Ta med barnen till Thailand

Hata eller undvika är det väldig stor skillnad på. Jag gör gärna inte affärer med kurredutter pga egenupplevda erfarenheter men jag hatar inte alla kurredutter för det.
En Polare sålde en Merca på sent 80 tal.

Han fick betalt i fejk Lacoste tröjor plus skinnjackor model lapptäcken. Och en Volvo med sprucken topp....

Hata eller undvika är det väldig stor skillnad på. Jag gör gärna inte affärer med kurredutter pga egenupplevda erfarenheter men jag hatar inte alla kurredutter för det.
Hej

Det är ju en sak, men följer man inläggen på det här forumet och andra så råder det ju tyvärr ingen tvekan om att hat och rasism är ganska vanligt förekommande, men det är ju kopplat till vissa individer som ligger bakom nästan alla inlägg av den typen, dessutom i alla möjliga trådar oavsett trådens ämne. Man kan ju inte låta bli att tycka lite synd om dessa eftersom det förmodligen finns någon problematik och bakomliggande orsaker till deras föraktfulla inställning till människor av annan hudfärg, religion och härkomst.

Mvh isan lover

Hej

Det är ju en sak, men följer man inläggen på det här forumet och andra så råder det ju tyvärr ingen tvekan om att hat och rasism är ganska vanligt förekommande, men det är ju kopplat till vissa individer som ligger bakom nästan alla inlägg av den typen, dessutom i alla möjliga trådar oavsett trådens ämne. Man kan ju inte låta bli att tycka lite synd om dessa eftersom det förmodligen finns någon problematik och bakomliggande orsaker till deras föraktfulla inställning till människor av annan hudfärg, religion och härkomst.

Mvh isan lover
Hittar du inlägg med Hat och Rasism här på forumet så ska du anmäla det, det är brottsligt och forumägaren kan bli ansvarig om det inte tas bort.

Hej

Mvh isan lover
Så nu har du tydligen blivit psykolog oxå. Grattis!

Hej

Mvh isan lover
Jag varken hatar eller är rasist.
Isåfall hade det varit jobbigt att bo i Thailand.
Men vissa folkslag/religioner/idioter samlar stadigt poäng för att bli mindre omtyckta.
Men visst.
Krama dem och du får deras röster.

Hej

Mvh isan lover

Ja, du har ju inte problem med ras, religion, härkomst eller annat….så länge människorna inte är ryssar eller israeler.

Hej

Skolplikten gäller mig veterligen inte bara ”Svenska skolor”, i vårt fall godkändes även en statlig allmän Thailändsk skola, man får väl ansöka och föreslå den skola man har valt och motivera detta, så får man se om ansökan går igenom, i vårt fall gjorde den det trots att det var en helt vanlig Thailändsk skola.

Mvh isan lover
Vi hade inga problem att få två månader från skolan i två dödsfall inom ett år och dottern gick ut med stipendium för bästa betyg med några tusen kronor om jag kommer ihåg rätt.
Kan vara svårare och bara semestra men undrar om vi inte gjort det någon gång. minnet är kort.
Minst en månad gäller för oss pga jobbig resa.
Vi var tre månader det året men en månad i sommarn i vanlig planering då barnen har sommarlov.

Senast ändrad:
Hej

Mvh isan lover
Jag ser det verkligen inte så men att läsa vad du skriver är samma som att lyssna på SVT. För dina likar så är alla av annan åsikt rasister. Så jäkla trött på rasist snacket :thumbsdown:

Vi hade inga problem att få två månader från skolan i två dödsfall inom ett år och dottern gick ut med stipendium för bästa betyg med några tusen kronor om jag kommer ihåg rätt.
Kan vara svårare och bara semestra men undrar om vi inte gjort det någon gång. minnet är kort.
Minst en månad gäller för oss pga jobbig resa.
Vi var tre månader det året men en månad i sommarn i vanlig planering då barnen har sommarlov.
Hej

Stämmer bra med våra erfarenheter, hade vi ansökt om semester hade vi aldrig heller fått ledigt tre månader om året 12-13 år i rad, det går ju att få ledigt från skolan om man bara anger bra skäl som motiv till frånvaron.

Mvh isan lover

Har inte kollat men kanske tom finns i barnkonventionen att barnen skall ha rätt att träffa mormor/morfar, farmor/farfar, kusiner och annan släkt så man kan åberopa det.
Sen tror jag beresta barn i slutändan får en fördel mot dom som tex sitter i ett klassrum i en grå förort.

Hur svårt ska det vara?
Ge fan att skaffa barn om man själv inte är stabil.
Sen sitta att böla ut i någon tidning att man minsan inte fick åka och förverkliga sig själv på en paradisstrand, snölandskap eller vad är.
Det finns ju regelverk för sånt sen att svensk skola är skit mm mm.
Men läs andra raden en gång till…

@Broder Tuk Tuk bor i en by i urskogarna i Småland och lever i fablernas värld, själv när i Sverige i Gbg och ofta i lite förortsmiljö, hans vanebild är mer mediavriden än självupplevd märker man.

Är man snäll och trevlig och inte visar att man ogillar muslimer öppet så får man oftast vänlighet och hyfs tillbaka.

Däremot snackar man skit och är otrevlig mot muslimer som många SD are är så klart man får skit tillbaka.

Som man bäddar får man ligga.

BTT

Komplicerat. En duktig och driven unge kan givetvis tjäna på en resa till Thailand medans en korkad och lat unge kommer hamna ändå längre efter.

Jag tycker att grundregeln ska vara att skolplikten gäller och att bara exceptionellt duktiga ungar ska kunna få undantag. Alternativt att man kan visa på att man kan erbjuda en skola på samma nivå och en byskola i Isaan eller en hittepåskola på någon liten jävla ö räknas givetvis inte.

Är man snäll och trevlig och inte visar att man ogillar muslimer öppet så får man oftast vänlighet och hyfs tillbaka.

Däremot snackar man skit och är otrevlig mot muslimer som många SD are är så klart man får skit tillbaka.

Som man bäddar får man ligga.

BTT
Om man som lärare kollar porrfilm på skolan tillsammans med vaktmästaren så kan man få skit.

Som man bäddar får man……

Liknande trådar

Tillbaka
Topp