Svenskar vs Thai

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Jag gillar nästan all Thai-mat, om den inte är djävulskt stark. Min favorit just nu är Chicken massaman: Kyckling i en currysås med sötpotatis.

Ni verkar ha Thailändska fruar/flickvänner bägge två, har det varit några problem med kulturkrock eller sånt i era förhållanden?

Jag tycker många thailändskor är alldeles bedårande och trevliga, men är alltid lite misstänksam om det skulle funka att ha en relation med dem, eftersom det lätt blir så att de står i beroendeställning mot mig (typ rika turisten).

Kombinationen Thailändsk kvinna contra Skandinavisk man

""Björn Morén" " sa:
Jag gillar nästan all Thai-mat, om den inte är djävulskt stark. Min favorit just nu är Chicken massaman: Kyckling i en currysås med sötpotatis.

Ni verkar ha Thailändska fruar/flickvänner bägge två, har det varit några problem med kulturkrock eller sånt i era förhållanden?

Jag tycker många thailändskor är alldeles bedårande och trevliga, men är alltid lite misstänksam om det skulle funka att ha en relation med dem, eftersom det lätt blir så att de står i beroendeställning mot mig (typ rika turisten).
:D Läste en avhandling i dagens nyheter för några år sedan, om just för-
hållandet svensk man Thailändsk kvinna. En studie visade att dom olika
temperamenten passade alldeles utmärkt. Frekvensen till skilsmässa var
mindre när paren bodde i Thailand än när de bodde i Sverige. Förmodligen
beroende på stora möjligheter för kvinnan i Sverige, och lösare moraliska
förpliktelser, till skillnad från Thailand. Vad gäller beroendeställning så är det ju så att ju mer angagerad kvinnan blir i det Svenska samhället, samt
att hon lär sig svenska någerlunda, och skaffat sig ett jobb.Ju mindre blir hon bunden till din plånbok.

Min egen fru tex. hon vågade inte gå ut dom två första veckorna när hon
kom till Sverige. den tredje veckan fick hon ett jobb på restaurang.hon
plockade av bord och diskade. Jättejobbigt och dåligt betalt, men det var
ett sätt att komma in i samhället. Ger du en Thailändsk kvinna en hundring
så sätter hon sprätt på 50 kr,med den andra 50:i lappen, ser hon till att det
blir hundra igen.

Personligen åkte jag till Thailand för att skaffa mig en fru. Jag fick tre kri-
erier med mig i bagaget: Hon skall inte dricka sprit, inte röka,inte spela kort. Hittar man en kvinna utan dessa laster så är hon med Thailändska
mått mätt en god kvinna. Nu skall man ta allt med måtta det finns kvinnor
som röker dricker spelar kort som är hur bra som helst.

Hälsningar Nisse

Ser fram emot min tid Thailand väldigt mycket. :-)

Jag har haft ett mörker sista tiden, som jag nu ska vända till nåt positivt. Uppsagd lägenhet och av med jobbet, samt singel sedan ett antal år är ju trist, men en nyttig spark i röven så att nåt nytt händer! ;-) Jag menar, det är lätt att sitta och snacka med polarna om att man borde göra det ena och det andra, men nu när jag verkligen har möjligheten känner jag att jag bara inte kan låta bli.

Så det blir ett år (eller mer) i Asien, med Thailand som bas, och Chiang Mai som första plats. Jag har ingen illusion om att allt kommer att bli fantastiskt, bara att det blir annorlunda, och det blir en nyttig lärdom. Jag vill verkligen lära känna den Thailändska kulturen, lära språket, studera Buddism osv, så att jag kan få lite nya tankar i skallen. Har kört i samma hjulspår för länge både praktiskt och mentalt. Ska komma igång ordentligt med fysisk träning och yoga, som jag tidigare hållt på med mycket.

Kanske hittar jag en ny kvinna i mitt liv, men det är inget jag fokuserar på. Men att lära känna nya människor har jag naturligtvis fokus på.

Tänkte att jag skulle hyra lägenhet och köpa en begagnad bil, men hörde att man måste ha arbetsvisa för det, så det måste jag kolla upp.

Sticker i januari -06, så jag håller just nu på med att magasinera prylar och rensa ut, och planera det sista. Bra att detta forum finns, så kan jag hålla kontakt med Sverige och likasinnade!

Jo

Jovisst, nästan alla Thai är spelberoende, inte så mycket i Bangkok dock. sen är det mest äldre som spelar :) Jag antar att jag är yngst här, så såna kvinnor behöver jag nog inte vara rädd för.

Utanför bankok, kanske lite mer utåt på landet och sånt, där spelar dom som sjutton, dom flesta.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
2 K
Anonym
A

Tillbaka
Topp