Ta hand om er och berätta vid en olycka.

Det är väl 90 som gäller.
Finns vägar med högre hastighetsbegränsning , och inte alltid jag håller mig till 90 heller , men oftast runt 100, brukar hålla mig till 10 över max , ganska lagom fart om man skall kunna lägga några mil bakom sig

Det blir nog bra. :) Det viktiga är att man har tänkt igenom båda aspekterna, att man ska ha pengar till ens hjälp om olyckan är framme och att det inte finns någon garanti att ens släckt och nära vänner inte kan komma att bedra en senare.
Jag går nu inte i de tankarna att släkten eller frugan bedrar mig.
Har väldigt svårt att tro på att det skulle hända.

Jag kollar mer nu när jag ser en farang på en moppe om det finns något på deras huvud.
Här i min by ser jag fler och fler nya faranger och INGEN har haft någon hjälm, kepsar har de på sig.
Men polisen gör inte så mycket här i byn tycker jag.
Vi får hoppas att inget händer de.
Men, min son var på en begravning förra veckan där 3 av hans skolkompissar blev begravda tillsamman 3 17åringar dog på en moppe ingen av dem hade hjälm på sig.

Inte hört något varken mer negativt eller positivt , gissar på oförändrat läge tyvärr :(

Det verkar som Långeman kommer skrivas ut nästa vecka säger hans ex att doktorn har sagt.
Han har inte vaknat upp än men jag misstänker att den som orsaka olyckan inte fortsätter betala efter 1 November.
Här återkommer problemet med att inte ha någon som kan komma åt pengarna.
Inköp måste göras för hemmavård men hans ex vet inte hur hon skall få tag på ekonomi till det.
Jag har mailat ambassaden och bett dom kontakta henne och assistera, borde ju ordnas en god man i Sverige som kan ordna så dem ekonomiska hjälpmeddel han har sparade som behövs kommer fram vid ett sådant här fall.
Själv är jag på jobb så kan inget mer göra än skicka mail.

Det verkar som Långeman kommer skrivas ut nästa vecka säger hans ex att doktorn har sagt.
Han har inte vaknat upp än men jag misstänker att den som orsaka olyckan inte fortsätter betala efter 1 November.
Här återkommer problemet med att inte ha någon som kan komma åt pengarna.
Inköp måste göras för hemmavård men hans ex vet inte hur hon skall få tag på ekonomi till det.
Jag har mailat ambassaden och bett dom kontakta henne och assistera, borde ju ordnas en god man i Sverige som kan ordna så dem ekonomiska hjälpmeddel han har sparade som behövs kommer fram vid ett sådant här fall.
Själv är jag på jobb så kan inget mer göra än skicka mail.

Jag skall maila ambassaden om en annan sak gällande Långeman. Jag tar upp frågan igen. Antar att du inte fått fler svar från dem?

Jag skall maila ambassaden om en annan sak gällande Långeman. Jag tar upp frågan igen. Antar att du inte fått fler svar från dem?
Nej jag skickade mailet angående detta för par timmar sen då hans ex hade hört av sig till frugan och frågat om jag kunde hjälpa för hon visste inte hur hon skulle gå till väga.
Så får se om dom ringer henne eller sjukhuset imorrn.
Mailadressen dom svarat på innan är
ambassaden.bangkok-konsular@gov.se

Nej jag skickade mailet angående detta för par timmar sen då hans ex hade hört av sig till frugan och frågat om jag kunde hjälpa för hon visste inte hur hon skulle gå till väga.
Så får se om dom ringer henne eller sjukhuset imorrn.
Mailadressen dom svarat på innan är
ambassaden.bangkok-konsular@gov.se

Jag har mailat nu och du fick en kopia.

Gör inte heller jag , men vilken skyddar bäst tror du ,, Sönderskrapat ansikte hade många sluppit om de haft en integralhjälm Finns inga tvivel om att integralhjälmen slår allt ,, Visst är det varmt men jag har nog ofta både och med mig när jag kör långtur ,, Vad jag alltid använder är en "Hjälmmössa" som skyddar den dyra hjälmen från svett och annat skit från hjässan ,, Lätta att tvätta ur på hotellet och torkar under natten i AC n

Jag kör med balaklava i silke. Bästa materialet för både varmt och kallt väder. Precis som du säger så skyddar det den dyra hjälmen. Har två silkes balaklavor. Alltid en som är ren och fräsch.

Liknande trådar

A
Svar
7
Visningar
1 K
Hans Svensson
H

Tillbaka
Topp