Bygga under 200.000kr

På 25 år kan hända mycket, Thailand utvecklas i mycket snabbare takt än Sverige och Europa som mer går åt motsatt håll.

Fast skall jag köpa så är det inte i investeringsyfte utan ett hem för våran familj som är vårat vill inte leva som en tattare i andras hus utan en fast punkt längre ;) .
Kan vara skönt i framtiden och slippa fasta månadsutgifter som tex. hyra.

Tror Mackes kan svara bättre på frågan ;)
Kan han säkert men hade jag köpt ett sådant hus för 5 år sen, sluppit betala 7300 Nok i månaden i hyra under den tiden och sen sålt huset för 10.000 kronor mer än jag la ut så hade det lönat sig för mig.

Nu funderar jag på att köpa ett hus för 2.8 miljoner baht så jag kommer tillbaks om 25 år och berättar om jag gick med vinst eller ej och om jag bor kvar.
Kanske har det som sommarhus då och bor i Isaan för det blir då jag funderar på att gå i pension ;)

Kan han säkert men hade jag köpt ett sådant hus för 5 år sen, sluppit betala 7300 Nok i månaden i hyra under den tiden och sen sålt huset för 10.000 kronor mer än jag la ut så hade det lönat sig för mig.

Nu funderar jag på att köpa ett hus för 2.8 miljoner baht så jag kommer tillbaks om 25 år och berättar om jag gick med vinst eller ej och om jag bor kvar.
Kanske har det som sommarhus då och bor i Isaan för det blir då jag funderar på att gå i pension ;)
Hahaha att du kommer att bo i Isaan som pensionär tror jag inte på. Men jag kommer nu inte att uppleva det, jag har säkert lagt hatten på hyllan innan dess:eek:

Äntligen en som kan det där med matte.:p
Hyresnörnarda fick sig en nöt att knäcka.

Vad är prisökningen på ett hus i Thailand på 25år?
Långt i från samma, var glad om du får igen stålarna där du bor.
I JoHo och Hua Thale utanför Korat sjönk dom rejält i pris på 5 år. Från 2,5m till 1,8m. Det är matte det.....

Eftersom jag inte räknar med att kunna sälja huset (ingen i byn har de pengarna) så skriver jag av det som hyra och kostnaden efter 10 år hamnar på runt 15.000 baht i månaden. Så nej, det blir inte en lika bra affär men jag bidrar istället till familjen här.

Jag hade ett hus i Sverige åren 1985 till 2010 alltså 25 år. Avkastningen med ränta på ränta var 20% om året. D v s hyran betald flera gånger om.
Snacka om matte lektioner.
Jag tjänade ett par milj på mitt hus i Sverige men hur är det relevant i sammanhanget?
Det är liiiiiite skillnad på att sälja hus i Sverige och Thailand..

Om jag hade köpt hus där för 5 år sen så hade det då kostat mig 442.000 NOK, då min inkomst är i NOK.
Och nu efter 5 år så hade jag fått tillbaks 454.000 NOK pga kursen då ;)
Vad hade du haft om du satt dom pengarna på börsen i 5 år istället?

Så du menar att du hade betalat 7300 nok i hyra för ett sådant hus i JoHo och Hua Thale utanför Korat?
Bra jobbat Jonas..

Snacka om att röra ihop begreppen.
Så svår va den nöten Mr Jo..

Vad hade du haft om du satt dom pengarna på börsen i 5 år istället?
Det vet jag inte men jag kunde bott gratis och satt in 7300 kronor i månaden på börsen istället för att betala hyra och sålt huset efter 5 år och satt in dom pengarna med på börsen.

Men men som sagt ja är ute efter ett hem.

Eftersom jag inte räknar med att kunna sälja huset (ingen i byn har de pengarna) så skriver jag av det som hyra och kostnaden efter 10 år hamnar på runt 15.000 baht i månaden. Så nej, det blir inte en lika bra affär men jag bidrar istället till familjen här.
Om du då dessutom som sig bör lägger till de missade intäkterna pengarna kunde gett och sen drar bort vad du kunde hyrt för där uppe, vad blir matematiken då?

Betala 7300 nok i hyra för ett litet skithus i JoHo och Hua Thale utanför Korat.
Inte konstigt att Thai tycker att falang är ting tong [emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23]

Betala 7300 nok i hyra för ett litet skithus i JoHo och Hua Thale utanför Korat.
Inte konstigt att Thai tycker att falang är ting tong [emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23]
Ja det hade jag nog inte tänkt men du hade fått ett hus för 2.5 miljoner i Pattaya med och i själva Pattaya har inte huspriserna rasat så på 5 år.

Liknande trådar

A
Svar
88
Visningar
14 K
R
A
Svar
14
Visningar
4 K