Mitt smultronställe i Thailand (Bangsaen i Chonburi mellan Pattaya och Bangkok)

Skall man räkna så, så är väl Kiruna Sveriges 3dje största stad typ. Ytan gör inte en stad.
En hamn är inte en stad det är en hamn.

Nä utvecklingen går ju framåt, till ytan var Kiruna världens största stad, men efter kommundelningen av riksdagen bestämd är Kiruna idag en liten by.

Men Tokyo, Mexico City, Kairo, Bombay, Sao Paulo, Shang Hai är ju goda kandidater idag, har själv varit i Bombay, stort som hela Blekinge, alltså här finns kandidater!

Bombay grymt vacker stad och megastor, häftig och bullrande, åk dit grym upplevelse!!!!

Ingen vet, men antagligen 25 miljoner och kanske mer!?

Når vi går på markedet i Thailand och min fru köper kött, fisk och grönsaker , det måste alltid
tvättas när vi kommer hem . Det kan vara baciller på det vi köper av matvaror , detta är en god
lärdom hon har från barn domen ,
Och när ho köper vakuumförpackad Bacon här i Sverige , så måste det tvättas för det användes .
Så nästen alla matvaror tvätta ho , så bröd och kakor tvätta ho inte .

IMG_0067.JPG

IMG_0071.JPG

IMG_0075.JPG

IMG_0079.JPG

IMG_0080.JPG

IMG_0082.JPG

IMG_0083.JPG

IMG_0085.JPG

IMG_0093.JPG

Det är verkligen ett sant nöje att promenera runt på sådana marknader med alla färger och dofter (och ibland odörer). För att inte tala om folkvimlet.

Tack för alla fina bilder från ditt paradis!

Om en måned skall jag till Thailand , jag skall först på en kontroll på sjukhus den 5 och 6 november
och runt den 10 november reser jag till Bangsaen Thailand.
Jag skulle rest för den 6 och 7 november för då är det Bike Week i Bangsaen , och då kommer det
folk med motorcyklar från hela Thailand , det blir många tusen människor här i Bangsaen , både
ferang och Thai , Det er många fina cyklar å titta på här och dricka öl ut over natta .
Här är lite bild från Bike week 2014

00007245-10.jpg

Bangsaen bike week.jpg

Bangsaen_Bike_Week_┬®_Motul_Thailand_(2).jpg

P1110037.JPG

P1110042.JPG

P1110050.JPG

P1110054.JPG

P1110069.JPG

Når vi går på markedet i Thailand och min fru köper kött, fisk och grönsaker , det måste alltid
tvättas när vi kommer hem . Det kan vara baciller på det vi köper av matvaror , detta är en god
Och när ho köper vakuumförpackad Bacon här i Sverige , så måste det tvättas för det användes .

IMG_0067.JPG

IMG_0071.JPG

IMG_0075.JPG

IMG_0079.JPG

IMG_0080.JPG

IMG_0082.JPG

IMG_0083.JPG

IMG_0085.JPG

IMG_0093.JPG

Min fru sköljer också av bacon men det för att få bort saltet :)

Min fru sköljer också av bacon men det för att få bort saltet :)

Båda kött , fisk och frukt sköljer min fru , det ligger på disken på marked en stund och flugor sitter sig på
maten och flera tar i den med fingern sina , Jag har inte varit sjuk av mat jag har äta hemma , men på fina
Restaurang mat har jag varit sjuk flera gånger .

Vi har en högtid till i November i Thailand Loy Krathong den 25 november det sker på kvällen
ved fullmåne den 12 månaden i den traditionella thailändska månkalenderen .
Det kommer på tusen vis av människor till Bangsaen och fira Loy Krathong , men vi har prata om å
ta en tur till Bangkok den 25 november och fira Loy Krathong for där är det stort , det är en upplevelse
för livet .

800px-Partially_made_Loi_Krathong.jpg

A_hand-made_Loi_Krathong.jpg

IMG_0108.JPG

IMG_0111.JPG

IMG_0113.JPG

PB270880.JPG

PB270882.JPG

P1110238.JPG

P1110244.JPG

10 Km från Bangsaen ligger Chonburi Town son är en mycket vacker stad med stora parker och en
stor lekplats för barn . Här är lite bild från centrum av staden med kommunhuset

thai 2 122.JPG

thai 2 121.JPG

thai 2 125.JPG

thai 2 128.JPG

thai 2 131.JPG

thai 2 158.JPG

thai 2 159.JPG

thai 2 164.JPG

thai 2 165.JPG

Här är vi i Bangsaen och tittar på ny bil , har skrevet kontrakt och får bilen om en månad .
jag tycker den är mai suvai , men mor och dotter gillar bilen .

IMG_0289.JPG

IMG_0294.JPG

Här är vi i Bangsaen och tittar på ny bil , har skrevet kontrakt och får bilen om en månad .
jag tycker den är mai suvai , men mor och dotter gillar bilen .

IMG_0289.JPG

IMG_0294.JPG

Likadan som jag har, jag är kanon nöjd med min, en bra bil
Men du verkar ha dålig smak bilen är soai mak mak, tur du har fru och dotter som styr upp det för dig ;)
Grattis till bilköpet.

Tack för dina fina inlägg! Ska själv till Thailand med familjen under julhelgen och bo i Bangsaen. Det blir min första resa till Thailand. Fick mycket information av dina inlägg. Vet du om vad som händer under julhelgen i Bangsaen? Hur är det att fira jul och nyår där?

Tack för dina fina inlägg! Ska själv till Thailand med familjen under julhelgen och bo i Bangsaen. Det blir min första resa till Thailand. Fick mycket information av dina inlägg. Vet du om vad som händer under julhelgen i Bangsaen? Hur är det att fira jul och nyår där?

Fira jul och nyår i Bangsaen , det är tre platser som har Svensk julbord här i Bangsaen .
Här är lite bilder från Dansken som vi kaller restaurangen , där var vi i och fira nyår som var.
Den ligger i mellan Beach Road och 2nd Road eller som dom seger her Sei 1 och Sei 2 i soi 3
Där fick vi svensk julbord , och där var det folk från Norge Sverige och Danmark.
Och Festivaler , evenemang är det hela tiden och nå i december är Water Sports festival
cirka den 20 december , med bland formel 1 båtar .Och så har vi cykel löp for senior over 60 år
for ferang och Thai ,goda vänner till mig from Skåne skall vara med cykel löpet Eva och Olav
Dom har köpt seg hus här i Bangsaen for 10 år sedan.

P1110710.JPG

P1110712.JPG

P1110719.JPG

P1110721.JPG

IMG_2155.JPG

IMG_0067.JPG

IMG_0071.JPG

IMG_0075.JPG

IMG_0079.JPG

IMG_0080.JPG

IMG_0082.JPG

IMG_0083.JPG

IMG_0085.JPG

IMG_0093.JPG

Den fiskmarknaden har man varit och handlat många gånger, bodde förut Chon Buri City/Baan suan Koon, och bilderna längre ner där du visar Cityhall, på stora marknaden stod jag & frun och sålde mat på kvällen.
Chon Buri District Office, var stället som frun & jag registrerade oss som gifta... :wai:

Jul bord Bangsaen , I Sai 4 Nua Road är en gata som det bor mer svenskar en Thai , cirka 300 svenskar
Där har vi Scandinavien Vilace som hävdar att dom har Thailand största julbord ,förra året var det 240
till bords där och smakade på julbordet , och i samma gatan har vi Restaurang Carrot som är van å ha
Svensk Julbord -

1412281_551468654934700_1071175482_o.jpg

27932_512182485529984_287544457_n.jpg

1kiruna.png

nydelig-mat-her-svensk.png

img-1.png

Julebord3.jpg

Julebord4.jpg

julebord5.jpg

Julebord8.jpg

Liknande trådar

Tillbaka