Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Hej
Min tjej ska söka UT och skulle behöva översätta några papper till engelska.
Var hittar hon en översättaren så att det ska bli godkänt av ambassaden?
vad kostar det per papper?
mvh
Reijo
Om du tittar på Gula sidorna eller Eniro på Översättningsbyråer så får du många att välja mellan. Jag vet ju inte var du bor men det spelar ju ingen roll. Jag arbetar själv åt flera byråer, men en som är bra att ha att göra med är Adekvat AB (Leo Kantor) i Stockholm. Du hittar dem på Eniro. Jag tror att priserna i Stockholm ligger ganska lågt, men jag inte säga hur mycket. Det går ju efter antal ord. Men precis som du säger måste man ta det via en översättningsbyrå i detta fall så att man får officiella stämplar.
Lycka till.
John-Lennart
tack för informationen lennart
men jag uttryckte nog mig lite oklart
skulle behöva en översättare i bangkok???
hon har precis skilt sig och då måste dessa papper översättas till
svenska eller engelska plus andra papper om barn
hon säger att hon har fixa en, men jag är lite osäker på om ambassaden godkänner hennes översättningar, du vet där nere så fixar det sig alltid
men jag är lite orolig
reijo
Hej igen,
Jag har inte haft tid att svara, men det finns ju många bra och seriösa översättningbyråer i Bangkok som använder officiella stämplar, så det ska inte vara något problem.
Mvh
John-Lennart
Hej rei403 ett bra ställe i Bkk är på 17 våningen i samma byggnad som Svenska ambassaden ,dom fixar det mesta som har med Visa , UT mm. och om det behövs legaliserar om även papperen hos ministery of foregin affairs.kul är att en av killarna där pratar svenska,deras hemsida www.europevisa.net/, och dom vet vilka papper som behövs för UT ansökan ,mycket hjälpsamma. lycka till
mvh pa_sak
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.