Språk

Frugan har varit i Sverige sedan hösten 2013, är färdig med SFI och Svenska som andra språk 1-3. Hon talar så att de flesta förstår, dock har hon lite problem med att läsa, främst beror det på att hon vill förstå varje ord, istället för att förstå hela meningen. Hon har påbörjat utbildning till undersköterska, där krävs det att jag hjälper till en hel del, eftersom det är mycket fackuttryck. För henne har det varit oerhört viktigt att lära sig svenska, för att, som hon säger kunna få ett riktigt jobb. Ett problem, som jag ser det, är att hon vill få det 100% rätt och därför blir lite blyg när hon pratar med folk hon inte känner väl.

Jag har har inte träffat på någon svensk man som gift sig med en thailändska som är äldre än han själv. Varför?
Varför vi män över 55 år har förstått att dom Svenska kvinnorna inte vill ha sex efter 40 års ålder .
Som en vän sa till mig dom har sex som belöningssystem efter 40 års åldern .

Så därför väljer vi äldre män som vill ha sex dom yngre kvinnorna .
Annars får vi som jag gjort i många år i Sverige sitta ensam och endast prata med kvinnor

Frugan har varit i Sverige sedan hösten 2013, är färdig med SFI och Svenska som andra språk 1-3. Hon talar så att de flesta förstår, dock har hon lite problem med att läsa, främst beror det på att hon vill förstå varje ord, istället för att förstå hela meningen. Hon har påbörjat utbildning till undersköterska, där krävs det att jag hjälper till en hel del, eftersom det är mycket fackuttryck. För henne har det varit oerhört viktigt att lära sig svenska, för att, som hon säger kunna få ett riktigt jobb. Ett problem, som jag ser det, är att hon vill få det 100% rätt och därför blir lite blyg när hon pratar med folk hon inte känner väl.
Språket och utbildning är viktigt om hon vill klara sig själv när "gubben" knallat vidare.
Hon ärver ju inte pensionen, bara skulderna om hon har osis ;)

Nmax du bara snackar, du skulle behöva en utbildning på att förstå folk med en annan ursprung än du själv. Fast det kanske inte finns och det förklarar ju en del

Var till immigration idag för något men där såg jag en svensk med sin hustru antar jag, thaitjej i alla fall sådär hundra kilo lättare.
Synd för dessa tjejer som har osis på att ta hand om en fet gubbe med pengar antagligen, det vet jag ju inte förstås.
Fast o andra sidan kan de leva ett bättre liv än dom utan en fet gubbe men även utan pengar alls.
Visst är livet komplicerat. För oss gubbar är det ju lätt bara att välja o vraka.

Språket och utbildning är viktigt om hon vill klara sig själv när "gubben" knallat vidare.
Hon ärver ju inte pensionen, bara skulderna om hon har osis ;)
Har lärt mig under flera år att Sverige är kvinnornas land .
Kan inte förstå att du tror att någon smäcker snygg Thailänska får problem med att hitta en ny karl om vi gubbar dör .
Thailand är karlarnas även farangernas land

Varför vi män över 55 år har förstått att dom Svenska kvinnorna inte vill ha sex efter 40 års ålder .

Annars får vi som jag gjort i många år i Sverige sitta ensam och endast prata med kvinnor

hahaha, ja så många begåvade människor det finns:D:D

Har lärt mig under flera år att Sverige är kvinnornas land .
Kan inte förstå att du tror att någon smäcker snygg Thailänska får problem med att hitta en ny karl om vi gubbar dör .
Thailand är karlarnas även farangernas land

Nja, varför nöja sig med en?
Den egna pensionen blir ju inte bättre för man skaffar en ny, med flera är det lättare att spara.

Men vad jag sett av smäckra, snygga thailändskor i Sverige är att det tar inte så lång tid så är dom inte så smäckra längre och dom åldras också dessutom.

Rent nonsens.
Har haft många kvinnor över 40 och dom är precis lika kåta som yngre om inte värre.
Det beror nog på partnern om dom inte vill ha sex, har gubbarna sett sig själva nakna i spegeln, nåt att bli kåt på?....

Lite beroende på vad man vill få ut av en relation så ska man nog tänka till lite hur väl man matchar sin partner.
En åldersskillnad på 20 år må vara hänt om man själv är väl hållen för sin ålder och damen inte är Miss Thailand.

Men är man själv en äldre småful fet och otränad man och vill ha en partner som vill ha sex med en så får man nog välja en rätt ful tjej om hon ska va lite yngre.
Rätt självklart att en ung skönhet inte tänder på en ful gubbe utan förmodligen känner sig lite äcklad när hon måste släppa till.

Nmax du bara snackar, du skulle behöva en utbildning på att förstå folk med en annan ursprung än du själv. Fast det kanske inte finns och det förklarar ju en del
Å du det värsta av allt är att jag snackar varje dag, ofta 2 ggr, annat än din en gång/vecka det. Är det onsdagar i reklampausen efter Aktuellt som gäller eller? Lär ju va rätt snabbt övetstökat för dig har jag hört [emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23]

Det måste väl vara att bara snacka en gång/vecka, då kan man ju inte ens göra det bra, precis alla tjejer jag träffat vilket är några st gillar regelbundet snack, såna där lössnackare som inte får till det och som när dom ska snacka är så ivriga att dom snackar för fort är inga tjejer som gillar. Jo iofs, dom som har en gammal äcklig svettig gubbe gillar nog om han inte snackar så mycket, helst inte alls har jag hört.

Det måste väl vara att bara snacka en gång/vecka, då kan man ju inte ens göra det bra, precis alla tjejer jag träffat vilket är några st gillar regelbundet snack, såna där lössnackare som inte får till det och som när dom ska snacka är så ivriga att dom snackar för fort är inga tjejer som gillar. Jo iofs, dom som har en gammal äcklig svettig gubbe gillar nog om han inte snackar så mycket, helst inte alls har jag hört.
Har du tänkt på en sak? Gubbarna du pratar så nedvärderande om, kanske har snackat med samma tjejer som du:cool:

Å du det värsta av allt är att jag snackar varje dag, ofta 2 ggr, annat än din en gång/vecka det. Är det onsdagar i reklampausen efter Aktuellt som gäller eller? Lär ju va rätt snabbt övetstökat för dig har jag hört [emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23]
Ser varken reklam eller aktuellt och är inte beroende av några sajter heller fast det är lite kul att störa tankarna på vissa som jag tycker skenar ibland. Ser du aktuellt fast du bor i Thailand? Lite nyfiken blir jag ändå att du jag hört att något blir lätt överstökat hos mig. Undrar var du har hört det någonstans? :p
:xmas_smiley:o_O:rolleyes:

För min fru var det viktigt att lära sig svenska. Hon var ung när hon kom hit. Dock så kunde hon några ord engelska så vi körde vidare med det ett par år. Hon insåg snart att hon kommer inte förstå våra barn eller att få jobb om hon inte lär sig. Hon har nu pluggat upp till halvvägs på gymnasienivå i både svenska, engelska och mattematik. När hon pluggat på komvux och vi har små barn har hon fått ganska högt studiebidrag på ca 7 000 - 8 000 skattefritt i månaden. Väldigt generöst!

Hon pratar och läser flytande svenska men visst bryter hon lite och har svårt med vissa grammatiska former fortfarande, men alla förstår henne utan problem.

Den största faran för thai i Sverige är om de bara har thaivänner och jobbar på thairestaurang eller thaimassage. De kommer aldrig lära sig svenska.

Jag har talat om för henne att thaimassage i Sthlm är totalt oacceptabelt för mig, finns inga seriösa. Det har hon förstått, då har hon lyssnat på thai på FB och där de säker folk till thaiaffärer och thairestauranger etc. De flesta utnyttjar tyvärr thai på dessa ställen och ger dem bara svart lön.

Nu har min fru börjat jobba på en indisk restaurang där hon trivs bra och en av de få som pratar svenska, men de flesta andra är från Bangladesh så hon pratar ju svenska med kunderna och engelska med personalen. Dock bryter min fru mycket på engelska och numera mer på indisk engelska.

Så till trådstartaren, försök påverka och hjälp din fru att få svenska vänner, prata svenska hemma, se till att hon får plugga på Komvux, tror man fortfarande kan få bra studiebidrag. Utbildning är en investering.

Sen blir det mycket svårare om tjejen är äldre, alltid lättare att lära sig när man är ung.

Jag läste thai i drygt ett år efter vi träffats, här i Sverige, insåg snart att det inte är så smart att jag försöker lära mig thai när min fru ska lära sig svenska. Ej heller är det så lätt att lära sig thai i Sverige där man bara kan praktisera hemma och med hennes thaivänner. Så flyttar vi ner får jag ta nya tag.

Liknande trådar

A
Svar
1
Visningar
2 K
A
Svar
23
Visningar
3 K
Lunkan