Søren gömmer sig i Thailand för att säkra sin pensionsinkomst

Ja men då vet dom i sverige att jag bor i Thai eller. Hur gör min fru hon hinner nog jobba 30 år alltså 30 förtiondelar av full pension
Hur gör hon för att kunna utnyttja nått av det
De i Sverige vet väl inte var du bor om du för över pengar, jag gjorde överföringar när jag bodde i Sverige. Hur din fru ska göra vet jag inte.

Ja men då vet dom i sverige att jag bor i Thai eller. Hur gör min fru hon hinner nog jobba 30 år alltså 30 förtiondelar av full pension
Det har du missuppfattat.
Hon får den pension hon tjänat in till.

Kanske en liten garantipension som tillägg om hon fortsätter bo i Sverige om 30/40 delar som bidrag.
Finns ingen full pension.
Hon är nog inne på att bo i Thailand som pensionär.

Menar du att hon får full pension om hon jobbar i Sverige i 40 år?
Då undrar jag vad du menar med full pension för jag har fått veta att man får pension efter hur mycket man tjänar eller hur mycket arbetsgivaravgift man genererar under sitt arbetsliv.

Skulle tro att som pensionär med bra sjukförsäkring har man nog trots allt det bättre i Thailand.

Maten är billigare. Taxi, bussar och bensin är billigare.

Boende är billigare, elen är billigare, internet är billigare, Gå ut och äta är billigare etc etc...

Klimatet är behagligare året om såvida man nu uppskattar 35+ och hög luftfuktighet. Människorna är i allmänhet trevligare och vänligare.

Vill man dricka alkohol är det oxå billigare. Man får bara se upp så att man inte hamnar i alkoholistfällan.

Har man en bra pension så är det inga problem att hitta en flickvän eller fru om man nu inte redan har hittat detta. Till och med om man är 90 + och sitter i rullstol kan man hitta en yngre fruga.

Många pensionärer i Sverige lever i ensamhet med dyra elräkningar på vintern och deras enda glädjeämne är att åka till ICA Maxi och sätta sig på ett fik och kolla på folk som är och handlar. Eller sitta i sina hus eller lägenheter vid datorn eller vid tv apparaterna.

Så sammantaget är det en enorm fördel Thailand.

BTT

Skulle tro att som pensionär med bra sjukförsäkring har man nog trots allt det bättre i Thailand.

Boende är billigare, elen är billigare, internet är billigare, Gå ut och äta är billigare etc etc...

Klimatet är behagligare året om såvida man nu uppskattar 35+ och hög luftfuktighet. Människorna är i allmänhet trevligare och vänligare.

Vill man dricka alkohol är det oxå billigare. Man får bara se upp så att man inte hamnar i alkoholistfällan.

Har man en bra pension så är det inga problem att hitta en flickvän eller fru om man nu inte redan har hittat detta. Till och med om man är 90 + och sitter i rullstol kan man hitta en yngre fruga.

Många pensionärer i Sverige lever i ensamhet med dyra elräkningar på vintern och deras enda glädjeämne är att åka till ICA Maxi och sätta sig på ett fik och kolla på folk som är och handlar. Eller sitta i sina hus eller lägenheter vid datorn eller vid tv apparaterna.

BTT
Vad väntar du på? Bara åka nu då.

BTT
Sjukförsäkring i Thailand? Det märks att du aldrig varit i Thailand. :thumbsdown:

Liknande trådar

Tillbaka
Topp