Mitt smultronställe i Thailand (Bangsaen i Chonburi mellan Pattaya och Bangkok)

Det är skillnad på var man är ;). Här uppe i Isaan blir dom otroligt glada för 20 bath. Jag gav 25 satang till en tjej en gång för mer var hon inte värd :rolleyes::D. Hon blev inte så glad :(

Norge! Är inte det världens dyraste land? ;)

Det är skillnad på var man är ;). Här uppe i Isaan blir dom otroligt glada för 20 bath. Jag gav 25 satang till en tjej en gång för mer var hon inte värd :rolleyes::D. Hon blev inte så glad :(

Norge! Är inte det världens dyraste land? ;)

Inte längre, iallafall för turister NOK har ju rasat, så en hel del man kan shoppa billigt i Norge min telefon jag köpte för 2 månader sen var 500 kr billigare i Norge och NOK har ju rasat ytterligare 5% mot SEK sen dess och mot dollarn kanske mer?
Läste en artikel nyligen om att Big-Mac priset hade gått ner med 40% tror jag det var, nåt dom kalla Big-Mac index eller nåt i Norge.
Innan låg dom på 2dre plats som dyraste land Schweiz var dyrare.

Mc Donalds Big Mac .
Big Mac -index är ett index som for första gången publicerade av tidskriften Economist den 6 september
1986 som gav uppskattning av vissa länders prisnivå .
Norge var värdens dyrast länd för .

Big_Mac_hamburger_-_Australia.jpg

Mc Donalds Big Mac .
Big Mac -index är ett index som for första gången publicerade av tidskriften Economist den 6 september
1986 som gav uppskattning av vissa länders prisnivå .
Norge var värdens dyrast länd för .

Indexet för en vanlig lunch, en starköl och ett paket cigg. Där toppar nog Norge fortfarande ;)

Lever väl lite i det förflutna och samtidigt lite avundsjuk på oljefonderna, norska pensioner, m.m.:wai:

Jag vill inte Norge eller Norrmän något ont men jag hoppas verkligen att det snart slutar vara lönsamt med olja. Att det snart finns alternativ som är miljövänligare och billigare, vi är ganska nära det nu.

Båt Race Bangsaen Beach med formel i Båtar , var ned och titta klockan 10.00 och då stod klar på
start linjen . I går var det mycket folk här , med 3 dubbel parkering långs stranden , men i dag var
det bättre . Men i dag har jag mycket att göra , jag har inte tid och titta på båt race.

P1040480.JPG

P1040481.JPG

P1040482.JPG

P1040483.JPG

P1040486.JPG

P1040488.JPG

P1040489.JPG

P1040484.JPG

P1040485.JPG

En Thai betalar 20 Baht och det är mycket pengar för en Thai.
Men 100 Baht är kr 25 ,- det får du inte en kaffe kopp i Norge , en liten bulle kostar 25 kr

Jaha så bara för att 25kr i Norge är en spottstyver så tippar du efter det också? Undrar vad du säger när du går in i en affär i Thailand och får betala "norska" priser ;)

Hon som sjöng var säkert duktig och värd 100baht. Jag skojar bara lite med dig :)

Jaha så bara för att 25kr i Norge är en spottstyver så tippar du efter det också? Undrar vad du säger när du går in i en affär i Thailand och får betala "norska" priser ;)

Hon som sjöng var säkert duktig och värd 100baht. Jag skojar bara lite med dig :)

Nä, du har helt rätt, var det ett av kvällen påverkat omdömme låter inte som EV, tar man bath taxi till Bangkok slänger man inte 100 bath på en trubadur, någon som hackat hans konto ;)

Nä, du har helt rätt, var det ett av kvällen påverkat omdömme låter inte som EV, tar man bath taxi till Bangkok slänger man inte 100 bath på en trubadur, någon som hackat hans konto ;)

När jag tar Baht buss så är det inte for pengarna , mellan Bangsaen ,Sriracha och Pattaya är det altid
fulle bussar och dom går varje 5 minut . Här pratas det och du träfas många trevliga människor , och
man kan inte vara redd for å träffa Thailändare när man skal bo i Thailand .

När jag tar Baht buss så är det inte for pengarna , mellan Bangsaen ,Sriracha och Pattaya är det altid
fulle bussar och dom går varje 5 minut . Här pratas det och du träfas många trevliga människor , och
man kan inte vara redd for å träffa Thailändare

I dag var det en resa till Bangkok till den Svenske Ambassaden och ordna VISA till min fru ,
det var i orden på 40 minuter , vi var nr, 2 så det var mycket folk där , Thailändare som skulle
till Sverige och plocka blåbär och lingon .
Och när vi var färdig på Ambassaden så var vi och fick oss mat i förste våning i Ambassade bygget
Här är det billig mat bara 50 Baht för en middag , och här har dom "manferang " potatis också .
Och så var det SKY Line till Ekamai och bussen hem , vi var i Bangsaen före kl. 12.00 .

P1040492.JPG

P1040493.JPG

P1040494.JPG

P1040495.JPG

Här är Baht bussen jag tar till Pattaya , den går cirka varje 5 minut och många trevlige Thailändare man
möter och kostar bara 20 Baht .
Jag har körd till Pattaya och så är det parkering , jag fann en vid Tops köpcenter , där kosta det 20 Baht
för timmen , men det är mycket trevligare med Baht buss

P1130303.jpg

Här är bilder från Pattaya som jag tog når jag körde till Pattaya , med parkeringen och Tops Köpcentrum .
Jag var till Pattaya for att träffa norrmän som kom från Isaan , dom reser till Pattaya for att träffa kände
Vi var in på Tops Köpcentrum men här var alla butiker borte , det var bara tomme lokaler , dom har inte
kunder , så dom får stänga butiken .Vi säte oss på en bar och tog en öl , min fru fick köra hem .
Rätt bortför Tops är det flera Barer som det alltid är mycket folk , men nå var dom nästen tom bara
3 man som satt där , och nå är klockan 16.00 och inte folk , norrmän säger : det är värre en Isaan ,
Stanna dom här kan dom få Lapp sjuka

P1130304.jpg

P1130305.jpg

P1130306.jpg

P1130307.jpg

P1130308.jpg

P1130310.jpg

P1130311.jpg

P1130312.jpg

Här är bilder från Pattaya som jag tog når jag körde till Pattaya , med parkeringen och Tops Köpcentrum .
Jag var till Pattaya for att träffa norrmän som kom från Isaan , dom reser till Pattaya for att träffa kände
Vi var in på Tops Köpcentrum men här var alla butiker borte , det var bara tomme lokaler , dom har inte
kunder , så dom får stänga butiken .Vi säte oss på en bar och tog en öl , min fru fick köra hem .
Rätt bortför Tops är det flera Barer som det alltid är mycket folk , men nå var dom nästen tom bara
3 man som satt där , och nå är klockan 16.00 och inte folk , norrmän säger : det är värre en Isaan ,
Stanna dom här kan dom få Lapp sjuka

P1130304.jpg

P1130305.jpg

P1130306.jpg

P1130307.jpg

P1130308.jpg

P1130310.jpg

P1130311.jpg

P1130312.jpg
555555

Verkar som du letar efter det mest öde ställena i Pattaya också tar några foton och beskriver det som en öde stad, det är ungefär som när du letar upp en fin strandplätt i Bangsaen och beskriver stranden som fräsch.
Du ljuger rätt bra i dina foton och få det att låta som Pattaya är öde nu 555.
Så knökat med folk i centrum nu kom precis där ifrån tog en hamburgare på Hard Rock.
Farsan och hans kärring skulle gå på Beefeaters (Svensk Restaurang ) i Lördags, 2 timmars väntetid på ledigt bord.

Badestrand i Siam bukten och här i Bangsaen Beach får en grön giftig plankton växer upp när
det är riktig tempratur och sötvatten i havet , Här i Bangsaen Beach fick vi den cirka 15 augusti 2015.
Burapha universum har Matin Biologi och Dr. Saowapha Sawathira har skrivit mycket i tidningar om
Plankton som kallas phytoplankton , den växer upp vid regntider här i Thailand och är giftig ,
Så här i Bangsaen Beach är det ingen bad i Havet .
Phytoplankton växer upp ved : rainwater and rigt temperature som det står i tidningar här och
är borte på en väcka , dom tar stadig prövar från havet här , för här i Bangsaen är det stor produktion
av musslor , så här må havet vara fri for gifter , för du kan äta musslor från Bangsaen .

images-1.jpg

images-2.jpg

images-3.jpg

images.jpg

Bangsaen Beach har hatt ett avancerat kloak system med rening av spill vatten , här kommer det
bara klart vatten ut av kloaken . Av och till kommer det vitt skum ut av kloaken , då är det rening
av kloak systemet som pågår . Här har det varit produktion av musslor i över 100 år utfor
Bangsaen Beach så här må havet vara fri for gifter i havet . se foto av rening av kloaken .

Pattaya Beach har kloaken gått fritt ut i havet i over 50 år utan rening , och inte den bäste badplats
For har du ett sår på kroppen , så kan du få inflammation och bli sjuk .

P1130435.JPG

P1120024.JPG

P1120025.JPG

P1120026.JPG

P1120027.JPG

P1120028.JPG

Liknande trådar

Tillbaka
Topp