Ta hand om er och berätta vid en olycka.

Jag köper i Thailand här uppe i Isaan , en typ med andningskydd (filter) för munnen , djäkligt bra när du kör långt , massor med partiklar bla, när du ligger bakom det tunga trafiken på de större vägarna , vill inte ha i mig den skiten , finns på bla.marknader

Nu har ambassaden tagit kontakt med mamman till deras barn, efter mailet ringde hon och berätta för frugan idag, så ett framsteg.

Det vore tacknämligt om dom kunde svara på mail. Ett kort svar typ "Vi har tagit tag i frågan" skulle vara trevligt så man slapp kolla bakvägen hela tiden. Men skit i det. Dom verkar göra något i alla fall.

Det vore tacknämligt om dom kunde svara på mail. Ett kort svar typ "Vi har tagit tag i frågan" skulle vara trevligt så man slapp kolla bakvägen hela tiden. Men skit i det. Dom verkar göra något i alla fall.
Jag fick mail ifrån ambassaden imorse att dom jobbar med och känner till fallet.
Mer kan dom inte säga för dom lyder under tystnadspliktlagen och kan bara informera släkt vad som sker verkar det som.
Men dom är på det.

Jag fick mail ifrån ambassaden imorse att dom jobbar med och känner till fallet.
Mer kan dom inte säga för dom lyder under tystnadspliktlagen och kan bara informera släkt vad som sker verkar det som.
Men dom är på det.

Jo precis, självklart skall dom vara diskreta men ett kort svar att dom hanterar ärendet vore bra. Skönt att höra i alla fall att det händer något. Bra jobbat!

Snälla. Tråkigt det som hände med Långeman. Men han tog inte hand om sej själv åka runt med en bigbike och ingen hjälm
Ingen försäkring, ingen som vet om han har några pengar eller kan komma åt dom pengar han kanske har. Lite hårt
Varför ska Ambassaden ta hans problem när han inte ville ta det själv. Man kan inte göra dummheter i utlandet och
tro att moder Svea fixar allt. Han bestämde själv hur han ville göra eller hur. Tragiskt är det ändå, vuxna män som
inte förstår att ta hand om sej själv HUVA

Boa52, min tanke om dig, Du står inte högt i kurs hos Ubon.

En del av vad Du skriver, kan jag tycka detsamma om, men Du skulle kunna skriva lite mer finkänsligt än vad Du gör, och jag förstår inte vad Du har med ärendet att göra? provocera? provocerat har Du gjort tidigare, kvittot är varning/avstängning.

Hade Långeman ingen hjälm? vet Du detta eller är det ett påstående? är detta en sanning Du skriver? eller påstår Du detta för att ställa någon annan i sämre dager?

"Ingen försäkring, ingen som vet om han har några pengar eller kan komma åt dom pengar han kanske har. Lite hårt"

Det skrevs tidigare, att här diskuteras inte någon annans ekonomi, läskunnig?

Ambassaden tar inte tag i Långemans eller andras problem, Ambassaden är en förmedlande länk.

göra dummheter i utlandet och
tro att moder Svea fixar allt. Han bestämde själv hur han ville göra eller hur. Tragiskt är det ändå, vuxna män som
inte förstår att ta hand om sej själv HUVA

riktigt att Långeman tog sina egna beslut, hans beslut var hans eget, och med detta, beslut, handling konsekvens, och jag finner att om man ska jämföra vad hästen skrev
och parkerades i spiltan 6 månader, så har jag uppfattningen att ormar går i dvala under vintern, c:a 6 månader, jag personligen trycker inte på någon anmälningsknapp, jag har skrivit min mening här och det får räcka, inte heller är jag rätt person att döma, det får andra göra.

ps: Boa52, Du skrev i ett tidigare inlägg (raderat av mod.) att Du tyckte att Ubon:s fru skulle skilja sig ifrån Ubon, kan upplysa dig om att min fru har inga sådana planer...

Och jag vidhåller att Boa är ingen Boa, Boa är en förklädd huggorm...

Boa Huggorm

När jag analyserar vad Du skriver, så har jag ingen annan uppfattning än att Du vill provocera, och jag svamlar inte, jag gjorde en konsekvensbeskrivning vad hästen skrev och vad Du skriver, kryp nu ner till dom andra normala huggormarna...

Och återigen, Ambassaden är en förmedlande länk, inget hjälporgan.

Nu har äntligen ambassaden vaknat till och jag har fått igång en bra dialog med dom. Jag och @PanPan sköter den dialogen just nu.

Just nu är målet för Leif att kunna andas utan respirator. Så fort det fungerar kommer en annan vårdlösning att behöva ersätta nuvarande.

Fick för mig att jag läst här eller hört på omväg att den som körde på Leif inte hade någon försäkring. Ambassaden bekräftar att så inte är fallet. Fordonet var försäkrat och täcker kostnaderna för den vård han får just nu.

Nu har äntligen ambassaden vaknat till och jag har fått igång en bra dialog med dom. Jag och @PanPan sköter den dialogen just nu.

Just nu är målet för Leif att kunna andas utan respirator. Så fort det fungerar kommer en annan vårdlösning att behöva ersätta nuvarande.

Fick för mig att jag läst här eller hört på omväg att den som körde på Leif inte hade någon försäkring. Ambassaden bekräftar att så inte är fallet. Fordonet var försäkrat och täcker kostnaderna för den vård han får just nu.
Du och Jonas är riktiga klippor:wai:

Det är väldigt konstigt att du har fått den informationen, men det kan faktiskt vara så att bilföraren inte hade försäkring när olyckan inträffade och att hon nu har försäkring som täcker olykan. :) Det låter antagligen konstigt, men så var det för några år sedan när en oförsäkrad motorcykel körde på min hyrbil som stod parkerad. Motorcykelföraren lyckades på något sätt förhandla till sig en försäkring i efterhand hos det försäkringsbolag som biluthyrningsfirman hade, och den nya försäkringen täckte skadorna han hade orsakat.

Ta väl hand om epostmeddelandet där ambassaden bekräftar att bilföraren har försäkring som täcker, tycker jag. Det kan man ha nytta av om det blir strul senare,

Det är väldigt konstigt att du har fått den informationen, men det kan faktiskt vara så att bilföraren inte hade försäkring när olyckan inträffade och att hon nu har försäkring som täcker olykan. :) Det låter antagligen konstigt, men så var det för några år sedan när en oförsäkrad motorcykel körde på min hyrbil som stod parkerad. Motorcykelföraren lyckades på något sätt förhandla till sig en försäkring i efterhand hos det försäkringsbolag som biluthyrningsfirman hade, och den nya försäkringen täckte skadorna han hade orsakat.

Ta väl hand om epostmeddelandet där ambassaden bekräftar att bilföraren har försäkring som täcker, tycker jag. Det kan man ha nytta av om det blir strul senare,

Ja jag blir inte klok på informationen som är olika från gång till gång. Lätt frustrerad sade jag det till frugan igår ”Thailand i en ask, man vet aldrig vad som är rätt”.
Kan ju också vara så att påköraren betalar ur egen ficka och att ambassaden uppfattar det som om försäkring finns.

Nästa puck att lösa blir ju hur vården efter sjukhusvistelsen skall anordnas.

Ja jag blir inte klok på informationen som är olika från gång till gång. Lätt frustrerad sade jag det till frugan igår ”Thailand i en ask, man vet aldrig vad som är rätt”.
Kan ju också vara så att påköraren betalar ur egen ficka och att ambassaden uppfattar det som om försäkring finns.

Nästa puck att lösa blir ju hur vården efter sjukhusvistelsen skall anordnas.
När jag var på sjukhuset fick jag infon att påköraren betalar ur egen ficka och första betalningen skulle göras 1st November för hon hade inte pengar innan.
Allt jag hört innan är att ingen försäkring fanns på bilen, första gången jag hör om en försäkring.

Sen om det är pga språkligt missförstånd och jag fick fel info eller ambassaden fått fel vet jag inte.

Liknande trådar

A
Svar
7
Visningar
1 K
Hans Svensson
H

Tillbaka
Topp