Nytt ingripande gällande brott mot 24 timmars regeln.

Men Fillipinerna är inte ett muslimskt land med muslimska lagar, snacka om att jämföra äpplen och päron.
Muslimsk lag i muslimskt land gäller annat.
Ingen är väl så multikulti som ni som är gifta med en buddist, snacka om att vara stenblind.
Muslimska lag gäller inte i alla muslimska länder, inte ens i Malaysia.
Knappast heller i världens största muslimska land Indonesien.
Södra delen av Filippinerna är till +90% muslimskt men är ändå rätt liberalt att ha relationer mellan olika religioner.

Nu har jag läst de sista inläggen ett flertal gånger... Joker du har fel.... Var nu en man och erkänn det för en gång skull..
Vad då erkänna , du skriver ju själv att åtmindstonde mannen måste vara Muslim , Och jag anser att Multikulti inte fungerar i realiteten , de har vi ett levande bevis på i vårt land idag ,, Finns inget att erkänna ,, Läs även gärna Koranen ,, men den kan väl din vapendragare i frågan , han kan ju allt . jag har den på Engelska, tyvärr så är enligt Muslimerna själva översättningarna inte korrekta ,, Men det finns säkert någon här som läser Koaranen i original .. Finns ju folk som vet och kan allt .. Min information , har jag från Koranen samt från ett flertal troende Muslimer i närtid . så glöm att jag erkänner nåt fel i detta .. En troende Muslimsk kvinna kan inte leva med en Kristen eller Ateist , mannen måste konvertera till Muslimsk/Islamsk lära , I annat fall fördrivs den Muslimska kvinnan från sina troende landsmän samt sin släkt , Detta är fakta , och är dessutom sådant som gör att vårt samhälle med hundratusentals Muslimer vill bilda egna Kalifat med egna lagar i vårt land , sen bryr jag mig inte i vad en massa vänsterliberala har för rosa tro om multikulti

Senast redigerad av en moderator:
Är du nykter Joker? Gör om och gör rätt. Förstår du inte vilket fel du gjort så tar du ett djupt andetag och försöker igen....

Vad då erkänna , du skriver ju själv att åtmindstonde mannen måste vara Muslim , Och jag anser att Multikulti inte fungerar i realiteten , de har vi ett levande bevis på i vårt land idag ,, Finns inget att erkänna ,, Läs även gärna Koranen ,, men den kan väl din vapendragare i frågan , han kan ju allt . jag har den på Engelska, tyvärr så är enligt Muslimerna själva översättningarna inte korrekta ,, Men det finns säkert någon här som läser Koaranen i original .. Finns ju folk som vet och kan allt .. Min information , har jag från Koranen samt från ett flertal troende Muslimer i närtid . så glöm att jag erkänner nåt fel i detta .. En troende Muslimsk kvinna kan inte leva med en Kristen eller Ateist , mannen måste konvertera till Muslimsk/Islamsk lära , I annat fall fördrivs den Muslimska kvinnan från sina troende landsmän samt sin släkt , Detta är fakta , och är dessutom sådant som gör att vårt samhälle med hundratusentals Muslimer vill bilda egna Kalifat med egna lagar i vårt land , sen bryr jag mig inte i vad en massa vänsterliberala har för rosa tro om multikulti
Tror du har riktigt dålig koll på de former av islam som existerar i de största muslimska länderna som Indonesien, Pakistan, Bangladesh, Indien och även Malaysia.
Inga större problem där att leva i fredlig samexistens mellan olika religioner utan konflikter, våld och terrorism.
Fel att tro att det är samma som i Mellanöstern eller Somalia.
Som här i Sverige är det bara en del av befolkningen som är troende, de flesta bryr sig inte så mycket.
Läsare av en bibel eller koranen är inte så allmänt förekommande.

Är du nykter Joker? Gör om och gör rätt. Förstår du inte vilket fel du gjort så tar du ett djupt andetag och försöker igen....
Är du dum i huvet , jag står för min åsikt , en massa Bull och och frågor om jag är nykter förändrar inte min bild av Multikulti ,, En massa skitsnack från Vänsterliberaler ändrar inte på det ,, Nu får du inget mer svar av mig

Är du dum i huvet , jag står för min åsikt , en massa Bull och och frågor om jag är nykter förändrar inte min bild av Multikulti ,, En massa skitsnack från Vänsterliberaler ändrar inte på det ,, Nu får du inget mer svar av mig
Jag förstår att jag inte får mer svar du behöver sova nu.. Imorgon när du vaknar så inser du att du att du inte var så snabbtänkt kanske till och med lite trögtänkt. Dum i huvudet?? Du har skrivit till fel person eller alternativt citerat fel person beroende på vem du egentligen ville skriva till.. Och för att än en gång vara tydlig.... Du hade fel..

Panpan däremot hade rätt (tror jag) i sin kommentar angående länder i mellanöstern..

Vi vet alla att du står för din åsikt men andra behöver inte vara dumma i huvudet för att dom inte delar den. Dom tycker kanske samma sak om dig men avstår att skriva det. En trevlig ton här skadar inte. :wai:

Vi vet alla att du står för din åsikt men andra behöver inte vara dumma i huvudet för att dom inte delar den. Dom tycker kanske samma sak om dig men avstår att skriva det. En trevlig ton här skadar inte. :wai:
Nu påstod han att jag var full innan jag frågade om han var dum i skallen ,, men jag vet ,, varför du tar ställning till Janneman .. Och nu hade jag ju fel inställning om frågan ifråga , den var ju inte PK .Så intet konstigt att du anser jag var den som var otrevlig men det bjuder jag på Berra ,, Nu var det även jag som avslutade tjafset , inte dessa två som aldrig lägger ner trots att man har olika åsikter.

Är du nykter Joker? Gör om och gör rätt.

Dom tycker kanske samma sak om dig men avstår att skriva det. En trevlig ton här skadar inte. :wai:

De skriver i stället att jag kanske var berusad och att jag behöver sova , tycker du det är trevligt , Ibland läser du inläggen som fn läser Bibeln Berra 555:):):)

Senast redigerad av en moderator:
Ingen konverterade, i äktenskapet inom släkten så dog religionen mer eller mindre ut. Har varit gifta i snart 30 år. Nu äter hon till och med griskött. Har en del muslimer ingifta i släkten som är troende, som följer sin tro och artigt frågar om det är ok att be när de hälsar på.

Känner dessutom en ateist som gifte sig med en muslim i Thailand. Muslimskt bröllop. Jag var där. Hon är fortfarande troende och hennes familj likaså.

Det finns folk som tillhör religioner och är troende men ändå anpassar sig där det går. Sen är det ovanligare bland vissa och bland djupt religiösa blir det säkert ännu svårare.

Sen om du tror på det eller inte är upp till dig. Du kan alltid googla så lär du hitta även kända par med olika religioner.
inom släkten så dog religionen mer eller mindre u

Det var ju det jag skrev , då falerar väl detta att leva ihop med olika trosuppfattning :reta:

Nu påstod han att jag var full innan jag frågade om han var dum i skallen ,, men jag vet ,, varför du tar ställning till Janneman .. Och nu hade jag ju fel inställning om frågan ifråga , den var ju inte PK .Så intet konstigt att du anser jag var den som var otrevlig men det bjuder jag på Berra ,, Nu var det även jag som avslutade tjafset , inte dessa två som aldrig lägger ner trots att man har olika åsikter.

Dom tycker kanske samma sak om dig men avstår att skriva det. En trevlig ton här skadar inte. :wai:

De skriver i stället att jag kanske var berusad och att jag behöver sova , tycker du det är trevligt , Ibland läser du inläggen som fn läser Bibeln Berra 555:):):)
Jag vet ju att du inte krökar ochom vi skall vara noga så frågade han om du är full. Du uttryckte kanske dig på ett ovanligt sätt. Önskemålet om en trevlig ton gäller naturligtvis inte enbart dig utan generellt. Det råkade bara hamna i ett inlägg där du vart citerad. :)

Jag vet ju att du inte krökar ochom vi skall vara noga så frågade han om du är full. Du uttryckte kanske dig på ett ovanligt sätt. Önskemålet om en trevlig ton gäller naturligtvis inte enbart dig utan generellt. Det råkade bara hamna i ett inlägg där du vart citerad. :)
:-*:):)555

Men nu finns det en lösning på detta med rapportering, varför inte operera in ett chipps med gps.

Nä hade detta inträffat för tio år sedan hade jag dragit, o hälsat på Kurant.

Nu är man där man är samt försöka ro båten i land.

Jag skall inte fördjupa mig i det här men jag har INTE påstått eller frågat ifall du är full..

Min fråga var citat "Är du nykter Joker?" Om vi kan vara överens om att det som du rödmarkerat är vad jag skrivit så ser du tydligt att jag inte ens använt ordet "full" Jag förstår att det kan vara lätt att "vända på steken" då motsatsen till nykter är full. Men detta var en fråga!!

Om någon tycker att jag beter mig märkligt och dom frågar mig...

"Janneman är du nykter?" Svarar jag då "nej" så får de en trolig förklaring till mitt beteende.

Men ifall det blir så här... "Janneman är du nykter?" och de får svaret "ja det är jag" då kan det bli komplicerat. ..

Jag har ställt just den här formuleringen av fråga 3 gånger i mitt arbete då jag fått svaret att de är nyktra..

Hej.
Jag har skummat lite i tråden här.
Nu senast i LOS bodde jag första dagarna på hotell, sedan 1 vecka hos en bekant och därefter på hotell som en annan bekant ordnade till mig. Sammanlagt 11 nätter var jag inte incheckad någonstans eller visade passet. Så bara en snabb fråga: bröt jag mot ngn lag?
Mvh.

Hej.
Jag har skummat lite i tråden här.
Nu senast i LOS bodde jag första dagarna på hotell, sedan 1 vecka hos en bekant och därefter på hotell som en annan bekant ordnade till mig. Sammanlagt 11 nätter var jag inte incheckad någonstans eller visade passet. Så bara en snabb fråga: bröt jag mot ngn lag?
Mvh.

Förmodligen, ja....

Liknande trådar

B
Svar
0
Visningar
973
Boonruam Karlsson
B

Tillbaka
Topp