Hej
Samma här, hudfärg, religion och härkomst påverkar överhuvudtaget inte min syn på en människa, det känns nästan overkligt att det nu 2024 fortfarande finns människor som ser ned på, sprider fördomar och t.o.m hatar andra människor p.g.a hudfärg, religion och härkomst, det är tragiskt och jag tycker verkligen synd om dom människor som drabbas av detta hat.
Jag har ex.vis gjort min första vecka som vaktmästare på Kommunens största skola nu och inslaget av ungdomar ifrån andra länder är stot, uppskattningsvis är dom nog nästan i majoritet, jag blev oerhört bra mottagen och välkomnad av Somalier, Etiopier, Syrier, Irakier, Palestinier o.s.v.
Nästan alla dessa utländska barn som är 12-15 år jag mötte kom fram och skakade hand och några kramade mig första dagen o.s.v, jag har gott rykte sedan fotbollen och alla vet att jag behandlar alla lika och inte alls har något emot utlänningar, det var en härlig känsla.
Jag stortrivs med det här jobbet och är glad att jag tackade ja till att ställa upp under en period, jag känner ju mängder av ungdomar genom fotbollen, men även lärare och andra på skolan eftersom det är en liten kommun, varje morgon när eleverna kommer till skolan har ganska många av dom utländska killarna kommit och skakat hand och pratat med mig, dom är glada att jag är där och dom har även hjälpt mig att laga några saker och detta erbjöd dom sig själva.
Mvh isan lover