Starta Sportbar i Thailand!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Off topic.....
Känns som man sitter och läser på ett annat forum när politisk rappakalja sabbar en tråd.

Röda är bäst, nej dom gula är bäst, nej dom röda, nej dom gula....Puh!!!

Det som är viktigt för demokratin är att dom folkvalda får leda landet utan militär inblandning, så om dom gula vinner ett val så ska det gälla även för dom.

Mina erfarenheter säger att man aldrig gör affärer med vänner. Blanda inte in vänner i dina affärer.

Sedan när det gäller Thailändare och förtroende så har jag noterat att ett handslag är mycket mer värt att skrivna kontrakt.
I ett skrivet kontrakt verkar det som de letar kryphål förr tjäna mer pengar.
Men har ni tagit i hand och överens och att du sedan delar med dig lite av din framgång, så flyter allt bättre.

Har haft vänner som hyrt mark och byggt hus på, bara för att par år senare bli vräkta.
Ägaren till marken har helt enkelt sålt den sin svåger eller kusin och ditt kontrakt gäller inte längre. Bara att flytta ut och riva huset, eller förhandla fram en ny hyra som kan gå på 10 gånger pengarna.

Själv har jag hyrt bungalow sedan 2007 på helår genom ett handslag och detta utan några som helst problem. Ok, nu tillhör jag de galningar som kostar på både boende och gård från egen ficka.
Har bytt ut alla möbler, ny kyl och frys, vattenkylare, riktig gasspis med ugn, ny diskbänk, varmvatten i duschen, TV och DVDspelare, 9 MB internet, grus till väg upp, ny damm, massor av blommor och mycket mer.
Bara en sån sak som att själv se till att gräset blir klippt och själv betala för det hela. Gör att man ligger mycket bättre till än med skrivna kontrakt.
Nu har jag beställt tillbyggnad av huset med ett rum till och betalar detta själv.

Sett är ju små pengar man lägger ut jämfört med vad det skulle kostat i Sverige.

Att ställa upp och hjälpa Thailändare kan vara till stor fördel.
En sån liten sak som när man kommer ner tar med sig lite nyttoprylar.
Har en vän som lagar och hyr ut mopeder.
Han fick en hell massa verktyg inköpta på Ö B för cirka 700 SEK.
Så när mammas (mamma till ägaren av vårt hus) moped inte ville starta så lämnade jag ner den och den blev lagad gratis.

Så se till att alltid le och göra rätt för dig. Så går det bra.

Man åker ut lika fort med kontrakt som utan i de lägena.
Det är ju pengarna som styr. Får man acceptera ibland.

Man får se till att man är mer värdefull än alla pengar.
Har varit massor med folk som vill hyra våran bungalow när den är tom.
Våran granne (som hyr bungalow 2 av 2) ville flytta över när vi åkte hem i fjol.
Han fick nobben trots att han varit här 16 gånger tidigare och nu varit här i 17 månader. Han jobbar som Yogalärare.

När man väl kommit in i en familj, så är det för alltid, och familjen är ju allt. Här nere.

Men i rena affärer är nog ett kontrakt ett nödvändigt ont.
Människan är och förblir ett rovdjur, som gärna skor sig på andra.

Kontrakt är ett måste men som falang så får du vänta dig att dina rättigheter är mycket begränsade.

"mrputte " sa:
Stridkvist...... Detta är inte ovanligt att trådar blir kapade av dessa terrorister som ej kan hålla sig till ämnet i tråden. Lite trist har det allt blivit att i alla trådar som finns nu hamnar man OFF TOPIC i alla, undrar varför det blir så egentligen för ni kan väl läsa rubriken gobbar ;-)

Tex. Står det Starta sportbar i Thailand, så skriv bara om det ämnet ;-)

Klarar ni det under en vecka att följa trådarna ska jag ge er en Karma som ni då förtjänar ;-)

Ha nu en underbar vecka önskar Mrputte er alla.

Om man inte är intresserad av det politiska läget i ett land så skall man nog inte heller investera i detta land!
SÅ det är 100% relevant i denna tråd tycker jag, tycker trådskaparen något annat så kan han nog själv meddela detta utan din hjälp!

Eller vad tror du?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
11
Visningar
2 K
Caveman™
C

Tillbaka