Svensk mördad i Phuket.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
B

b-tung

Gäst
En 25 årig man mördad, finns olika uppgifter hur det gick till.
En senare teori är att han blev mördad av en annan svensk i en form av svartsjukedrama.

Sorgligt ivilket fall som helst.

Tja det är väl inte så noga, dom slår ihjäl varann hela tiden. Nu hör jag på radion att svensk polis misstänker andra svenskar. Vi får höra vad dom säger det är på P4extra med Harald Trjötiger. Återkommer när inslaget kommer.

25åring dödad av två andra svenskar som är gripna i dag, Thailändsk utreder brottet och UD ställer upp med rättshjälp till dom ev. skyldiga. Enl. Ud's presstjänst.
Dom låg i bakhåll hemma hos den döde och knivskar honom när han kom hem. Sen stack dom på en motorcykel.
Ev, ska det ligga en bedrägeriaffär i bakgrunden

"Rolf " sa:
25åring dödad av två andra svenskar som är gripna i dag, Thailändsk utreder brottet och UD ställer upp med rättshjälp till dom ev. skyldiga. Enl. Ud's presstjänst.
Dom låg i bakhåll hemma hos den döde och knivskar honom när han kom hem. Sen stack dom på en motorcykel.
Ev, ska det ligga en bedrägeriaffär i bakgrunden

Info finns i mitt inlägg ovan.

Hur som helst så var det ingen förlust. PÅ detta sätt blev Thailand av med 3 rötägg

I bland orkar jag inte läsa artiklar på engelska. Men man är väl inte sämre än att man kan ändra sej ;)
Då får jag be Bond om ursäkt också.
Rolf

"ledarn " sa:
En av länkarna går till ett Svenskt "forum" flashback...
Där framgår allt om dom inblandade personerna med passbilder och allt.... (På Svenska)

Men nu glömmer vi detta.... Jag har gjort det i alla fall... :wai: :wai:
Karma för hänvisningen till länken och det att man får mycket information om man tar sig tid att öppna den/dem.

"Rolf " sa:
Jag förstod piken fast den var fin :D
Nu har jag läst, tack för det :wai:

Nja, ingen större fara. Men visst kan jag hålla med ledarn om det han skrev.

Den här historien var intressant och skrämmande. Därav mitt engagemang.

Det jag hörde på radion idag var att dom kommer att få avtjäna sina straff i Thailand

"Rolf " sa:
Det jag hörde på radion idag var att dom kommer att få avtjäna sina straff i Thailand

Det kan man hoppas. Vilka jävlar som förstör ryktet för svenskar där nere. Verkar krylla av skummisar. Synd!

"Rolf " sa:
Jo men är det inte så att ryssmaffian härjar på Phuket också

Kanske det, men de här verkade vara något helt annorlunda. Svenskar och även norrmänn som skickade bluffakturor och hade fejkade callcenters och sålde luft från Pattaya.

Killen som var född i ryssland tjallade på de övriga när de satt i Pattaya och smet själv iväg till Phuket. Dådet verkar alltså vara en hämnd.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp