Ta hand om er och berätta vid en olycka.

för jävligt det som hänt långeman det är nog dags att tänka om, har kört moppe utan hjälm (vet att långeman skällde på mej när vi pratade om detta)
en viktig sak när man kör moppe/mc är också att undvika att står först i en korsning med trafikljus när det sen slår om till grönt kan man ge sej fasiken på att nån korsande idiot chansar å kör mot rött, de flesta thai i trafiken är nog skitnödiga å måste fort hem till toa (brukar skoja med frugan å fråga om han är bajsnödig)

Samma med mig, Noi ville ha det så.
Snacka om att ha info i plånboken det kan vara bra tror jag.
Men min svåger som är läkare han jobbade ganska mycket för två år sedan.
Och en resa från Chon Buri till Bangkok då somnade han och körde av vägen någonstans och slog huvudet i dörren och tuppade av en stund och vaknade till att det var någon som försökte ta hans klocka när han var i bilen, han lyckades stoppa tjuven som sprang i väg.
Så anlände ambulanspersonal och kollade honom och han säger att han är läkare och skulle visa leg men då var plånboken borta någon som hade kommit till olyckan hade stulit den.
Jag bara säger det finns många oärliga där ute och har man allt i plånboken vad händer då.
När plånboken är kanske borta?

Och en resa från Chon Buri till Bangkok då somnade han och körde av vägen någonstans och slog huvudet i dörren och tuppade av en stund och vaknade till att det var någon som försökte ta hans klocka när han var i bilen, han lyckades stoppa tjuven som sprang i väg.
Så anlände ambulanspersonal och kollade honom och han säger att han är läkare och skulle visa leg men då var plånboken borta någon som hade kommit till olyckan hade stulit den.
Jag bara säger det finns många oärliga där ute och har man allt i plånboken vad händer då.

Åker inte en meter i Thailand utan kamera på fordonen mer, ska försöka hitta någon man kan sätta på hyr-skotern.

Helt rätt @magunnar. Det finns många oärliga människor på vår jord, men om man ska göra något för att anhöriga ska kunna bli underrättade om det händer en olycka, så får man väl hoppas att det är en ärlig människa som hittar "lappen" med nr.
En annan sak man skulle kunna göra är att tatuera in numren på kroppen,, men inte ens det är ju bombsäkert,, man kan ju brinna upp.. Nej, det är bättre och göra lite, än ingenting.

Åker inte en meter i Thailand utan kamera på fordonen mer, ska försöka hitta någon man kan sätta på hyr-skotern.

Jag funderar på en två-kameralösning så att man har video på det som är bakom också. Det är ju ofta påkörningar bakifrån också. Lite opraktiskt för hyr-skoter dock eftersom det är mer installation än t. ex. en actioncamera. :)

Jag funderar på en två-kameralösning så att man har video på det som är bakom också. Det är ju ofta påkörningar bakifrån också. Lite opraktiskt för hyr-skoter dock eftersom det är mer installation än t. ex. en actioncamera. :)

Jag har en äldre dubbelkamera vid backspegeln i min bil köpt i Bangkok för snart 10 år sedan i sambons så har vi en historia som sitter över backspegeln som innehåller en kamera och så sitter det en liten kamera i bakrutan som är kopplad till systemet på spegeln.
Man kan antingen välja att få bilden framåt eller bakåt på "spegeln".
Den sista kostade ca 2 500 THB förra vintern i Hua-Hin, översta våningen på Market Village.

Helt rätt @magunnar. Det finns många oärliga människor på vår jord, men om man ska göra något för att anhöriga ska kunna bli underrättade om det händer en olycka, så får man väl hoppas att det är en ärlig människa som hittar "lappen" med nr.
En annan sak man skulle kunna göra är att tatuera in numren på kroppen,, men inte ens det är ju bombsäkert,, man kan ju brinna upp.. Nej, det är bättre och göra lite, än ingenting.
Det är helt rätt @Krille man ska ha så mycket info om en, i plånboken/bilen/moppen.
Jag fick mig en tankeställare när jag läste detta om Långeman.
Innan var det frugan som hade koden på Bangkok Bank, har ingen försäkring själf
Nu har mina två älste söner all info om mig och mina kretitkort.
Mitt företaget har info om mig och mina söner som de kan överföra om det händer en olycka
Och min svåger har det också.
Så jag hoppas att det räcker för min del.

Innan var det frugan som hade koden på Bangkok Bank, har ingen försäkring själf
Nu har mina två älste söner all info om mig och mina kretitkort.
Mitt företaget har info om mig och mina söner som de kan överföra om det händer en olycka
Och min svåger har det också.

Det kanske passar bra att göra så i din situation, men generelt så borde man nog vara lite mer försiktig tror jag. :) Man kan ju t. ex. skaffa sig ett nytt konto och kreditkort och sätta av en del av sina tillgångar där.

Det kanske passar bra att göra så i din situation, men generelt så borde man nog vara lite mer försiktig tror jag. :) Man kan ju t. ex. skaffa sig ett nytt konto och kreditkort och sätta av en del av sina tillgångar där.
@suriya jag har Krungthai bank och
Bangkok bank i denna banken har nu legat en summa nu i 10 år om det skulle hända en olycka frugan har koden på denna
HSBC och J.P. Morgan tar mina söner hand om.
Har gjort ett testamente om det värsta skulle hända.
Varken svågern eller företaget har några koder.

@suriya jag har Krungthai bank och
Bangkok bank i denna banken har nu legat en summa nu i 10 år om det skulle hända en olycka frugan har koden på denna
HSBC och J.P. Morgan tar mina söner hand om.
Har gjort ett testamente om det värsta skulle hända.
Varken svågern eller företaget har några koder.

Det blir nog bra. :) Det viktiga är att man har tänkt igenom båda aspekterna, att man ska ha pengar till ens hjälp om olyckan är framme och att det inte finns någon garanti att ens släckt och nära vänner inte kan komma att bedra en senare.

Kanske något fel på mig gillar inte telefonkiosk hjälm =
integralhjälmar
Gör inte heller jag , men vilken skyddar bäst tror du ,, Sönderskrapat ansikte hade många sluppit om de haft en integralhjälm Finns inga tvivel om att integralhjälmen slår allt ,, Visst är det varmt men jag har nog ofta både och med mig när jag kör långtur ,, Vad jag alltid använder är en "Hjälmmössa" som skyddar den dyra hjälmen från svett och annat skit från hjässan ,, Lätta att tvätta ur på hotellet och torkar under natten i AC n

Liknande trådar

A
Svar
7
Visningar
1 K
Hans Svensson
H

Tillbaka
Topp