Ja det skulle vara underbart om man kunde få till något sådant som ni beskriver. Tyvärr så är det ju som så, i alla fall i dagsläget, att thai inte käkar ihjäl sig precis med smörgåsar, de gillar det helt enkelt inte., jag pratar om Isaan nu för de som undrar.
Och den andra kategorin människor är ju falangerna då, och det finns tyvärr häruppe alldeles för många av dessa underliga figurer, de finns även här på forumet så klart. Som skroderar hur de äter thaimat till 100%, och inte fattar varför man skall käka falangmat när man turistar eller bo härnere i Thailand.
Så den grejen måste man kämpa med först. Och som någon sade, det funkar nog bra nere i turistorterna runt kusten där turisterna kommer. Har otaliga exempel runt här i Isaan, och många exempel uppe i typ Chiang Mai där det helt enkelt inte fungerar. kunderna sviker.....
Men jag antar att det är bra att försöka och för varje försök någon gör, ju mer människor blir van vid maten.. jag personligen skulle älska att ha nåt sånt runt knutarna här... Men vågar tyvärr inte satsa själv, då det barkat åt hillvitte för samtliga som ens försökt....
legolas