Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Det är bara som @nmax säger att allt skall vara sämst när det gäller Thailand nu när @kurant kommenterar och Filippinerna är det mest utvecklade och bästa i SEA.
Böterna är väl minimala i Thailand.
Skitdyrt i Filippinerna med rödljus körning och andra trafikförseelser beroende på region.
Inte ovanligt med en månadslön i böter.
Vad är straffet i Thailand?
Ja det har ju blivit grövre böter för mycket här och precis lika korrupt i båda länderna så följs sisådär
I Manila infördes att man får inte köpa en bil om man inte har parkering på tomten.
Kan ju vara en bra lösning med för mycket fordon men dom drabbade blir som vanligt dom som har det sämre ställt.
Sist jag var i Manila var jag ute och drack öl med Filippinare och dom nya alkoholreglerna följdes inte idag, kanske funka i början och jag såg folk som drack och hoppade in i bilen och körde iväg precis som här.
Att dödstalet är högre än på Filippinerna tror jag beror på att mycket mindre vanligt med moppar på filippinerna, tror där det största antalet dödsfall sker.
Högre än i Indien beror nog på som min syster sa som bodde där i 3 år att trafiken går så långsamt på grund av så tät och kaotisk trafik, så folk dör inte i olyckorna, bara skadade för livet.
Hon blev förvånad över hur bra trafiken var i Thailand i jämförelse när hon besökte mig.
Att dödstalet är högre än på Filippinerna tror jag beror på att mycket mindre vanligt med moppar på filippinerna, tror där det största antalet dödsfall sker.
Högre än i Indien beror nog på som min syster sa som bodde där i 3 år att trafiken går så långsamt på grund av så tät och kaotisk trafik, så folk dör inte i olyckorna, bara skadade för livet.
Hon blev förvånad över hur bra trafiken var i Thailand i jämförelse när hon besökte mig.
Ja jag har bara besökt Manila och 2 timmar från Manila vad det nu hette, och där är det en bråkdel av moppar.
Mönstra av med en Filippinare sist och vi satt och diskutera just det och han påstod att moppekulturen är mindre på Filippinerna.
Traffiken dom 2 timmarna utanför Manila på landsbyggd och vägarna var helt bedrövliga men såg ju mindre moppetrafik.
Inte som här där det kan stå 100 moppar beredda vid rödljuset i en stad.
Möjligt det är mycket annorlunda i andra delar av Filippinerna, som sagt bara sett Manila och jämför med Bangkok.
Sen kanske Thailands utvecklade vägnät som gör att man kan hålla högre farter jämfört med dom usla vägarna när man kom ut på landsbyggd bidrar till högre hastigheter.
För tror filippinare och Thailändare är rätt lika i trafiken, enda skillnaden är att det tutas mer aggressivt i tex Manila än Bangkok.
Annars same same fast utan moppar.
Jag har aldrig vart i Vietiena men i Savannakhet finns det ju knappt någon trafik, ser det ut så i resten av Laos utanför huvudstaden så är det inte konstigt att dom har lägre dödsfall.
Själv tror jag att det mer är en kombination av religion och Mai Pen Rai kulturen, det anses coolt att inte bry sig och inte visa sig rädd, sen kan man ju undra varför man skulle vara rädd för att dö när man snart är tillbaka igen.
Jag har aldrig vart i Vietiena men i Savannakhet finns det ju knappt någon trafik, ser det ut så i resten av Laos utanför huvudstaden så är det inte konstigt att dom har lägre dödsfall.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.