Thailand kan enligt FTI komma att sakna 700 000 arbetare.

Kommer ja men vi är inte där än, skall väl sammankopplas hela vägen till Kina? Så kan nog komma utveckling norr över när det är klart.
Men det är ju i alla fall klart från Koratt hela vägen norrut , finns även en del avlastnings platser för container, på vägen, som kan hantera container. Finns ju en del fabriker i mitt district som kan ta emot varor från Konken o norrut som behövs.
Så detta finns redan idag och har redan börjat att användas, Ser det på omlastnings planen som ligger tre km från mig,

Kanske kommer nu då när det börjar bli klart..
Hej

Jag hoppas det, Generalerna sa ju att dom skulle fortsätta med Yinglucks järnvägsprojekt och hittils har dom ju gjort det, samma sak med industriparkerna, mig veterligen ligger dom planerna fast också, men om man ska klaga på något så är det väl att det har gått långsammare än dom ursprungliga planerna, man tappade nog några år där, men det viktiga är att järnvägen och industriparkerna blir av.

Det som man hade förhoppningar på tidigare var bl.a att man skulle ta hand om mycket av dom jordbruksprodukter som produceras lokalt i Nordost i fabriker där för att sen exportera dessa via järnväg direkt till Kina utan omvägen över Bangkok.

Mvh isan lover

Hej

Thailand kan enligt ”The Federation of Thai Indistries” FTI komma att sakna 700 000 arbetare och vill imprtera ytterligare utländsk arbetskraft samt att dom arbetsgivare som tidigare har anställt olaglig utländsk arbetskraft benådas.

Arbetskraftsbristen kan komma att drabba både produktion, export, bygg, service och turist branscherna, innan pandemin hade Thailand
2 miljoner gästarbetare i landet, under pandemin minskade antalet med 500 000-600 000 personer.

Mvh isan lover
Thailand i ett nötskal. KORRUPTION! Som vanligt.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp