Only in Thailand

Ok ! boxen är till för de som har något att klaga på eller att något var bra med sjukvården och som sjukhustet får ta del utav .Det är ingen box att lämna pengar i / Owe

Vi har nog alla förstått vad boxen är till för men vi undrar vad det är som får folk att lägga pengar i en "opinion box".

Vi har nog alla förstått vad boxen är till för men vi undrar vad det är som får folk att lägga pengar i en "opinion box".

Boxar finns lite här och där. Finns på olika tempel, finns på affärscentra m.m. Jag tror att ser en farang att det ligger pengar i en box så vill farangen kanske visa en god sida och kör ner en 20-ing och tror att nu har jag gjort mitt och inte behöver skämmas inför Thaifolket som ser på...det är min filosofi / Owe

Boxar finns lite här och där. Finns på olika tempel, finns på affärscentra m.m. Jag tror att ser en farang att det ligger pengar i en box så vill farangen kanske visa en god sida och kör ner en 20-ing och tror att nu har jag gjort mitt och inte behöver skämmas inför Thaifolket som ser på...det är min filosofi / Owe

Så du menar att någon för preparerar med 20 battingar för att få andra att stoppa pengar i lådan? Om folk är så villiga att donera pengar så är det väl bättre att byta meddelandet på lådan.

Jag tillhör inte den skaran som skäms inför thaifolket. Jag är turist med anknytning till Thailand. Thailand tjänar pengar på mig oavsett om jag stoppar en 20a i en låda eller inte.

Nä jag tror som redan sagts, någon läste inte vad som stod utan stoppade bara i pengar. Näste som kommer ser pengarna och inte budskapet och stoppar i en 20a till. Affärsidé? Kanske :)

Nu är den tömd och alla såg mätta och glada ut
IMG_20160802_084653.webp

Liknande trådar

Tillbaka
Topp