Stora narkotikabeslag i Thailand.

Hej

Surins Skolchef ertappades med ett innehav av hela 2,4 miljoner metamfetamintabletter.

Surin school head arrested for drug trade, 2.4 million pills seized​

Nattapong WestwoodPublished: 16:14, 04 March 2024

The Thai Ministry of Education is currently carrying out a stringent investigation following the shocking arrest of a school director in Surin province for his involvement in a drug trafficking operation. The director was caught with a staggering 2.4 million methamphetamine tablets and has been promptly dismissed from his position to face the full force of the law.

Mvh isan lovef

Hej

Thai authorities seize 20 million meth pills​

• March 12, 2024
1273809.jpg

Nearly 20 million methamphetamine pills were seized by police and para-military forces in Nakhon Sawan, Lampang and Chiang Rai provinces on Monday, as illegal narcotics continue to flow into Thailand from Myanmar.

Mvh isan lover

Hej

Thai authorities seize 20 million meth pills​

• March 12, 2024
1273809.jpg

Nearly 20 million methamphetamine pills were seized by police and para-military forces in Nakhon Sawan, Lampang and Chiang Rai provinces on Monday, as illegal narcotics continue to flow into Thailand from Myanmar.

Mvh isan lover
Allt hittat i det riktiga Thailand enligt dig.

I riktiga Thailand finns det på varje skola.
Hej

Ja man kan ju välja att blunda för verkligheten och låtsas som om det inte finns knark i hela Thailand och att det är ett gigantiskt problem och speciellt bland dom yngre, personligen tror jag knappt att det finns någon skola, gymnasie eller universitet i hela landet som inte har några problem med droger bland eleverna, men som tur är tar inte myndigheterna lika lätt på det här problemet som dig.

Om du följer den här tråden och ser hur stora beslag som görs så borde du förstå hur utbrett det här problemet är, dessutom beslagtas ju bara en liten del av allt knark som förs in, sen förvärrar ju den goda tillgången och det låga priset situationen ännu mer.

Runt stenbordet märker Svenska pensionärer förmodligen ingenting av det här, men problemet finns, tro mig.

Mvh isan lover

Hej

Ja man kan ju välja att blunda för verkligheten och låtsas som om det inte finns knark i hela Thailand och att det är ett gigantiskt problem och speciellt bland dom yngre, personligen tror jag knappt att det finns någon skola, gymnasie eller universitet i hela landet som inte har några problem med droger bland eleverna, men som tur är tar inte myndigheterna lika lätt på det här problemet som dig.

Om du följer den här tråden och ser hur stora beslag som görs så borde du förstå hur utbrett det här problemet är, dessutom beslagtas ju bara en liten del av allt knark som förs in, sen förvärrar ju den goda tillgången och det låga priset situationen ännu mer.

Runt stenbordet märker Svenska pensionärer förmodligen ingenting av det här, men problemet finns, tro mig.

Mvh isan lover
De stora beslagen är bara en droppe i havet.
Säkert produceras mängder även i Thailand.

Thailand är Asiens främsta transitland för olika sorters droger.
Men tillgången är större än efterfrågan så langarna ger i stort bort det gratis på skolgårdarna.

De flesta myndigheter och skolor är en del av droghandeln som går ända upp i regeringen.

Du får kolla upp de kinesiska Tiraderna som styr och äger allt från ministrar, militär, poliser, rektorer ner till langare och missbrukare.

Thailand har flest missbrukare av narkotika i hela Asien.
2% är drogberoende.

De stora beslagen är bara en droppe i havet.
Säkert produceras mängder även i Thailand.

Thailand är Asiens främsta transitland för olika sorters droger.
Men tillgången är större än efterfrågan så langarna ger i stort bort det gratis på skolgårdarna.

De flesta myndigheter och skolor är en del av droghandeln som går ända upp i regeringen.

Du får kolla upp de kinesiska Tiraderna som styr och äger allt från ministrar, militär, poliser, rektorer ner till langare och missbrukare.

Thailand har flest missbrukare av narkotika i hela Asien.
2% är drogberoende.
Hej

Den där siffran på 2% låter helt orimlig enligt mig, tror tyvärr att det är betydligt fler än så, visst produceras det väl en mindre andel i Thailand också, men nästan alla större beslag sker längs landets gränser mot Laos och Burma, ibland i båtar på Mekongfloden och ibland i lastbilar men jag har aldrig hört talas om någon som smugglar från Thailand till Laos och Burma, så produktionen borde mestadels ske på andra sidan gränsen.

Mvh isan lover

Hej

Den där siffran på 2% låter helt orimlig enligt mig, tror tyvärr att det är betydligt fler än så, visst produceras det väl en mindre andel i Thailand också, men nästan alla större beslag sker längs landets gränser mot Laos och Burma, ibland i båtar på Mekongfloden och ibland i lastbilar men jag har aldrig hört talas om någon som smugglar från Thailand till Laos och Burma, så produktionen borde mestadels ske på andra sidan gränsen.

Mvh isan lover
Dom två procenten är mer än tio år gamla siffror.
Det är garanterat mycket mer idag när priserna gått ner till nästan ingenting

En tablett kostar väl under 10 thb på gatan numera.

Sen militärjuntan tog makten i Myanmar 2021 har Shan state varit den största leverantören av meth pills.
Nu när rebeller tagit över stora delar har man tvingats flytta sina lab.
Det räcker med en lastbil eller några pickuper för att flytta till säkrare platser.

Jag är inte förvånad om mycket av produktionen har flyttat till Thailand med beskydd och närmare marknaden.
Dessa mobila lab är lätta att flytta runt.

Dom två procenten är mer än tio år gamla siffror.
Det är garanterat mycket mer idag när priserna gått ner till nästan ingenting

En tablett kostar väl under 10 thb på gatan numera.

Sen militärjuntan tog makten i Myanmar 2021 har Shan state varit den största leverantören av meth pills.
Nu när rebeller tagit över stora delar har man tvingats flytta sina lab.
Det räcker med en lastbil eller några pickuper för att flytta till säkrare platser.

Jag är inte förvånad om mycket av produktionen har flyttat till Thailand med beskydd och närmare marknaden.
Dessa mobila lab är lätta att flytta runt.
Hej

Jag hörde priset bara var 4-5 baht i vintras, så billigt att t.o.m barn kan köpa, en mycket farlig utveckling.

Mvh isan lover

Vet in't. Enligt Julitta herrgård ska det finnas ett redskap inköpt till långholmen för länge sedan :rolleyes: .

Hej

Ja om dom inte är två och har tillgång till en stekpanna för då blir det inget straff alls.

Mvh isan lover
Idag hade de högst troligen torskat på det där mordet bägge två. Utvidgat medgärningsmannaskap.

Lyssnade på en pod om en kärring som hade filmat mordet som hennes gubbe utförde, hon torska för mord hon också.

Hej

Three million meth pills found in cow pat in Songkhla​

Mitch ConnorPublished: 17:04, 13 March 2024

Local authorities were left stunned when they stumbled upon a haul of 2.93 million meth pills worth 58 million baht in some cow pat nestled amidst the forsaken grounds of the derelict station in Songkhla.

The discovery marks a significant breakthrough in the relentless battle against narcotics in the southern border province.

Mvh isan lover

Hej

Drug Runner Held In Seizure 6 Million Meth Pills​

Posted on March 20, 2024

IN THE biggest drug bust ever recorded in northeastern Chaiyaphum province six million methamphetamine pills were seized from a pickup truck with the driver trafficking the drug also arrested, Naewna newspaper said today (Mar. 20).

Mvh isan lover

Hej

Stort tillslag i Pathum Thani.

1711528597932.jpeg

Police announce the seizure of the drugs, and display them, and the arrest of six suspects. (Photo: Metropolitan Police Bureau Facebook)

Mvh isan lover

Hej

Stort tillslag i Pathum Thani.

1711528597932.jpeg

Police announce the seizure of the drugs, and display them, and the arrest of six suspects. (Photo: Metropolitan Police Bureau Facebook)

Mvh isan lover
Det riktiga Thailand översvämmas av knark. Tur man bor i Phuket. Hellre ryssar än knark

Liknande trådar

Tillbaka
Topp