Feb och matchat allt som Honda i Udon erbjutid oss. Hon lovar att skicka bil för att hämta oss. Nu är det bara att vänta, tur att vädret har blivit bättre så nu latchar jag bara i hängmattan. Hoppas att detta är det sista jag hör från dom.

Nu har cheffen på Honda här i Nong Bua, ringt frugan och bett om ursäkt och gett oss rabatt på bilen och lovat att vi får den 11Feb och matchat allt som Honda i Udon erbjutid oss. Hon lovar att skicka bil för att hämta oss. Nu är det bara att vänta, tur att vädret har blivit bättre så nu latchar jag bara i hängmattan. Hoppas att detta är det sista jag hör från dom.
Det låter bra, då är det bara att ligga kvar i hängmattan några dagar och vänta på att limon hämtar er :)

Slutet gott, allting gott. Åtminstone nästan!

Blev stoppat av polisen i morse, hade ingen hjälm. Inga böter men polisen klappade på sitt huvud hela tiden hjälm,hjälm. Jag har letat äfter hjälm finns inte min storlek i byn, letade lite i Udon sama sak för små, ni killar som har motorsyklar var köper jag best en hjälm på huvudet?

Blev stoppat av polisen i morse, hade ingen hjälm. Inga böter men polisen klappade på sitt huvud hela tiden hjälm,hjälm. Jag har letat äfter hjälm finns inte min storlek i byn, letade lite i Udon sama sak för små, ni killar som har motorsyklar var köper jag best en hjälm på huvudet?
Jag har köpt alla mina hjälmar i Sverige, men det kan ju bli lite problem för dig

Jag köpte min i en välsorterad butik mittemot Thepprasit market i Pattaya. Fast det blir lite långt för dig. Hjälmen som följde med när jag köpte moppen är helt okej men klämmer ovanför pannan så efter 30-40 minuter måste jag stanna och ta av mig hjälmen en stund.

Den nya hjälmen är bekväm och troligtvis säkrare vid eventuell syning.

Köpte min med i Pattaya på soi beukaw kostade runt 3000-4000 bath men dom hade hjälmar för över 10.000 bath om jag inte minst fel, så lite bättre kvalitet.

Det är likadant om man tittar uppe hos hos, hjälmarna kostar några hundra bath, men dom såg inte så mycket ut för världen.

Jag såg hjälma i Udon 650tb, man kan undra om dom hjälper något?
Får la ta dig en tur till Pattaya och köpa en hjälm kan du ju passa på att fylla upp skafferiet med ;)
Jag köpte den här hjälmen den känns bra iallafall.
20150910_195539.jpg

Fast funderar på priset, kanske det var 2000-3000 bath blev lite osäker kändes dyrt det jag skrev först 3000-4000?
Fast nu har jag inte använt moppen en enda gång dom 2 sista ledigheterna.
Stått still i 4 månader så när jag skulle starta och se om den gick igång var batteriet dött.
Så frågan om man skall fixa till den och sälja den.

Får la ta dig en tur till Pattaya och köpa en hjälm kan du ju passa på att fylla upp skafferiet med ;)
Jag köpte den här hjälmen den känns bra iallafall.
20150910_195539.jpg

Fast funderar på priset, kanske det var 2000-3000 bath blev lite osäker kändes dyrt det jag skrev först 3000-4000?
Fast nu har jag inte använt moppen en enda gång dom 2 sista ledigheterna.
Stått still i 4 månader så när jag skulle starta och se om den gick igång var batteriet dött.
Så frågan om man skall fixa till den och sälja den.
Jag gillar den.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp