Android
Medlem
Berra skrev :IQ är väl i alla fall något som är medfött, eller hur? Sen kommer miljön in och möjligheterna att utveckla den IQ man har fått med sig i generna. Man har allt träffat en och annan genom åren som inte stod längst fram i kön när IQ delades ut och dessa få kan inte rå för att man inte har förmågan.
Tack Berra , precis som jag ser detta ....IQ har väl ändock inte med Jod eller inte att göra
Finns tydligen olika syn på vad IQ är , medfödd eller utvecklingsbar , skulle vilja sätta ett annat mer passande namn på detta begrepp , Jodbrist tillex ger som jag skrev sämre förmåga att koncentrera sig , trötthet , håglöshet mm det har nog inget med om personen är smart eller ej att göra , snarare om förmågan att nyttja sin förmåga fullt ut ... vad som IQ sen är låter jag vara osagt , därtill är jag för korkad ,, själv vet jag att på morgonen efter mitt gympass och en kopp kaffe samt proteindrink är jag djäkligt snabb i skallen ,, kanske höjs mitt IQ av detta , vet vet jag .....
Jag är ju iofs Stockholmare och bör ju då som AK Batra sade vara smartare än de flesta ....![]()
Jag med

När jag tänker optimistiskt så tror jag att den digitala världen kommer att minska IQ- avstånden, känns som om thai är en generation efter ex. Sverige. Tillgång på information har aldrig varit större och ökar hela tiden, nyfikenheten som är en extremt viktig faktor ser jag som en brist i alla länder som lever mer eller mindre under religioners förtryck.
Jag är mycket skeptisk till att proteindrinken har något annat än psykosomatisk påverkan på hjärnan men ökad blodgenomströmning, koncentration och endorfiner är bra för huvudet och allmänt välbefinnande.