Vin (Var köper ni vin i Thailand till vettiga priser?)

Nu hette tråden till vettiga priser.
Bra utbud på Vin har vi här men vettiga priser nej.
Då får det bli dessa fruktviner som jag visade bild på.
Vill man dock ha vin för ovettiga priser så finns det i mängder men varför tipsa om det i en tråd som frågar efter motsatsen?
Hade inte varit något emot thaipriser men vinerna kostar ungefär som i Sverige likaså andra drycker. Det kan kännas mycket här men en tusenlapp här är ju bara ca 250 kronor. Tyvärr har gubben s k billig rödtjut men då kan man likaväl köpa det som finns på Bic C eller Tesco. Efter några glas känner man inte skillnaden (obs ironi) :confused:
Men kvalitetsvin till vettigt pris finns det.
Jag är faktiskt förvånad för att kan köpa en Mc Allen singelmalt till trehundra sek, billigare än i sve. Fast det är sprit det. :cool:
Skall ta bilder nästa gång jag är i Nan.

Hade inte varit något emot thaipriser men vinerna kostar ungefär som i Sverige likaså andra drycker. Det kan kännas mycket här men en tusenlapp här är ju bara ca 250 kronor. Tyvärr har gubben s k billig rödtjut men då kan man likaväl köpa det som finns på Bic C eller Tesco. Efter några glas känner man inte skillnaden (obs ironi) :confused:
Jag är faktiskt förvånad för att kan köpa en Mc Allen singelmalt till trehundra sek, billigare än i sve. Fast det är sprit det. :cool:
Då måste vinerna vara mycket billigare i Nan än i alla andra butiker jag varit i om du påstår att importerat vin håller samma pris som i Sverige eller så har du inte varit på systembolaget på ett tag, eller glömt växelkursen ;)
Samma pris som Norge där kan jag hålla med om Vin priserna, men inte Sverige ;)
Samma gäller öl, mycket dyrare i Thailand, på Big-C eller Tesco billigaste ölen, stor Chang eller Leo 15-17 kronor, billigaste stor stark på systemet sist jag handla där var 10.10 kronor.

Inte ger jag 250 SEK för vin i Sverige, får bra vin under 100 SEK i Sverige ...

Inte ger jag 250 SEK för vin i Sverige, får bra vin under 100 SEK i Sverige ...

Jag håller med. Det är bara att acceptera faktum. Det går inte att hitta bra vin till vettiga priser i Thailand. Rosévin till rimliga priser vore nog en försäljningssuccé.

Senast redigerad av en moderator:
Jag håller med. Det är bara att acceptera faktum. Det går inte att hitta bra vin till vettiga priser i Thailand. Rosévin till rimliga priser vore nog en försäljningssuccé.
Rosévin är ju inte min favorit ... men andra viner till =bra priser hade ju varit nice ...

Nu dricker jag nästan aldrig vin, men finns la ok 3l bag in box (i sv) för runt 200kr? så är ju lite skillnad...i Thailand har jag bara testat mount clare (stavning?) som var rätt billigt har jag för mig och gick bra att dricka.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp