Då ska vi börja bygga i Nakhon Sawan, Banphot Phisai District

Wow, vilka experter det finns här, hur kom ni fram till att bygget inte klarar en svensk vinter? En sak är säker, inte en bild på mitt bygge i detta forum när det blir dags för det.

Bygget klarar nog en vinter i Sverige men kanske inte så trivsamt och billigt att bo i det. Gillar man kyla och höga elräkningar så funkar det väl.

Det finns några trådar angående isolering av hus i Thailand på detta forum. Tror dom flesta har kommenterat i ren välmening @BosseB . Det är ju ert hus och huvudsaken är att ni är nöjda med resultatet. Jag skulle vara nöjd med samma hus.

Stannar man längre tid i huset (flera månader/år) och vill ha ett svalt inomhusklimat kan det vara vettigt att titta på isoleringsbiten annars kan elräkningarna skjuta i höjden.

Jag vet flera som inte har problem med värmen och måste köra AC hela tiden. Jag själv kör gärna AC om sådan finns. Vi stannar endast en månad/år i Thailand så den kostnaden får ingå i den totala kalkylen.

Kör på med bilder, jag tycker det blir kanon!

@BosseB I tysthet har jag följt med intresse ert husbygge, jättebra tråd, snabbt uppfört, billigt, helt enkelt bra.
Jag har för många år sedan också byggt hus i Thailand. Det tog mkt längre tid, jag var inte med hela tiden heller, så kostnaden blev lite högre än vi kalkylerade med.
Fortsätt som ni vill ha det.. Det blir kanon. Lycka Till.:wai:

Jag måste också säga lycka till! Det ser väldigt bra ut och jag hoppas att ni kommer att trivas när den tiden kommer. Bry dig inte om belackarna, de är bara avundsjuka. Så fler bilder tack, det väntar jag på.

Förklara gärna vem och på vilka grunder du kallar några belackarna! Är det alla som kommit med tips eller frågor. @Jonas eller @Neman eller mig själv har inte kritiserat bygget, bara kommit med frågor, tips eller funderingar. Då blir TS irriterad och du hänger på.

Alla vi tre har skrivit mycket positivt men TS väljer att se tipsen/frågor/diskussion som att vi klagar.

Eller har du inte heller läst utan bara håller med.

Förklara gärna vem och på vilka grunder du kallar några belackarna! Är det alla som kommit med tips eller frågor. @Jonas eller @Neman eller mig själv har inte kritiserat bygget, bara kommit med frågor, tips eller funderingar. Då blir TS irriterad och du hänger på.

Alla vi tre har skrivit mycket positivt men TS väljer att se tipsen/frågor/diskussion som att vi klagar.

Eller har du inte heller läst utan bara håller med.
Om jag har trampat någon på tårna ber jag om ursäkt. Men samtidigt hsr jag en viss förståelse för att TS kan ta illa upp. Det är säkert ingen som menar något illa men jag är bara så imponerad av vad han har uppnått hittills.

Senast redigerad av en moderator:
Om jag har trampat någon på tårna ber jag om ursäkt. Men samtidigt hsr jag en viss förståelse för att TS kan ta illa upp. Det är säkert ingen som menar något illa men jag är bara så imponerad av vad han har uppnått hittills.
Jag blev lite nyfiken när TS lacka ur och började läsa bakåt i tråden men dom måste ha raderat det han blev sur på.

Liknande trådar

C
Svar
116
Visningar
15 K
Anonymos
A
A
Svar
88
Visningar