Bygga klädförvaring till hus i Thailand. Snickra Lite.

Frågar frun gör jag nog inte, låter nog henne vara delaktig i mina beslut ... upplever nog att jag bestämmer mest, men hon bestämmer ju över sig.

Ska jag bli sen måste jag jo kolla att det funkar, men det är ju hon som hämtar. Dock vill jag träffa barnen på kvällen och jag som hjälper till med läxan.

Men då hon kom hit, lämnat allt, kom först med handbagage och max 500 baht i fickan, så vill jag ju bry mig och ge henne trygghet.

Frågar frun gör jag nog inte, låter nog henne vara delaktig i mina beslut ... upplever nog att jag bestämmer mest, men hon bestämmer ju över sig.

Ska jag bli sen måste jag jo kolla att det funkar, men det är ju hon som hämtar. Dock vill jag träffa barnen på kvällen och jag som hjälper till med läxan.

Men då hon kom hit, lämnat allt, kom först med handbagage och max 500 baht i fickan, så vill jag ju bry mig och ge henne trygghet.
Nu är du lika full och otydlig som jag är ibland 55555.

Senast redigerad av en moderator:
Vi kör rätt jämställt här hemma, när jag är hemma kör vi ungen till skolan ihop, jag diskar hon diskar.
Igår körde vi ungen till skolan, kom hem jag fyllde en tvättmaskin och skruvade ihop sista IKEA möbeln, hon vek kläder och la in i ungens rum, vid 12:00 drog hon och övningskörde, jag hängde upp tvätt och slängde i ny tvätt och hängde upp den plus laga mat innan hon kom tillbaks.
Då drog vi och hämta ungen, hem åt middag och sen ner till homepro. Så rätt jämställt men detta med att fråga om lov och frugan ville inte, fan är ju vuxen gör la va jag vill.

Ja många säger så, men sen kanske frugan sätts på en påtryckning i bakgrunden som man inte känner till och kanske krävs att man själv ryter till för dom skall förstå att dom skall inte pressa henne det kommer dom ingen vart med.

Jag kan ju bara tala för mig själv oavsett om dina erfarenheter är att det bara är snack. ;)

Har iaf aldrig varit med om någon situation där det skulle ha blivit bättre av att skrika och gorma. Är van att utarbeta defensiva strategier för att nå mina mål. :)

Jag kan ju bara tala för mig själv oavsett om dina erfarenheter är att det bara är snack. ;)

Har iaf aldrig varit med om någon situation där det skulle ha blivit bättre av att skrika och gorma. Är van att utarbeta defensiva strategier för att nå mina mål. :)
Har jag skrivit skrika och gorma? Jag är inte typen som skriker och gormar, ryta till betyder inte att stå som en sketunge och skrika och gorma!

Har jag skrivit skrika och gorma? Jag är inte typen som skriker och gormar, ryta till betyder inte att stå som en sketunge och skrika och gorma!

Vet inte vad du menade med "Om någon släkting eller annan Thai kommer här och lägger sig i vårat liv tar det hus i helvette och det vet dom av erfarenhet så dom håller sig undan våra beslut.", men jag uppfattade det som att du tidvis har haft det ganska livat hemma. ;)

Vet inte vad du menade med "Om någon släkting eller annan Thai kommer här och lägger sig i vårat liv tar det hus i helvette och det vet dom av erfarenhet så dom håller sig undan våra beslut.", men jag uppfattade det som att du tidvis har haft det ganska livat hemma. ;)

Inte direkt livat, rätt lugnt för träffar dom så sällan förutom svärmor som kommer ner och hälsar på ibland. Har aldrig behövt ta hus i helvette ;)

Inte direkt livat, rätt lugnt för träffar dom så sällan förutom svärmor som kommer ner och hälsar på ibland. Har aldrig behövt ta hus i helvette ;)

Jag fattar inte hur de kan ha erfarenhet av att det tar hus i helvette och därför håller sig borta från era beslut när det aldrig har tagit hus i helvette, men det är ju bra att du upplever att det är lugnt hemma iaf. ;)

Ordet av erfarenhet var kanske lite felanvänt, får väl skylla på Irish coffen efter middagen eller nåt ;)
Är väl inte alltid världsbäst på att formulera mig är ju inte språk-kung men presenterar mig iallafall på forumet och berättar om mina erfarenheter ;)

Stod i Bangkokpost att skulle förbjudas för ett tag sen, tror @Phonta känner till bättre om det, för mig han lagt inlägg i ämnet tidigare.

Sökte lite på det. Verkar som att det iaf har diskuterats att lägga begränsningar på hur man får flyga. Får intryck av att de fortfrande är på planeringsstadiet eftersom de inte verkar ha annonserat något förbud någonstans. Vi får se. Jag har svårt att tänka mig att det blir helt förbjudet iaf. Tror att det är för många som gillar dessa för att det ska kunna bli helstopp. :)

Nåja mina vänner. För att återgå till mitt klädskåp så kom inspirationen åter efter ett besök på Thaivatsadu eller vad nu affären heter. Vilken kul affär. Jag kommer att göra comeback i mitt projekt men först skall jag lyssna av hantverkarn.....och skissa lite mer.....

Stod i Bangkokpost att skulle förbjudas för ett tag sen, tror @Phonta känner till bättre om det, för mig han lagt inlägg i ämnet tidigare.
Min uppfattning är att det idag krävs polisiärt tillstånd för att flyga om maskinen är utrustad med kamera , detta för att skydda militära baser /material samt att skydda privatpersoner från att smygfilmas från luften ,vilket har förekommit i Pattis vid beachen då man filmat folk i hotellrummen .....som vanligt ,dumskallar missbrukar och alla drabbas ......IDIOTER

• Like
Reactions: jp
jag gör mitt tredje försök på fyra månader att få bygga en klädgarderob....men lika förbannat far inspirationen all väders......jag har skissat. ritat och materialkollat. Jag känner mig säker men det slutar alltid med att vi börjar dividera och man tappar lusten. Det finns bara en chans att göra detta. Nästa gång min fru åker till Bangkok skall jag i lugn o ro göra detta. Återkommer i frågan med bilder och rapport....suck.....

555 det kommer att bli hur bra som helst:) Jag har oxå gjort saker i "smyg" just för att slippa diskutioner och i slutänden så har det alltid blivit bra.

Försök förklara för ngn här som dessutom inte är intresserad av trädgård att jag ska odla tomater i bara grus och näringsämnena kommer från fiskbajs i vattnet som cirkulerar mellan fisktank och växtbädd:)
Eftersom jag var ny i området så tog det tid att hitta allt som behövdes men var gång jag kom hem med en ny sak så frågade hon vad jag skulle med den till. Enkelt svar var -Jag vet inte ännu men kan vara bra att ha.
Nu gillar hon projektet och vi har utökat med jordgubbar.

Började på ett nytt projekt. Samma där med frågan vad jag skulle med det till. Svaret blev som mitt tidigare fast den här gången kontrade hon med -Jaha, vad har du nu för projekt?:) jag svarade inte, utan log vackert mot henne o gav henne en puss och en kram. Sen gick jag. Nu har vi en tyst överenskommelse att jag får pula med mina projekt i lugn och ro;).

Kanske en modell du kan implementera 555

555 det kommer att bli hur bra som helst:) Jag har oxå gjort saker i "smyg" just för att slippa diskutioner och i slutänden så har det alltid blivit bra.

Försök förklara för ngn här som dessutom inte är intresserad av trädgård att jag ska odla tomater i bara grus och näringsämnena kommer från fiskbajs i vattnet som cirkulerar mellan fisktank och växtbädd:)
Eftersom jag var ny i området så tog det tid att hitta allt som behövdes men var gång jag kom hem med en ny sak så frågade hon vad jag skulle med den till. Enkelt svar var -Jag vet inte ännu men kan vara bra att ha.
Nu gillar hon projektet och vi har utökat med jordgubbar.

Började på ett nytt projekt. Samma där med frågan vad jag skulle med det till. Svaret blev som mitt tidigare fast den här gången kontrade hon med -Jaha, vad har du nu för projekt?:) jag svarade inte, utan log vackert mot henne o gav henne en puss och en kram. Sen gick jag. Nu har vi en tyst överenskommelse att jag får pula med mina projekt i lugn och ro;).

Kanske en modell du kan implementera 555
Vilket bra råd. Superimponerad på din klokhet. Men, av praktiska skäl, måste jag ha hennes medgivande. Vi stänger sovrummet i två dagar. Men ändå. Varför jag inte rodde detta projekt i hamn förstår jag inte fortfarande? Allt jag gjort tidigare har bara varit en nick. Allt jag vill äta. Dricka. Må gott. Bara ett OK. Men att"bygga om" i sovrummet där var det stopp.
Nu har jag ett nytt projekt på gång. Igår tog jag bort en häck (efter medgivande) som är inne på vår tomt. Men djävlar vilket liv när hon kom hem!!!!! Jag körde häckdjävuln till skogen och förklarade att hon lovat mig att få ta bort häcken. Gräva ut. Sätta sand. Cement. Och plattor. Ställa dit krukor. Och det ser rent och snyggt ut.
"Jo...men jag trodde inte du skulle göra det så snabbt". !!!!!! Imorgon gräver jag!! Hihi....men jag skall implementera din modell också.

Jag förstår dig, det funkar inte alltid. Jag vill installera en värstingstereo i hennes bil som vibrerar loss all njursten:) men jag vet att hon inte gillar den tanken så där får jag lugna mig:)
Jösses vad du var snabb! All heder till dig. Jag är en mer "slow motion" person.

Vilket bra råd. Superimponerad på din klokhet. Men, av praktiska skäl, måste jag ha hennes medgivande. Vi stänger sovrummet i två dagar. Men ändå. Varför jag inte rodde detta projekt i hamn förstår jag inte fortfarande? Allt jag gjort tidigare har bara varit en nick. Allt jag vill äta. Dricka. Må gott. Bara ett OK. Men att"bygga om" i sovrummet där var det stopp.
Nu har jag ett nytt projekt på gång. Igår tog jag bort en häck (efter medgivande) som är inne på vår tomt. Men djävlar vilket liv när hon kom hem!!!!! Jag körde häckdjävuln till skogen och förklarade att hon lovat mig att få ta bort häcken. Gräva ut. Sätta sand. Cement. Och plattor. Ställa dit krukor. Och det ser rent och snyggt ut.
"Jo...men jag trodde inte du skulle göra det så snabbt". !!!!!! Imorgon gräver jag!! Hihi....men jag skall implementera din modell också.

Gör det då i sovrummet så du är på säkra sidan, utifall........ 555

Liknande trådar

C
Svar
116
Visningar
16 K
Anonymos
A
A
Svar
88