Hej
Jag körde den stora hälsokontrollen och den kostade 2000 bath på Udon Thani Cancer Hospital, på dom stora sjukhusen inne i stan skulle dom ha 17 000 bath för samma prov.
Man kollade 30 olika saker och bl.a ingick PSA provet, koll av hjärta och lungor med röntgen, man konstaterade att jag hade ett något förstorat hjärta som enligt doktorn inte behövde vara negativt eftersom jag har idrottat och kroppsarbetar ganska mycket, men man ska hålla koll på detta i Thailand, i Sverige har man inte märkt någonting.
Man kom till sjukhuset, anmälde sig, bytte om till någon sorts sjukhusklädsel, sen blev man skickad med ett protokoll till olika stationer där man utförde kontrollen (testet), det tog nog ca 3 timmar totalt och då ingick en del väntan, sen fick jag ett protokoll skickat hem till byn, där fanns alla värden och man kunde se hur man låg till, man hade även noterat det förstorade hjärtat och att det skulle hållas koll på.
I vår kommun här i Sverige kan man inte få ett så här omfattande hälsotest utfört på någon vårdcentral mot patientavgift, dom har fullt upp med att bota och ta hand om redan sjuka, vi är hänvisade till större hälsotester som vi får betala själva och då ligger priset på ca 20 000 kr, men det finns både något billigare och betydligt dyrare.
Mvh isan lover