Starta Sportbar i Thailand!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ja det ar nog aldrig fel med ungdomlig entusiasm, det kanske vi gubbar och gummor skulle behova ha lite av ibland ;D

Jag hoppas verkligen att du skall lyckas stridkvist! Det finns ju tva klyschor goda kontakter och palitliga manniskor, har torde det inte vara en overdrift.

Mvh Peter :wai:

"Mats 49 " sa:
Kycklingen din undran borde du svara själv på eftersom du är Moderator här,
eller någon av dina globala moderatorer ska väl kunna det?
Eller har jag fel?

Mats 49

:wai:

Menar du att jag eller Gazton ska veta hur lagarna är i Thailand, eller vad menar du med din fråga??

"Mats 49 " sa:
Varför reagera du då så kraftigt på det jag krev först då.

Känns fel och Off topic att föra denna dialog mellan oss i en Tråd.
Skriv öppet i shoutboxen istället tycker.
lättare och snabbare att både se och svara där eller hur?
annars sabbar vi den unga killens tråd, tycker jag. :)
Mats 49

Håller med dig, starta du i chatten om du vill mig nåt, det var du som började.

Jag tycker också att det är härligt med din entusiasm, Stridkvist. Måtte du kunna förverkliga dina drömmar, stort LYCKA TILL!! :thumbsup: :thumbsup:

"Mats 49 " sa:
Varför reagera du då så kraftigt på det jag krev först då.

Känns fel och Off topic att föra denna dialog mellan oss i en Tråd.
Skriv öppet i shoutboxen istället tycker.
lättare och snabbare att både se och svara där eller hur?
annars sabbar vi den unga killens tråd, tycker jag. :)
Mats 49
Hej Mats, nu har jag läst hela tråden och kan inte se att kycklingen har reagerat på nåt speciellt sätt mot dig. Så min rekomendation är att börja om och göra rätt. Gillar du inte hur det är på CM så tycker jag at du kan dra åt det berömda helvetet, för detta forum är oftast väldigt nice....

Möjligt Du har rätt, men hårda ord

När det gäller sportbaren, desto mer jag tänker på detta så, undrar jag om inte konceptet är ok, rätt lokal,
rätt plats och en tilltalande interiör, mm, jag tror på detta. Återigen lycka till.

Tänk på hur många spel det finns, och vad detta omsätter globalt.

Ubon

Fundera vidare, 100 tum storbild, mindre Lcd, servering, mat alkohol? detta är en ide" att spinna vidare på,
som ett led i marknadsundersökningen, varför inte ge trådskaparen lite tips, Ni som är sportintresserade,
lista upp på en skala vad som är viktigast för er, om Ni ska besöka en sportbar.

Ubon

mmm

Som jag skrev, marknadsundersökning, det ena utesluter inte det andra, klart att man kan inte skydda sig mot allt,
som jag ser det så kan man inte var nog försiktig, finns alltid andra som vill ta del av andras inkomster, en marknads- undersökning innebär även att man vidgar vyerna., nytt land, nya regler, ny lagstiftning på gott och ont.

Frågan gällde väl vilka tips som andra sportintresserade kan ge till en ung entreprenör, som har en ide" att skapa
en sportbar? har Du möjligheten att lista upp låt säga 10 punkter, vad Du tycker är viktigast för dig vid besök i en
sportbar?

Nämner nu att jag har andra intressen än sport, ok har hänt att jag köpt någon rad Harry Boy, några rader på lotto,
kan ingenting om hästar eller andra spel, möjligen tittar jag på fotboll eller ishockey, om Sverige spelar i VM eller OS.
Som sagt, näst intill novis på sport, som hästar känner till Ego Boy, Legolas, sen var det en som dom kallade för
kallblod? har för mig att namnet var något i stil med Skogsbotösen, så långt sträcker sig mina kunskaper i området.

Ubon

"Mats 49 " sa:
B-tung
Du får gärna skriva öppet det du gjorde, bara bra tycker jag. :thumbsup:

Måste fråga dig om du vet vad en Global Moderator innebär och vad Staff innebär?
Och om du vet vad dom ska ha för för funktion på detta eller liknande forum?
När du har svarat på det så ska jag göra det du ville jag skulle göra i ditt inlägg
om mig på grund av frågan/kritiken jag gav våran Global Moderator Kycklingen.
Är vi överens?
Har det framkommit nått i tråden om det går att vara 17 år Falang och starta en sportbar.
Före eller efter min kritik/fråga till Kycklingen?
Nej är svaret just nu, eller har jag fel?
Jag var själv nyfiken så jag skrev det jag skrev därför?

**Svinga på med golfklubban du och dina 5miljoner bath du skriver om i ditt inlägg
hjälpen du ger grabben är ju bara en gissníng eftersom du tror det för du vet inte själv
inte stör det med mig, varför min incident just stör dig men ingen annan undrar jag också?**

Det är ju vedhuggning hela dagarna här i nån form eller i nån tråd och det går ju bra,
men det kanske beror på+ vem som håller i Yxan?? :thumbsup:

Mats 49

:wai:

skrivbordsfyllor kan vara ganska trevliga, men man bör tänka på vad man skrivit innan man trycker enter :)

/Från en med erfarenhet av detta

Hej igen!

Jag har varit nere i Malmö över helgen och kollat på Malmö FF - Milan i helgen! Sportbarer i all ära, men ja ett fullsatt Swedbank Stadion slår högre ;)

Jaja, det där var lite ot. Men iaf så vill jag börja med att tacka för alla tips och lyckoönskningar!

Jag har väll inte hunnit spawna så jättemycket idéer här nere i Malmö, men iaf så har jag några tankar.

Jag kommer här nedan skriva några punkter som jag tycker höjer en sportbar! Fyll gärna på fall ni har mer förslag!!

* Bra utbud!
* Riktigt bra burgare!
* Fixa fram egna fotbollströjor till tjejerna som jobbar där med barens namn ifram och tjejens namn och nummer ibak.
* Biljardbord och dart. Ev minipingis ?
* Guiness på fat
* Massa bilder på legendariska idrottsprofiler på väggen och kanske fotbollströjor andvända av nån speciell legendar och andra sport saker på väggarna.
* Bra med plats

Hur lätt tror ni att det går att få jobb som säg en 19-20 åring med mycket goda engelskakunskaper, behärskar thai , läst en del turist kurser samt handelskurser.

Vad för jobb är det isf jag ska kolla efter ?

Jag funderar nämnligen att testa på att jobba i Thailand först innan.

Jag menar typ nån stor resort måste ju uppskatta en europé med goda engelska kunskaper som också behärskar thai ?

"stridkvist " sa:
Hej igen!

Jag har varit nere i Malmö över helgen och kollat på Malmö FF - Milan i helgen! Sportbarer i all ära, men ja ett fullsatt Swedbank Stadion slår högre ;)

Jaja, det där var lite ot. Men iaf så vill jag börja med att tacka för alla tips och lyckoönskningar!

Jag har väll inte hunnit spawna så jättemycket idéer här nere i Malmö, men iaf så har jag några tankar.

Jag kommer här nedan skriva några punkter som jag tycker höjer en sportbar! Fyll gärna på fall ni har mer förslag!!

* Bra utbud!
* Riktigt bra burgare!
* Fixa fram egna fotbollströjor till tjejerna som jobbar där med barens namn ifram och tjejens namn och nummer ibak.
* Biljardbord och dart. Ev minipingis ?
* Guiness på fat
* Massa bilder på legendariska idrottsprofiler på väggen och kanske fotbollströjor andvända av nån speciell legendar och andra sport saker på väggarna.
* Bra med plats

Glöm inte bra läge på ett ställe med mycket folk i rörelse. Annars tycker jag att du har ett bra koncept med mín obefintliga kunskap mätt. Jätteroligt att du verkligen vill satsa på detta. :)

Det skall bli kul och intressant att följa dina framsteg framöver. :laugh: Det blir ett uppmuntrande plus i kanten för detta!! :thumbsup:

Jag har absolut inte en aning, men kanske det går att kolla tex. våra resebyråer i Sverige.
Fritidsresor, Ving m.m. Dom har ju garanterat resor till Thailand och jag tror dom även har "egna" hotel, resorter och dyl.
Dom har väl i stort sett bara svenskar/or som anställda.

Värt att kolla upp iallafall. :)

Kepsar med reklam för sportbaren, text fram, kanske till självkostnadspris, vandrande reklampelare....

Ubon

Svårt att rek bra sportsbarer då de hela tiden går i kk. Till Thailand åker faranger för att knulla sola och leva billigt.
Men det med nummer på tjejernas tröjor ger en vis förhoppning om att det kan fungera.

Det är en modig man, Benny Moafi och intressant att en svensk törs sätta sig emot korruptionen här.
Jag skulle förmodligen aldrig ha vågat utan istället betalt mutorna.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
11
Visningar
2 K
Caveman™
C

Tillbaka
Topp