Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Mitt smultronställe i Thailand (Bangsaen i Chonburi mellan Pattaya och Bangkok)
Till helgen är det Speed Festival här i Bangsaen , och här komar det mycket folk från Asia och Europa
Och nu är det testing och skruvning på bilarna dag och natt .
Ett område av staden Bangsaen är det höger träfick under festivalen , se foto .
I dag är det Loy Krathong och altid mycket folk på stranden , jag bor bara 200 meter från stranden
så det är en fin promenad . När vi kommer till stranden blir det mörke moln på himlen och efter
en halvtimme blåser det upp söder väst vind .
Så vi går in på en Restaurang ved stranden ved Soi 2 och tar oss en öl , och så kommer regnet for
fult och det blåser upp till nästan storm .
Min fru klagar på prisarna i Thailand , för ett år sedan kostar en stor LEO här på restaurangen 65 Baht
nu var prisen 70 Baht ,Ja alla priser går upp och kronan blir mindre värd här i Thailand
Sitter i valet och kvalet om man skall kolla detta racet på Lördag eller fireworks festivalen i Pattaya.
Har du klockslag när det börjar och slutar på Lördagen.
Är det någon idé att ta bil själv till Bangsaen under ett sånt här evenemang eller är det omöjligt att finna parkering och bättre ta taxi?
Parkering på lördag blir inte lätt .Om du setter bilen till trottoaren , så kan det bli dubbel och tredubbel
parkering ved trottoaren ,Så nå tänker jag på 2 and Road ," eller Sei 2 som dom säger her "
Jag är redd for det blir fult over alt med biler .
Och vi skal till Bangkok på lördag ,dotter till min fru skall till Japan med jobben , så vi lånar lägenheten
hennes en par dager . Program på lördag bland annat :Super Car Klass 3-GTC
Sitter i valet och kvalet om man skall kolla detta racet på Lördag eller fireworks festivalen i Pattaya.
Är det någon idé att ta bil själv till Bangsaen under ett sånt här evenemang eller är det omöjligt att finna parkering och bättre ta taxi?
Parkering Bangsaen : i norr änden av 2 and Road " Sei 2 " 50 meter förbi Polis stationen är det kommit
en stor parkering . Det står det PAY PARKERING och pil in .
Parkering Bangsaen : i norr änden av 2 and Road " Sei 2 " 50 meter förbi Polis stationen är det kommit
Tar nog taxi om vi åker dit blir nog lättast, men vill se Pattaya fireworks festivalen med så blir nog att hålla sig hemma för trafiken till Pattaya kommer nog inte vara nådig.
Har bara varit hemma under en firework festival innan och så mycket folk på beach road har jag inte sett före eller efter, i huvudsak Thai och antagligen från Bangkok. Så stå i kö med dom för att komma hem på kvällen har jag nog ingen lust med.
Var ju synd att racet och firework festivalen sammanföll, var det inte ocean marina show i helgen med? Dåligt planerat 3 stora event samma helg
Här regna det så mycket att vi blev enig åker hem , Vi stoppa utfor Dansken och titta men här var det
fult med folk svenskar och danskar som åt ferang mat och drack öl.
Vi stoppa en baht buss och han körde oss hem 50 Baht .
Vår granne har en Kafe som har sal av mat och öl, vi köpte öl och satte oss vid
köken bordet .Det kom mer och mer folk , först moppe taxi han satt i regn kläder
Så vi hade en trevlig kväll
Natt Marked Wang Mook i Bangsaen har öppet från kl. 17.00 till dom små timmar .
Här är försäljning av kläder skor och mat . På marked har dom stort utval av Thai Mat och
det är stor skillnad på den och Isaan mat .
Här på marknaden finner jag mig ett sten bord och köper mig en LEO , mat får jag hemma , men
av och till äter vi på ute på Restaurang här i Bangsaen och när vi er på turer .
I dag är min promenad tur till Wannapha Beach , det är for mycket folk på Bangsaen Beach
grunden bilöpet. Vi tar moppen och kör halv vägs av Wannapha Beach , så min promenad
tur blir cirka 3 km . Här på stranden är det många motions apparat som många använder .
Och i dag var det kall vind från havet cirka 25 grader . kall vind på Thai " lom jin "
Här i änden av Wannapha Beach tar jag mig en paus , nu har vi 1,5 km till baka till moppen
Här titta vi på fisk båtarna när dom kommer in med sin fångst .Här vid havet trivas jag , här
är det kall vind som blåser in från havet och 25 grader .kan vi ha det bättre .
När vi sitter her ute på Wannapha Beach kommer kommer det en fågel och sätter sig på en båt .
Fågel på Thai heter " Nok " och på Thai säger dom Nok före namn på fågel så här är en " Nok ka jan "
som du ser på foto . En duva på Thai är " Nok pil app "
Nå er det å åka hem från Wannapha Beach , här kommer det fult mad folk i dag , klocka är bara 9.00
så det är tidligt på dag .Wannapha Beach är cirka 3,5 km long och en trevlig plats .
När vi bor i Bangsaen är det enkelt att ta dags turer i Thailand , for här är goda buss förbindelse natt och dag.
Och här sitter vi på Thonburi Stationen i Bangkok på väg till River Kwai och end
stationen Nam Tok mot Burma klockan 6.00 på morgonen .
Vi tog en buss från Bangsaen kl. 4.45 i dag på lördag, det är en lång resa och vi
skall till baka till Bangsaen i dag . Bild från min fru sitter och väntar på tåget .
Fortsättning med bild på resa till River Kwai kommer .
Nå sitter vi på tåget på väg till River Kwai . Från Bangkok till River Kwai är det cirka 130 km och express tåg
i Thailand är inte dom snabbast , här tar turen cirka 4 timmar . Bilder från turen
Nu är vi kommen till Konchanaburi och näste stopp är River Kwai , vi hade planer att om att åka till
Nam Tok , men så får vi höra om en nästen olycka med tåget , det spåra av skinnen och där är det 50
meter ned i elva , se foto sista bild.
Vi går av här ved River Kwai , det har varit en lång resa, vi skall hem att också.
Nå är vi i ved River Kwai , här går vi runt och tittar , alla restauranger fulla , jag må ha en öl och lite mat .
Här är många tusen personer och fult av försäljning av allt som turistar vill ha.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.