Stora narkotikabeslag i Thailand.

Ja om det vore så lätt, min polare dog ju köpte metadon på knarkgatan bortanför tågstation i Köpenhamn.
Jag vakna upp, då sov han jag gick till forex och växla på tågstationen kom tillbaks då låg han livlös och efter ett dygn på sjukhuset förklarad död.
Han köpte metadonet för att få stopp på sitt rökheroinmisbruk.
Eastergade...
Heroin är inte en bra drog.

Hej

Allt är ju relativt men alkohol är ju en socialt accepterad och laglig drog, dessutom sedan flera hundra år, så det är nog svårt att jämföra den med narkotika.

Mvh isan lover
Sedan 1933 i USA va? 1955 avskaffades motboken i Sverige. Det borde väl du nästan komma ihåg?

Socialt accepterat i de kretsar som just accepterar alkohol. Knalla ner till IOGT NTO eller godtemplarna så kan du få se på dem som inte tycker alkohol är socialt accepterat.

Sedan 1933 i USA va? 1955 avskaffades motboken i Sverige. Det borde väl du nästan komma ihåg?

Socialt accepterat i de kretsar som just accepterar alkohol. Knalla ner till IOGT NTO eller godtemplarna så kan du få se på dem som inte tycker alkohol är socialt accepterat.
Hej

Visst hade man motbok i några år men i Sverige har väl staten beskattat och haft kontroll på alkohol sedan 1700-talet.

Mvh isan lover

Hej

Visst hade man motbok i några år men i Sverige har väl staten beskattat och haft kontroll på alkohol sedan 1700-talet.

Mvh isan lover
Nja det är nog lite längre än så det har beskattats.

Sen kan man undra hur det var med den här "kontrollen" hembränt var kolossalt stort, sedan kom lönn brännarna och svenskarna höll på att supa ihjäl sig i slutet på 1800 talet.

Som sagt gå gärna ner till IOGT NTO eller godtemplarna så får du dig en historisk lektion i vilken hälsosam produkt alkohol är.....

Nja det är nog lite längre än så det har beskattats.

Sen kan man undra hur det var med den här "kontrollen" hembränt var kolossalt stort, sedan kom lönn brännarna och svenskarna höll på att supa ihjäl sig i slutet på 1800 talet.

Som sagt gå gärna ner till IOGT NTO eller godtemplarna så får du dig en historisk lektion i vilken hälsosam produkt alkohol är.....
Hej

Jag bryr mig inte det minsta om vad vare sig IOGT NTO eller godtemplarna beskriver alkoholens gissel, jag tänker ta mig en gin-tonic, ett glas vin eller en öl när jag har lust så länge jag lever, men knarka kommer jag inte att göra.

Mvh isan lover

Hej

Jag bryr mig inte det minsta om vad vare sig IOGT NTO eller godtemplarna beskriver alkoholens gissel, jag tänker ta mig en gin-tonic, ett glas vin eller en öl när jag har lust så länge jag lever, men knarka kommer jag inte att göra.

Mvh isan lover
Du kan fortsätta blunda för de oerhörda skador och lidande som Alkohol för med sig och ivrigt hänga upp dig på att man kan dricka cannabis the utan THC i Thailand.

Den verkar ha förändrats kraftigt under de senaste 30 åren......
Hej

Ja konsumtionen uppges ju minskat med åren men vi får väl samtidigt fler och fler ställen med tillstånd att servera alkohol, folk dricker nog totalt sett mindre men oftare ute på krogen, sen har det ju skett en förskjutning ifrån sprit till vin och öl.

Mvh isan lover

Hej

Ja konsumtionen uppges ju minskat med åren men vi får väl samtidigt fler och fler ställen med tillstånd att servera alkohol, folk dricker nog totalt sett mindre men oftare ute på krogen, sen har det ju skett en förskjutning ifrån sprit till vin och öl.

Mvh isan lover
Jag tänkte inte så mycket på drogerna, men mer på 'kulturen'. -:)

Hej

Jag tänkte mig att det har blivit vanligare att gå krogen och uteserveringar med alkoholtillstånd delvis var en kulturell förändring.

Mvh isan lover
Det är mest en politisk förändring. Palme tyckte inte vi skulle ha några uteserveringar, ännu mindre med Alkohol.

Jag tycker att det är tillräckligt med dumma människor i Sverige som det är (överallt annars också), vi behöver ju inte en massa blåsta potheads också.
Det är ju helt klart att efter ett långt missbruk så blir du helt pantad, de brukar avslöja sig på deras eviga tjöt om att det är helt ofarligt med div helt vridna jämförelser :laugh2:

Liknande trådar

Tillbaka
Topp