Svensk mördad i Phuket.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Bond " sa:
Kanske det, men de här verkade vara något helt annorlunda. Svenskar och även norrmänn som skickade bluffakturor och hade fejkade callcenters och sålde luft från Pattaya.

Killen som var född i ryssland tjallade på de övriga när de satt i Pattaya och smet själv iväg till Phuket. Dådet verkar alltså vara en hämnd.

Det där stod väl i din sista länk? ;D

Jo jo det var det ju en hämd för att han tjallat och för att han snott en dam från någon. Nja jag tänkte närmast varför han drogs till Phuket. Korkad fan förresten jiddra runt på Facebook.
Där ser man vad det kan ställa till med att vara runt för mycket på nätet.

"Bond " sa:
Ja ja, inte tjafsa mer om det nu är det som det brukar alla har läst och förstått men ändå så upprepas det för att man gör så, har jag märkt.
Fick han gå fri förra gången för att han tjallade? Dom han tjallade på skulle det vara dom som tystade honom nu? Om det var så, så kunde dom inte ha fått så långa straff. Vilken jädra soppa.
Aha dom har inte fått sitt straff än,

Nu förstår jag ännu mindre efter att ha läst den tidigare artikeln i PI, där finns inte Maxim Schantz med som åtalad, gick han då fri för att han tjallade?
Det är väl också ett jädra sett.
Frågan kvarstår vem pröjsade och var är pengarna dom tjänade? Klurit, mutor????

"Rolf " sa:
Då kommer frågan vem betalade borgen för dom??
In direkt gjorde väl de Svenska företagen de skinnade det, polisen beslagtog förutom datorer och teleutrustning även 10,000,000B vid tillslaget vid callcentret.
Så det finns väl anledning att misstänka att mer pengar fanns undangömda.......

"legolas " sa:
En ide´i samband med det här som hände att folk (jag bl.a.) inte orkar med att läsa för mycket länkar hit och dit. Är väl då att lägga ner lite mer jobb, och publicera artiklarna, istället för bara dessa länkar som man ju till viss del blir så mätt på.

Det visar ju lite engagemang och då blir man ju också engagerad att anstränga sig att läsa saken ifråga!! Inget illa ment enbart en liten tanke för Er internetkillar som älskar att leta info ute på nätet.

Så kan man visst göra. Själv vill jag gärna se källanvisnig. Fast å andra sidan, orkar man påpeka och skriva i tråden utan att orka kolla upp länkarna faller väl hela ide´n kan man tycka.

Maxim Schantz kom från Ryssland, fick uppehållstillstånd år 2000, flyttade till Pattaya ca 3 år sedan. Han drev tillsammans med andra svenskar ett call center i Pattaya, där de lurade till sig miljontals kronor enligt uppgift. Maxim Svhantz hoppade av och gick till polisen och angav de andra svenskarna som greps och väntar rättegång. Söderlund och Ljung spårade upp MS till Koh Kaew utanför Phuket, där de hyrde ett hus mittemot där MS bodde. Planen var nog inte att mörda MS, utan att kidnappa honom till villan de hyrt, men han gjorde motstånd och blev knivskuren och förblödde till döds. Polisen har bekräftat det var genom att MS angav svenskarna som de blev arresterade i Pattaya. Verksamheten de bedrev i Pattaya var att de sålde produkter via internet , men de levererade inte alltid varorna och många gånger av dålig kvalitet. De blev åtalade för att ha arbetat utan arbetstillstånd, ingenting annat. Det var endast Söderlund av de här två som åkte fast i Pattaya, Ljung klarade sig.
De kommer bli åtalade i Thailand, jag skulle tro straffet blir ca 9 års fängelse för den som höll i kniven och 6 år för den andre. Thailand har avtal med Sverige 1 tredjedel av straffet måste göras i Thailand och resten i Sverige. Kungen kan benåda i Thailand efter en viss tid, men tar de resterande straff i Sverige kan ingen benådning i Sverige ske.

Johan Winlöf som blev mördad av sin hustru Ornanong Winlöf i Bangkok dömdes till tio års fängelse, District Court of Southern Bangkok. Ornanong har en månad på sig att överklaga domen.

Det var en svensk fd. legionär som mördade en person på sitt hotellrum i Pattaya och sedan bar ut kroppen i en väska. Det visade sig den här legionären hade plockat upp personen på Beachpromenaden och trodde det var en kvinna. När han kom upp på rummet insåg han det var en katoy och bad personen försvinna, men katoyen ville ha pengar först. Legionären vägrade och då tog katoyen en flaska och slog till mot legionären, som resulterade han slog tillbaka så katoyen dog. Han dömdes till 8 års fängelse, men behövde inte sitta hela tiden, är numera frisläppt. Men han var tacksam för straffet hade själv räknat med livstid. Om han betalt ett par hundra Bath till katoyen, som säkert var i stort av behov av pengar, hade saken varit ur världen.

"Rolf " sa:
Lite cornelis vreeswijk över det hela fast han slog ju inte så hårt :D
Cornelius jagade katoyen med kniv det var gatlopp, kanske den gode Cornelius var inte riktigt nykter heller. Det blev en massa rabalder i media efter det, han retade också upp feministmaffian med sina låtar och de passade på ge igen. Cornelius var en stark personlighet, jag gillade honom och tror jag har alla hans låtar.

"Farmer " sa:
Cornelius jagade katoyen med kniv det var gatlopp, kanske den gode Cornelius var inte riktigt nykter heller. Det blev en massa rabalder i media efter det, han retade också upp feministmaffian med sina låtar och de passade på ge igen. Cornelius var en stark personlighet, jag gillade honom och tror jag har alla hans låtar.

:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

"Farmer " sa:
Johan Winlöf som blev mördad av sin hustru Ornanong Winlöf i Bangkok dömdes till tio års fängelse, District Court of Southern Bangkok. Ornanong har en månad på sig att överklaga domen.

Intressant info, gärna mer bakgrundsinformation....

Mvh

"Farmer " sa:

Stackars Johan... Blev dömd till 10 års fängelse, trots att han varit död i snart ett år.. tragiskt.. 8) ;)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp