Svensk meningsbyggnad

Kändes nästan att du missförstod :D ... men kommatecken är viktigt nnars kan det lätt bli syftningsfel och konstigt. Men ibland blir det fel, speciellt om man inte hinner läsa genom innan.

Ett felaktigt placerat kommatecken kan ställa till det. En viss skillnad på; "Avrätta, inte benådad. Avrätta inte, benådad".:oops::oops::oops:

Senast redigerad av en moderator:
Ett felaktigt placerat kommatecken kan ställa till det. En viss skillnad på; "Avrätta, inte benådad. Avrätta inte, benådad".:oops::oops::oops:

"Avrätta, inte benådad. Avrätta inte, benådad", jo det är ju riktigt men här är just typexempel på vad jag menar, nutid/framtid och dåtid i en och samma mening här, det funkar liksom inte.

Meningen måste ju vara antingen "Avrätta inte, benåda" eller "Avrättad, inte benådad":)

Jag tror nog ALLA från början, klarade av att se var kommatecknet skulle sitta....

Hej!
Det jag störs av är det besinningslösa användandet av superlativ i form av EMOIJS .
Fan 5 gröna leende följd av en 1 blå....
Ni fattar kanske?

Hej!
Det jag störs av är det besinningslösa användandet av superlativ i form av EMOIJS .
Fan 5 gröna leende följd av en 1 blå....
Ni fattar kanske?

hehe..., jo jag håller med men har man börjat är det stört omöjligt att sluta, är syndare själv:D:D:D:D:D:cool:

Liknande trådar

Tillbaka
Topp