Nytt sätt för polisen att få pengar i Pattaya

Såg med egna ögon när polisen gick in i den bar vi satt på och hämtade sin ”lön”. Detta var i Ban Chang, februari 2019. Vi satt i en sportbar helt utan ”bar girls” så dom slipper undan ganska billigt enligt en hyfsat säker källa.
Detta med att barägare betalar är helt korrekt ,, dvs att det finns på varenda bar ... Även restauranger utan "girls" i Isaan betalar till den lokala polisen ,, annars får de problem som det heter , landet är genomkorrupt , totalt genom korrupt

Detta med att barägare betalar är helt korrekt ,, dvs att det finns på varenda bar ... Även restauranger utan "girls" i Isaan betalar till den lokala polisen ,, annars får de problem som det heter , landet är genomkorrupt , totalt genom korrupt

Hej

Även företag som säljer byggmaterial och virke betalar till polisen uppe hos oss, misstänker att mindre butiker som säljer alkohol och cigaretter också ofta får betala, folk som står längs gatorna i städerna och säljer får också ofta betala, det är så vanligt att ingen bryr sig.

Mvh isan lover

Jag hade nog kontaktat turistpolisen och kanske svenska ambassaden, men det e jag det!Plus att frugan känner några "höjdare" i Bkk!

Jag hade nog kontaktat turistpolisen och kanske svenska ambassaden, men det e jag det!Plus att frugan känner några "höjdare" i Bkk!
Ursäkta .. Men jag förstår inte vad man skall kontakta turistpolisen för? Skulle de hjälpa till att få bort korruption som går långt upp i ledningen?
Skulle Turistpolisen få bort falska bevis? Skulle Turistpolisen få bort dagliga mutor ?
Turistpolisen jobbar mer med att sätta dit faranger som rökar gräs på beachen.. Tror någon att de är skenheliga? ;) :cool::cool:
Har haft party på restaurang i Phuket med 20-30 gäster jag bjudit in.. På festen skickade vi upp fyrverkerier.. Grannen klagade.. Sedan hjälpte han till att avfyra raketer.. Han brände sig i arslet.. 5555!! :p
Men Turistpolisen som kom var lika dragen som alla andra.. Han skickade iväg grannen.. Och satte sig ner och åt och drack tills han var bra packad.. :p:cool::cool::police::thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Undra vad som hänt om man samlat ihop alla som råkade ut för detta den här kvällen och gjorde en gemensam anmälan/klagan hos turistministeriet el dyl instans.
Märkligt bara att en annan som bott flera år därnere och kör mycket i Pattis på alla tänkbara gator under dygnets mörka timmar aldrig blivit stoppad eller beskylld för något ,, Däremot vet jag de som åkt dit på att pissa ,, och haft positivt , de har fått feta böter ,med rätta anser jag droger är ett skit och de som håller på med dem skall skit ha :thumbsup:

Åkte ut vid 04.30 efter hockeyn och kaffe för att handla frukt på marknaden på Teppasit, kom körande på gatan som går förbi land office när jag såg att de hade en poliskontroll.
De vinkade in mig och jag tänkte får väl blåsa som vanligt.
3 saker. Jag dricker inte, jag röker inte och håller ej på med droger.
Jag märkte snart att nåt var inte som det skulle, polisen som frågade ut mig såg inte ärlig ut. Jag förklarade att jag inte dricker., då sa han till mig att lämna ett urinprov, de gav mig en mugg och en grabb följde mig till en mur, länmnade urinprovet de skulle kolla på flaket på en pick up. De visade upp en sticka och sa att jag var positiv för meta amfetamin + jag rökt gräs. You have to go hospital for check, jag sa att jag gärna åker till sjukhuset för ett nytt prov, fick ge dom id kort +telefonen. In i en pickup som körde till polis stationen soi 9, upp till ett rum på våning 3, sittande med en massa thaiare.
Telefonerna las på bordet, om det ringde i någon höll de upp den och frågade vems den var om de ville svara, en kille försökte ta kort eller filma när han hade talat i sin telefon och det var nära att de slog ner honom.
Till slut tog en polis mitt id kort pratade med de andra och sa till mig att följa med honom. In i ett litet rum där han förklarade att han kunde lösa dett easy easy.
Jag förklarade igen att jag inte tar droger eller röker, detta måste vara nåt fel. Han gick tillbaks ingav mig en plastflaska med skruvkork och beodrade ytterligare ett urin prov, tog mig till ett bord där de droppade urinen på 2 plaststickor, jag stod och såg på och sa att inget händer ju, han sa yes there is.
Sedan tog han ut mig i korridoren igen och sa att det skulle försvinna för 8000 bath. jag sa jag har inte så mycket, hur mycket har du då? 2000 svarade jag, räcker inte, tog in mig i rummet igen och förklarade 3ggr att if doctor find anything you go to jail. Gav flaskan till en av smågrabbarna som svansar runt polisen och sa att han skulle ta provet till sjukhuset för check, jag förstod genast vad som skulle hända,de skulle spetsa eller byta ut urinen mot positivt, jag bad att få tala med honom igen och sa att vi måste lösa detta, jag betalar, han sa vad får du pengar ifrån? ATM svarade jag, han skickade en kille med mig till atm maskinen och förklarade att jag skulle betala 8000 bath till grabben och sedan fick jag mitt id kort + telefonen, Fick åka till en uppsamlingsplats bakom Macro, 150 bth medf mc taxi, 400 bth för att lösa ut mc.n, då hade de redan hunnit slanga den på bensin + att hjälmen var borta, hjälmen kom till slut fram under ägarens mc sadel, där det hade blivit nåt missförstånd.. Efter mer än 2 timmar på polis stationen var jag äntligen ute.
Jag var inte den enda som gav dom pengar, på platsen för kontrollen såg jag en vad jag tror var en arab med flickvän som stod och räknade upp 1000 bathare till polisen, på stationen var det folk som ringde efter någon som kom med pengar.
Igår natt när poliserna gick ut visste de att de skulle gräva guld... Hur skyddar man sig mot detta.. Jag kommer att försöka ge mig iväg från detta jävla stället..
Hårresande! Jag kan gott förstå att du blev skraj och betalade. I samband med att detta var ganska vanligt i Bangkok för ett par år sedan gick man ut med följande råd.

1. Begär att få ringa din advokat, oavsett om man har någon eller ej. Man har rätt till ett telefonsamtal enligt lag. Ring vem som helst och förklara vad som håller på att hända så de kan kontakta den "riktiga" polisen.

2. Begär att få lämna urinprov på sjukhus. Polisen i Thailand har ingen rätt att ta urinprov på gatan.

Men som sagt jag gott förstå om man får panik och betalar.

Ursäkta .. Men jag förstår inte vad man skall kontakta turistpolisen för? Skulle de hjälpa till att få bort korruption som går långt upp i ledningen?
Skulle Turistpolisen få bort falska bevis? Skulle Turistpolisen få bort dagliga mutor ?
Turistpolisen jobbar mer med att sätta dit faranger som rökar gräs på beachen.. Tror någon att de är skenheliga? ;) :cool::cool:
Har haft party på restaurang i Phuket med 20-30 gäster jag bjudit in.. På festen skickade vi upp fyrverkerier.. Grannen klagade.. Sedan hjälpte han till att avfyra raketer.. Han brände sig i arslet.. 5555!! :p
Men Turistpolisen som kom var lika dragen som alla andra.. Han skickade iväg grannen.. Och satte sig ner och åt och drack tills han var bra packad.. :p:cool::cool::police::thumbsup::thumbsup::thumbsup:
Det var en billig muta för att få fortsätta festen

Liknande trådar

B
Svar
0
Visningar
919
Boonruam Karlsson
B

Tillbaka
Topp