Sjukdomar i Thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Rong " sa:
Thailand har enligt statistiken mycket cancer, jag anser det har att göra med den höga konsumtionen av medicin som är i landet. All medicin har biverkningar och kan med all säkerhet också framkalla cancer.

Säger bara Rong ,läkare blir du aldrig :D Cancerfallen i Thairiket beror till större delen på rökning ,hög konsumtion av alkohol, samt i stor utsträckning okunskap om miljögifter mm. Att elda plastpåsar för att starta grillen är EJ hälsosamt , trots detta normalt förekommande . Massor av utsläpp av olja och annan skit när grannen bedriver restaurang , helt omöjligt i Europa där vi anser att det skall vara
industriområden för detta .. MAO . Intag av alla skadliga ämnen pga av okunskap , mediciner inräknat naturligtvis ;)

"Phonta " sa:
men fick sten i tonsillerna för 3 år sen ont i halsen och blödde ;D ;D ;D ;D

Jonas , sten i Tonsillerna , tala om för mig hur fan dessa kom ner i din hals , hundvalpar brukar käka småsten , men inte snorhyvlar av människosläktet . Men det är klart att kanske i Götet :D tala nu om vad "Stone in Tonsill " är för mig , inte glida undan nu ;)
Jonas kan nog svara själv men han är inte inloggad så jag kan ge dig svar via en adress
http://www.webmd.com/oral-health/guide/tonsil-stones-tonsilloliths-treatment-and-prevention

Tonsillit Ok , det har jag haft ett antal gånger i min ungdom , Stenar kanske är ett lite konstigt uttryck då :o , hårda bakteriehärdar vore mer signifikant för detta .. stenar bildas av kristaller i tillex njurar eller Galla , dock ej i Tonsiller ;) Tog aldrig bort mina , har varit ok nu i många tiotals år trots att jag avstått antibiotika ,eller kanske tack vare att jag avstått antibiotika då magen totalhavererar av detta , alla bakterier dör nämligen ,även de som du behöver för en bra tarmfunktion, tar sen tid att återställa denna ..

Men tack för en bra artikel ...

"SLU. " sa:
Kan dom ordna så att mitt knä blir bra tror du? Jag har väntat i många år nu på en operation men varje gång det ska ske så händer det något som gör att allt blir uppskjutet.
"Solvalla" - gå till en hästläkare de har kortare vänt-tider och det blir billigare.

"Phonta " sa:
men fick sten i tonsillerna för 3 år sen ont i halsen och blödde ;D ;D ;D ;D

Jonas , sten i Tonsillerna , tala om för mig hur fan dessa kom ner i din hals , hundvalpar brukar käka småsten , men inte snorhyvlar av människosläktet . Men det är klart att kanske i Götet :D tala nu om vad "Stone in Tonsill " är för mig , inte glida undan nu ;)

Ansamling av kalk inte helt ovanligt kan vara obetydligt problem du inte märker av eller större som en tand, om jag är otydlig googla.

Ser att någon länkat infon redan, i samband med det här hade jag infektion längst ner i mag halsen. Eller vad man kallar det änden av halstrupen.

"Jonas " sa:
Ser att någon länkat infon redan, i samband med det här hade jag infektion längst ner i mag halsen. Eller vad man kallar det änden av halstrupen.

magstrupen menar du antagligen , sväljproblem mm. Feber

Vad fick du för behandling här nere ??

Kommer inte ihåg namnet på medicinen, men i England fick jag antibiotika för dom trodde streptokoker, i danmark sa dom inget med streptokoker att göra säkert tand problem gick till min tandläkare på 3rd road hon sa bara vilket jäkla sophuvud sa att det var tandproblem åk bort till Memorial dom kan hjälpa dig.
Fick tabletter plus gurgla munnen morgon och kväll redan efter 2dra dagen var problemet borta hade haft det i ca. 3 månader och inte föränns jag kom till Thailändsk läkare jag blev rätt diagnotiserad som sagt var.

Formodligen streptokocker likforbannat,men har ger man kinolon som tar alla bakterier ;)

"Phonta " sa:
Formodligen streptokocker likforbannat,men har ger man kinolon som tar alla bakterier ;)

nope, var inte streptokocker, antibiotiken var helt verkningslös blev bara värre, gjorde bakterie test i danmark visade att det inte var streptokoker eller bakterier, varför måste du tjöta imot. Jag har ju skrivit att att det var sten i tonsillerna Farang53 har gett dig en länk vad det är, jag har själv som sjökaptensutbildad lite humm om sjukvård då vi läser en termin 7.5 universitetspoäng sjukvård.

kanske fick du avkalkningstabletter då ,om det nu inte var frågan om bakterier ;D

Utan kalk i tonsillerna ::)

Nog om det , nu mår du bra och det är ju huvudsaken ;)

"Phonta " sa:
Jo dom är kompetenta i Swedala, finns inga mediciner mot Amöbainfektioner tillex.. Samt att 20 personer dog på Svenska sjukhus under 2012-2013 på grund av dålig koll på vad de drabbades av dvs inte ge antibiotika i tid

Googlade lite på detta med Amöbainfektioner , läkemedlet heter Flagyl och finns även i Sverige Flagyl tas 3ggrdagligen X400mg i fem dagar . Plockar effetivt bort Amöbor samt andra parasiter .. Hittade detta på en Svensk sida från Svenska smittskyddsinstitutet ..

Kanske kunde inte Jonas läkare läsa Svenska ;D

Du citerar ju dig själv inte mig i inlägget? Jag har aldrig skrivit något om amöbainfektion.

"Jonas " sa:
Du citerar ju dig själv inte mig i inlägget? Jag har aldrig skrivit något om amöbainfektion.

Jag kom på att det var inte du utan en annan skribent , förlåt , du hade ju "stenar" i tonsillerna , men likförbannat så hade denna skribent fått veta att det inte fanns medicin för detta i Sverige , vilket det uppenbarligen finns.. Får du kika på din egen Tv nu ?? ;)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp